mboost-dp1
Mp3 Organisering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg er indehaver af vel nok tæt på 300 cd'er, som jeg nu efterhånden er færdig med at rippe ind til computeren. Det er langt nemmere at slæbe den med, når jeg skal til fest mv. Men nu står jeg og mangler et program til at organisere cderne og artiserne med, med billeder osv. Lidt den samme funktion som WMP 11 har, men hvor jeg selv vælger hvilke numre der passer til hvilke cdér og hvilke billeder. Nogen der kender et sådant program?
ITunes gør jobbet rigtigt godt. Jeg har faktisk ikke oplevet noget bedre program til organisering af min MP3-samling.
#1 ville også sige itunes.. men var bange for at blive flamet :/
Jeg kan kun være enig med #2 & #3 - Du skal helt sikkert prøve iTunes(Det er gratis).
Du kan sætte iTunes op til at kopiere det musik du tilføjer til en bestemt mappe. Fx c:Musik - Herefter vil alle albums fra en artist ryge i samme undermappe. Du kan også gøre således at når du ændre i filen i iTunes så ændres original filnavnet også.
Det nye iTunes (7) gør faktisk jobbet med at finde billeder til dine CD´er rigtig godt. Helt automatisk.
Her er nogle billeder af hvordan mit iTunes ser ud: Det kan give en ide om det er noget for dig -
Mappe Ordning
iTunes
iTunes
iTunes
Du kan sætte iTunes op til at kopiere det musik du tilføjer til en bestemt mappe. Fx c:Musik - Herefter vil alle albums fra en artist ryge i samme undermappe. Du kan også gøre således at når du ændre i filen i iTunes så ændres original filnavnet også.
Det nye iTunes (7) gør faktisk jobbet med at finde billeder til dine CD´er rigtig godt. Helt automatisk.
Her er nogle billeder af hvordan mit iTunes ser ud: Det kan give en ide om det er noget for dig -
Mappe Ordning
iTunes
iTunes
iTunes
Jeg vil bruge amarok, men jeg kører så også Linux ;)
Nå men til noget mere brugbart for dig...
Hvad med songbird? http://www.songbirdnest.com/
Nå men til noget mere brugbart for dig...
Hvad med songbird? http://www.songbirdnest.com/
Jeg bruger selv et program som hedder SilverJuke til musikafspilning ved fester.. Den har bl.a. indbygget kiosk mode som er nyttig hvis flere mennesker vil sætte musik i kø..
Jeg synes at den har en god og overskuelig måde at sortere albums og jeg kan også godt lide at man kan dobbeltklikke på et albumcover og se det i stort format osv.
Linket til SilverJukes site findes her (NB. der gives en 14 dages fuld funktionsdygtig prøveversion)
Direkte link til download af programmet findes her
Flere funktionsbeskrivelser kan ses her
Jeg synes at den har en god og overskuelig måde at sortere albums og jeg kan også godt lide at man kan dobbeltklikke på et albumcover og se det i stort format osv.
Linket til SilverJukes site findes her (NB. der gives en 14 dages fuld funktionsdygtig prøveversion)
Direkte link til download af programmet findes her
Flere funktionsbeskrivelser kan ses her
Yesh, jeg er også med på winamp! Version 5 vel at mærke :)
Super nice medialibrary i stil med det i kender fra iTunes, og den henter vidst også billeder ned til dine albums.
Der er queue funktion, og den organiserer på samme måde, som iTunes, men det kan laves om, så det bliver lige nøjagtigt som man selv vil have det (ved ikke om det også kan gøres i iTunes, bruger det ikke selv).
Super nice medialibrary i stil med det i kender fra iTunes, og den henter vidst også billeder ned til dine albums.
Der er queue funktion, og den organiserer på samme måde, som iTunes, men det kan laves om, så det bliver lige nøjagtigt som man selv vil have det (ved ikke om det også kan gøres i iTunes, bruger det ikke selv).
Er nok smartest at bruge iTunes hvis du har en iPod, ellers brug nogle af de andre alternativer... har lagt mærke til at den nye iTunes 7 ikke er så stabil som de forrige på min xp maskine... bl.a. hakker lyden og for svinder nogen gange...
#11 Ja, men er Winamp god til andet end afspilning? Som jeg forstår molive, leder han efter et program der kan organisere hans CD'er i mapper plus organisere dem med albumcovers osv. i selve afspilleren...
Vi er ligeglad med iPod overførsel og alt muligt andet, topic handler om organisering.
Vi er ligeglad med iPod overførsel og alt muligt andet, topic handler om organisering.
Men i post #10, sagde du jo netop, at han skulle vælge iTunes, hvis han havde en iPod? Så sagde jeg bare at winamp kunne det samme.
Men det gider vi ikke snakke mere om! :)
Altså, det kommer an på, om vi snakker fysisk organisering eller organisering i selve winamp. Hvis det er i selve winamp, så er det helt i orden.
Hvis han importerer alt sit musik i Winamp, og hans musik er tagget ordenligt, så deler den op efter Artist, album, udgivelses årstal osv osv... Alt efter hvad man vælger.
Men i post #10, sagde du jo netop, at han skulle vælge iTunes, hvis han havde en iPod? Så sagde jeg bare at winamp kunne det samme.
Men det gider vi ikke snakke mere om! :)
Altså, det kommer an på, om vi snakker fysisk organisering eller organisering i selve winamp. Hvis det er i selve winamp, så er det helt i orden.
Hvis han importerer alt sit musik i Winamp, og hans musik er tagget ordenligt, så deler den op efter Artist, album, udgivelses årstal osv osv... Alt efter hvad man vælger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.