mboost-dp1
mathtype til Pages 09
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej
Jeg så en video på apple.com hvor de indsætter en formal fra mathtype i pages 09 som om det var i pages.
Men kan ikke finde mathtype nogen steder i pages. SÅ vidt jeg kan læse mig frem til skal det købes ved siden af...for 100dollars.
Er det mig som har pages-noob eller skal det faktisk erhverves efterfølgende?
På forhånd tak for hjælpen
Jeg så en video på apple.com hvor de indsætter en formal fra mathtype i pages 09 som om det var i pages.
Men kan ikke finde mathtype nogen steder i pages. SÅ vidt jeg kan læse mig frem til skal det købes ved siden af...for 100dollars.
Er det mig som har pages-noob eller skal det faktisk erhverves efterfølgende?
På forhånd tak for hjælpen
Det skal erhverves ved siden af. Du kan starte med 30 dages trialen og du kan sådan set godt overleve ved at bruge den skrabede form.
Jeg har dog flere gange fået at vide, at LaTeX er det bedste at bruge, hvis man skal lave professionelle naturvidenskabelige opgaver..
Jeg har dog flere gange fået at vide, at LaTeX er det bedste at bruge, hvis man skal lave professionelle naturvidenskabelige opgaver..
problemet er at jeg skal lave nogle statistikformler et par gange om ugen - højest. Så var det smart at det bare lige kunne sættes ind i dokumenterne mens man skrev noter. Men må prøve den der trial så - bare lidt surt da jeg valgte pages frem for office på baggrund af den video - sku lidt misvisende.
Mathtype har altid kostet kassen. Men altså man kan jo bare forholde sig til ophavsretsloven som Thøger Flæskefanden gjorde på tv her for en time siden. Bliver man ikke sagsøgt, så er der ikke noget ulovligt i at shoppe på piratebay.
Hvis du bare skal lave en formel her og der, så kan LaTeXiT godt klare jobbet for dig. Det koster gratis og er forholdsvis ligetil. men kommer altså med betingelsen at du skal lære en lille smule LaTeX dialekt.
Hvis du bare skal lave en formel her og der, så kan LaTeXiT godt klare jobbet for dig. Det koster gratis og er forholdsvis ligetil. men kommer altså med betingelsen at du skal lære en lille smule LaTeX dialekt.
#3 "pages frem for office på baggrund af den video"
Det er heller ikke noget helt dumt valg til at skrive simple dokumenter med ift Office. Office '04 og '08 vil alligevel drive dig til vanvid efter den første time. Skidt pyt med at Office kan langt flere ting end Pages. De ('04 og '08) kører simpelthen så dårligt, at man får lyst til at smide rundt med computeren og sende fyrretyve flamemails til MacBU. Been there, done that.
Det er heller ikke noget helt dumt valg til at skrive simple dokumenter med ift Office. Office '04 og '08 vil alligevel drive dig til vanvid efter den første time. Skidt pyt med at Office kan langt flere ting end Pages. De ('04 og '08) kører simpelthen så dårligt, at man får lyst til at smide rundt med computeren og sende fyrretyve flamemails til MacBU. Been there, done that.
#5 ja sidder også og kigger på klaphatten på dr2 lige nu :O
Men har undersøgt "alternative" metoder til at finde programmet til mac i en nyere version uden held :(
#6 hehe tak for det - sad lige og blev lidt negativ over mit valgt. Så jeg er glad for at høre at jeg ikke har truffet det forkerte valg..so far :P
Men har undersøgt "alternative" metoder til at finde programmet til mac i en nyere version uden held :(
#6 hehe tak for det - sad lige og blev lidt negativ over mit valgt. Så jeg er glad for at høre at jeg ikke har truffet det forkerte valg..so far :P
Kan du bruge LyX? Det er wysiwym-LaTeX (m=mean). Der behøver du ikke kende alle LaTeX-macroerne udenad hvis det ikke er alt for avanceret det du skal lave.
#7 Bare vent til du forsøger at lave en indholdsfortegnelse i pages.... :P Nok lader det sig gøre, men sidst jeg prøvede var det lige før jeg savnede office igen... :)
Pages kommet et langt stykke af vejen, men ikke så langt som Keynote. Det er den sande vinder-applikation i pakken.
Pages kommet et langt stykke af vejen, men ikke så langt som Keynote. Det er den sande vinder-applikation i pakken.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.