mboost-dp1

Maskinen genstarter tilfældigt!!

Gå til bund
Gravatar #1 - jakobcv
2. sep. 2004 16:35
Hey

For ikke så lang tid siden fik jeg nyt motherboard og cpu, men har nærmest været plaget af problemer ligesiden. Det største problem jeg har er at min computer genstarter fuldstændig tilfældigt, og når jeg så kommer tilbage til XP får jeg at vide at "systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl"

I tekniske detaljer viser den mig 2 filer som den er gal med:
D:\Windows\minidump\mini082204-02.dmp (jeg har slettet hele mappen "minidump" men det hjalp ikke)

D:\docume~1\Jakob\lokale~1\Temp\wer1.tmp.dir00\sysdata.xml (denne fil kan jeg slet ikke finde hvis jeg søger!)

Hvis jeg sender problemet til M$ for jeg at vide at "error with graphic device driver"

Jeg har installeret de nyeste drivere til mit Radeon 9500 pro, så det er vist ikke det. tror jeg

Jeg har tjekket om min cpu er for varm, men det er den ikke. kun 45c grader

er der nogen der aner hvad det skyldes og hvad jeg kan gøre ved det?
Gravatar #2 - Kjellerup
2. sep. 2004 20:02
#1 jakobcv

Prøv at se om blæseren på grafikkortet kører.
Gravatar #3 - amokk
2. sep. 2004 20:22
det lyder som et varmeproblem. når det er din gfx driver der giver problemet, er det muligvis et problem med dit gfx kort, og som #2 siger, må du undersøge om det bliver for varmt, om blæseren kører rigtigt osv.

men det er også vigtigt at der er rigtig udluftning i kabinettet, så den varme luft kommer ud igen...

hvis PCen pludselig går ned, kan det også være din PSU som bliver for varm og som en sikring slår fra, hvilket får PCen til at genstarte....

du skriver ikke noget med at der kommer en BSOD, så jeg går ud fra at den resetter som hvis man trykker reset på maskinen...
Gravatar #4 - Viperaberus
2. sep. 2004 20:37
Er "automatically restart" slået fra?
Control Panel-->System-->Advanced-->Startup and recovery(Ramme)-->Settings - Her er den næsten i bunden.

Når den er slået fra skulle du gerne få nogle BSOD'er med noget information om hvad der gik galt... Der er en linje i toppen der er relevant (står KUN med store bogstaver), og en linje i bunden (noget i stil med 0x000000DA, 0x00000000, 0xFAD4DB12, 0x00000001)
Post de oplysninger... De plejer at pege meget godt på hvad der er galt!
Gravatar #5 - jakobcv
2. sep. 2004 21:53
Tak for svarene.

Blæseren kører fint rundt. men hvor kan jeg tjekke varmen på grafikkortet?

Hvad er PSU?

Her er min Fejlsignatur. er det BSOD'en?
BCcode: 10000050 BCP1:ADF0EC28 BCP2:00000001 BCP3:BF838D8e
BCP4:00000000 OSVer: 5_1_2600 SP:1_0 Product:256_1

EDIT: Nu har jeg slået Automatisk genstart fra. men det er vel næppe en god permanent løsning på problemet?
Gravatar #6 - Viperaberus
3. sep. 2004 09:06
Nix... Det er ikke BSOD. Du kan evt. slå det op på http://wikipedia.org/

At slå det fra gør bare, at der kommer en fejlbesked om hvad der skete istedet for at den blot genstarter og kommer med en "standard" besked om windows er genoprettet.

"men det er vel næppe en god permanent løsning på problemet?"
Med mindre en computer fungerer som server er det vel kun en fordel, at se hvilke fejl der får windows til at gå ned?
Er det en server er oppetid nok vigtigere end fejlbeskederne!
Gravatar #7 - jakobcv
5. sep. 2004 11:40
okay så.

i min BSoD stod der noget med at det godt kunne skyldes en fil der hedder Dxg.sys

men jeg kan ikke finde filen, hvis jeg søger efter den
Gravatar #8 - jakobcv
5. sep. 2004 12:33
Nu gik den ud igen. der kom bare en blå skærm uden tekst og jeg var nød til at genstarte. da jeg sendte fejl rapporten til microsoft, kom jeg hen på en side hvor dette stod:

Analysis Information

Thank you for submitting an error report. An error occurred in:

ATI Graphics Driver

ATI Graphics Driver was created by ATI® Technologies, Inc.. Please contact ATI® Technologies, Inc. for assistance and troubleshooting information or, to find out if a solution is available. For more information, see the ATI® Technologies, Inc. Web site.

http://www.ati.com/online/msoca

Jeg fatter det ikke! jeg har de nyeste drivere. en anden gang den gik ud, kom jeg ind på en lign. side, men der skrev den at det var mit cd-drev som gav problemerne.
Gravatar #9 - amokk
5. sep. 2004 13:29
prøv at loade bios defaults, safe defaults eller hvad det nu hedder i din BIOS...
Gravatar #10 - carb
5. sep. 2004 13:29
Hvis du får forskellige beskeder om hvad der forårsagede crashet, så tyder det på at det enten er et varme eller PSU(strømforsyning) problem.

Hvis du bruger en ældre PSU med et nyt mobo og kraftigere CPU, så kunne det jo være det.

Hvor mange watt yder PSU'en?
Hvilket mobo/CPU?
Gravatar #11 - amokk
5. sep. 2004 14:59
hvis PSUen bliver for varm, slår den fra og det får maskinen til at resette....
Gravatar #12 - iznogod
26. okt. 2004 15:03
hej jeg har en fejl der kommer hel tiden
faktisk der er 2 stykker og så blå skærm
fejl1 : page_fault_in_nonpaged_area
fejl2 :Irql_not_less_or_equal
hvad skal jeg gør ?
min system er XP pro
ps : der er kommet et nyt fejl dxg-sys
Gravatar #13 - amokk
26. okt. 2004 15:29
#12 de 2 er typiske fejl når man overclocker eller evt. har en driver til grafikkortet som har fejl...
Gravatar #14 - Viperaberus
26. okt. 2004 17:55
På hardware siden kunne det være RAM eller bundkort der er stået af.
De 2 fejlkoder kan desværre betyde temmelig mange ting :-C
Er det på tilfældige tidspunkter de opstår eller er det under belastning?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login