mboost-dp1

Microfon som antenne...?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
10. apr. 2006 17:48
Hej,

Når jeg sidder med mit headset med inbyggede microfon, kan jeg nogen gange hører P3...?!

Det er ikke noget decideret problem, da jeg bare kan slukke dem, og det er kun når den ikke bliver brugt, f.eks. i skype at den gør det! Men syntes at det lyder meget mærkligt og er der nogen som ved hvorfor det kan lade sig gøre??

Det er et Ambier 502 usb headset jeg har...
Gravatar #2 - BurningShadow
10. apr. 2006 18:19
Hvis du en dag får fat i nogen der kan tage ANR, så sig lige til.

mere/mindre seriøst... Jeg kunne godt mistænke den lange ledning, for at være skyld i dit problem. Den virker som en antenne.
Gravatar #3 - Mort
10. apr. 2006 19:10
Du har ikke helt tilfældigvis dit fjernsyn eller radio tilsluttet computeren på nogen måde vel ?

Jeg har mit fjernsyn sat via video out på mit grafik kort og har derfor naturligvis også sat lydudgangen fra mit lydkort hen til mit fjernsyn. Desværre betyder det nogen gange at jeg får lyd fra fjernsynet ud i mine højtalere som er tilsluttet samme udgang på lydkortet. Der løber simpelthen strøm fra fjernsynets indgang og igennem mine højtalere.

Da det er USB høretelefoner så kan mit eneste gæt være at du måske får et signal fra fjernsyn eller anlæg ind i computeren og så er dine lydinstillinger sat til at afspille lyd optaget på line in.
Gravatar #4 - amokk
10. apr. 2006 22:06
#1 jeg går ikke ud fra at det er særligt tydeligt, men blot noget støj med nogle lyde som du kan genkende som værende P3, right?

Det tyder på at ledningen til dine høretelefoner ikke er ret godt afskærmet, samt at der sidder nogle komponenter som åbenbart laver en slags inteferens der passer med din lokale P3 frekvens... Det er mit bedste bud, for andre forklaringer prøv at spørger på www.eksperten.dk -> hardware -> elektronik
Gravatar #5 - MiniatureZeus
11. apr. 2006 12:00
altså nogen gange er det meget tydelig og næsten uden støj andre gange er da bare støj med enkelte ord man lige kan høre...

Nej det har jeg ikke... og det nærmeste radio eller tv står forholdsvis langt væk...

Altså det virker som om ledningen er fin nok, den er da fuldt isoleret så vidt jeg kan se...

Men prøver på #4 link.. :)
Gravatar #6 - addlcove
11. apr. 2006 12:18
Hvis det er et USB sæt er lydkortet jo slet ikke involveret, så sidder der en lydchip i selve høretelefonerne.

hvorfor dens kulle fange radio aner jeg dog ikke.
Gravatar #7 - NFX
17. apr. 2006 10:08
Jeg kan også kun se at det er støj et eller andet sted fra - jeg kan hvertfald ikke forestille mig at dit headset har indbygget FM dekoder, heller ikke DAP (MP2) for den sags skyld.

Det er vel ikke et trådløst headset, som en anden person i nærheden tilfældigvis også ejer et sæt af? :)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
17. apr. 2006 10:33
#7 nej det er det ikke, men fandt ud af problemet, som var (som #4 sagde) at ledningen ikke var særlig godt afskærmet, så jeg satte noget speciel isolerings tape (Fra HiFi-klubben, hvor manden dernede godt kendte problemet) på, og det har virket 110%! Og lyden er en da blevet en anelse bedre, da der overhovedet ikke er noget støj :)

Så takker for hjælpen guys ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login