mboost-dp1

Musik

Gå til bund
Gravatar #1 - scheel
7. sep. 2005 10:02
Hejsa

Jeg har set man kan låne musik fra bibliotekes netmusik, men man har det kun 1, eller 7 dage, er der nogen som ved om man kan lave filerne om til mp3 eller lign, så man har mulighed for at brænde det ned?

vH

Scheel

[email protected]
Gravatar #2 - mELIeha
7. sep. 2005 10:18
Det lyder ikke så lovligt :) Tror ikke du skal regne med at få svar herinde.
Gravatar #3 - Viperaberus
7. sep. 2005 10:21
Ser umidelbart ud til, at der rent faktisk er et hul i loven der :-O
Se http://infokiosk.dk/sw10471.asp (specielt bemærkningen)

Men jeg tror nu jeg vil holde mig fra det alligevel.
Eller i det mindste lige forhøre sig hos [email protected]
Gravatar #4 - sKIDROw
7. sep. 2005 11:11
Tommelfingerreglen her er så du så på ingen måde skal bruge den afspiller de har i tankerne. Det vil typisk dreje sig om at finde en afspiller, som kan lave wave out på disse filer. Mener Winamp kunne dette engang, men er ikke sikker.

Help og lykke... :)
Gravatar #5 - NFX
7. sep. 2005 18:40
#4:
Tidligere versioner af winamp kan/kunne på langt de fleste filer den kan afspille. I version 5.0 og over skal man dog opgradere til Pro-udgaven.

Alternativt kan du finde et optageprogram, og (jeg går ud fra at du bruger windows) gå ind i indstillinger få lydstyrke, vælge Indstillinger -> Avanceret -> Indspilning, og vær sikker på at den viser feltet "Stereo Mix". Du skal sandsynligvis lege lidt med lydstyrken, men hvis du så afspiller det lyd du vil konvertere samtidig med at du optager, vil den optage lyden fra stereo-outputtet, i stedet for mikrofonen.

Kan også bruges til at afspille musik over f.eks. Google Talk :P

Ved ikke hvordan dette gøres i Linux eller andet, men det er sikkert også muligt.

Hov forresten - ovenstående er til hvordan du kan konvertere en lydfil som du f.eks. har rippet lovligt fra din egen cd, og som du er kommet til at lægge DRM eller lignende på, jeg tager intet ansvar for brugen af musik lånt på biblioteket, optagelse af andre folk, eller lignende ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login