mboost-dp1
Messenger alternativ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Findes der et alternativt program til Messenger uden altmuligt crap som reklamer i bunden, rådne ubrugelige informationer, men med alle messengers funktionaliteter?
mercury.to skulle vist værre komplet, jeg vil så hellere undvære features og køre over en jabber gateway en bruge dens UI men den er da vist reklamefri!
Hrm. Kunne vaere fedt hvis han aabnede noget af koden til hans webcam support saa Gaim og Miranda kunne drage nytte heraf. Dog er det fedt nok han ogsaa laver Linux binaries. Kan dog ikke helt forstaa hans begrundelse for ikke at goere det, men det er da selvfoelgelig hans eget valg :)
Det var bare naar saa mange andre udviklere har revet haaret ud for at faa det til at virke, saa ville det da ligge naturligt.
Vil lige proeve programmet og se hvad det kan :).
Hrm. Kunne vaere fedt hvis han aabnede noget af koden til hans webcam support saa Gaim og Miranda kunne drage nytte heraf. Dog er det fedt nok han ogsaa laver Linux binaries. Kan dog ikke helt forstaa hans begrundelse for ikke at goere det, men det er da selvfoelgelig hans eget valg :)
Det var bare naar saa mange andre udviklere har revet haaret ud for at faa det til at virke, saa ville det da ligge naturligt.
Vil lige proeve programmet og se hvad det kan :).
Bruger selv den gratis udgave af Trillian 3 med stor tilfredshed, men det er mest af vane fra dengang jeg kendte nogen som kun brugte ICQ, men det er ved at være småt med dem :/
Det er en skam Jabber ikke er mere udbredt, men det er nok svært at få folk til at skifte væk fra webcam og de andre 'smarte' ting der er i Messenger...
#6 SIP/smile er nok et eller andet sted et bedre bud på en opensource protokol da den i det mindste kan håndtere voIP.
Men jabber er extendable og der er vist også noget med at apple's iChat er jabber baseret.
Iøvrigt har ICQ og Yahoo mesenger altså stadig markedsandele så det er vel ikke game over endnu.
Men jabber er extendable og der er vist også noget med at apple's iChat er jabber baseret.
Iøvrigt har ICQ og Yahoo mesenger altså stadig markedsandele så det er vel ikke game over endnu.
#2 Det skal bare lige nævnes at en stor ulempe ved Gaim er at deres implementering af MSNFTP ikke understøtter Client-to-Client filoverførelser, istedet skal de et smut omkring Microsofts Messenger servere hvilket højest giver en hastighed omkring 3-4 kb/s og hvis man er pernitten med privatlivet så er det måske også en ulempe. En fordel er dog at det derfor altid fungerer bag firewall. Der skulle helst ikke vare længe inden den feature bliver implementeret. Gaim havde netop den feature med i Google Summer of Code så mon ikke en fattig student har forsøgt at hæve deres 4500$ på at kode det.
Den klient kan jeg da sige mange grimme ting om. Den værste ting ved den er nok autodownload = standard. Mon alle msn-piger osv. lige skulle smide virus efter hinanden i en uendelighed?
Definer "alle funktionaliteter". Hverken ms-messenger eller msn-messenger sætter standarder indenfor Instant Messaging klienter til msn-protokollen, de er tværtimod i den dårlige ende. Til gengæld får du så webcam-chat, spil, smileyer og andet gejl, men hvad skal man bruge det til i en IM klient?
Den klient kan jeg da sige mange grimme ting om. Den værste ting ved den er nok autodownload = standard. Mon alle msn-piger osv. lige skulle smide virus efter hinanden i en uendelighed?
Definer "alle funktionaliteter". Hverken ms-messenger eller msn-messenger sætter standarder indenfor Instant Messaging klienter til msn-protokollen, de er tværtimod i den dårlige ende. Til gengæld får du så webcam-chat, spil, smileyer og andet gejl, men hvad skal man bruge det til i en IM klient?
Mange tak for informationen gutter (gutinder?)
Jeg vil kigge lidt på Mercury og se om den kan det den skal og om den kan bruges af min far.
Jeg vil kigge lidt på Mercury og se om den kan det den skal og om den kan bruges af min far.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.