mboost-dp1
Når man ripper sine *egne* musik cd'er.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg elsker musik, derfor vil jeg gerne have min samling på min HD.
Det havde jeg da også indtil for nylig men så exploderede min maxtor HD med det hele på (Kan man få erstatning selv om man ikke har gemt kviteringen?)
Anyway, nu skal jeg så rippe lortet igen. Jeg bruger CDex med Lame mp3 encoder. Indtil nu har jeg rippet i 192kbps med Joint Stereo.
Men hvad er egentlig bedst? Joint eller alm. Stereo? (ved godt at mono sucks :P)
Er ikke interesseret i at bruge ogg da det er for besværligt at anvende når man skal brænde en cd med musik ud.
Det havde jeg da også indtil for nylig men så exploderede min maxtor HD med det hele på (Kan man få erstatning selv om man ikke har gemt kviteringen?)
Anyway, nu skal jeg så rippe lortet igen. Jeg bruger CDex med Lame mp3 encoder. Indtil nu har jeg rippet i 192kbps med Joint Stereo.
Men hvad er egentlig bedst? Joint eller alm. Stereo? (ved godt at mono sucks :P)
Er ikke interesseret i at bruge ogg da det er for besværligt at anvende når man skal brænde en cd med musik ud.
Svjv skulle alm. stereo være det bedste. Joint-stereo er vist et eller andet hvor de kanaler bliver mixet sammen eller noget. Men hæng mig ikke op på det, er ikke lydekspert :)
Læste noget om at Joint Stereo gjorde at man kunne få flere lydaspekter, men ville lige høre en "ekspert" :>
Først: Gå ind på Maxtors side og find RMA. Indtast model- og serienummer på disken, så vil siden fortælle dig hvorvidt der stadig er garanti på din disk, samt oplyse dig hvor den skal sendes hen... Så længe RMA ikke køres gennem forhandleren skal du normalt ikke bruge kvitteringen, og det er da også oftest hurtigere at gå den direkte vej gennem producenten. Kommer nok til at koste dig en papirkøter i fragt + kasse og polstring (det sidste er VIGTIGT da de kan betragte garantien som værende udgyldig hvis ikke disken transporteres ordentligt, da de ikke kan sige med sikkerhed at disken var defekt før fragt hvis du har sendt den i en rudekuvert). Maxtor har sikkert også noget software til at tjekke disken med, det ser de gerne man gør hvis det er muligt...
Bruger også selv CDex og Lame, dog i 160-256Kbps VBR. Min storebror (som er prof. elektromusiker) siger at Joint Stereo skulle kunne give en pladsbesparelse, da det i bund og grund går ud på at lyden i stedet for at blive kodet til venstre/højre kanal nu kodes til midt/side. Altså: "midterkanalen" indeholder hvad den oprindelige lydfils to kanaler havde tilfælles, "sidekanalen" indeholder forskellene. LAME skulle være det codec med den bedste Joint Stereo-implementering, desuden skulle processen tjekke hver enkelt frame i filen efter om Joint Stereo virker bedre end alm. stereo. Kort fortalt...
.
Bruger også selv CDex og Lame, dog i 160-256Kbps VBR. Min storebror (som er prof. elektromusiker) siger at Joint Stereo skulle kunne give en pladsbesparelse, da det i bund og grund går ud på at lyden i stedet for at blive kodet til venstre/højre kanal nu kodes til midt/side. Altså: "midterkanalen" indeholder hvad den oprindelige lydfils to kanaler havde tilfælles, "sidekanalen" indeholder forskellene. LAME skulle være det codec med den bedste Joint Stereo-implementering, desuden skulle processen tjekke hver enkelt frame i filen efter om Joint Stereo virker bedre end alm. stereo. Kort fortalt...
.
Jeg kan ikke teste harddisken :P Den EXPLODEREDE! :D
Og alle de 423 albums jeg havde rippet røg med :(
Men tak for hjælpen, nogen andre der har en anden mening end wuzz og hans bror? :)
Og alle de 423 albums jeg havde rippet røg med :(
Men tak for hjælpen, nogen andre der har en anden mening end wuzz og hans bror? :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.