mboost-dp1

Nogen kandidat-uddannelser med fokus på IT-sikkerhed ?

Gå til bund
Gravatar #1 - cwap
9. feb. 2009 22:31
Hej people ..

Ved godt det måske er den forkerte forumkategori, men kunne ikke finde en der hed "uddannelse" :P

Anyways..

Om et år er jeg uddannet IT diplom ingeniør, og er begyndt at få smag for IT-sikkerhed. Synes det er et vildt spændende emne. Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men synes ikke jeg kan finde nogen universiteter eller lignende der udbyder en kandidat med fokus på IT-sikkerhed... Nogen der kender til noget i Danmark ?
Gravatar #2 - zin
9. feb. 2009 22:37
Tvivler jeg på. Er det ikke sådan noget specialer er til for?
Gravatar #3 - Borg[One]
9. feb. 2009 23:17
IT-U har 2 fag.

Det ene er EA og sikkerhed:
http://mit.itu.dk/ucs/cb_www/course.sml?course_id=...

Det andet er "bare" sikkerhed:
http://mit.itu.dk/ucs/cb_www/course.sml?course_id=...

Uden at være sikker, ville jeg skyde på, det er det sidste fag du leder efter, da EA pr definition har et andet abstraktionsniveau, end hvad jeg tror du lige søger efter.

Du akn sandsynligvis læse begge fag nuder deres master-hat, hvilket ligger lige til højrebenet, nu hvor du har Diplomen (hvis altså det er sådanen fyr der tæller som en bachelor).

Vær opmærksom på, at der er himmelvid forskel på, om du er ude efter applikations sikkerhed, EA sikkerhed, netværks sikkerhed, datasikkerhed eller hvad du nu kan finde på af sikkerheds-hatte.
Gravatar #4 - gnаrfsan
9. feb. 2009 23:32
Hvis du er interesseret i at gå i dybten, uddannes der mange gode kryptologer på datalogisk institut i Århus. Men så skal du gå op i det for ellers bliver det simpelthen for tørt.
Gravatar #5 - arne_v
10. feb. 2009 02:35

Jeg vil generelt være lidt skeptisk overfor ideen om at gå direkte fra skolebænken til et job med IT sikkerhed som hoved indhold. Jeg mener at du vil være bedre rustet efter et par år som udvikler eller et par år i en drifts afdeling.

Gravatar #6 - Pally
10. feb. 2009 08:02
arne_v (5) skrev:

Jeg vil generelt være lidt skeptisk overfor ideen om at gå direkte fra skolebænken til et job med IT sikkerhed som hoved indhold. Jeg mener at du vil være bedre rustet efter et par år som udvikler eller et par år i en drifts afdeling.

Det afspejler sig meget præcist i en certificering som CISSP, som du slet ikke kan få uden 5 (så vidt jeg husker) års relevant erhvervserfaring.
Gravatar #7 - cwap
10. feb. 2009 16:02
Lyder fornuftigt altsammen.. Tak for de gode svar :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login