mboost-dp1
Mac til spil?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hvad tænker du på når man siger at man kan spille på en Mac?
Hvilke fordomme har du omkring emnet?
Håber at få nogle seriøse svar.
Hvilke fordomme har du omkring emnet?
Håber at få nogle seriøse svar.
Mit bedste skøn er at ca 20-25% af de nye spil kan spilles på mac (med nye spil mener jeg de spil der bliver hypet og solgt pga deres gode grafik eks wow og C&C)
performance mæssigt tror jeg at en mac er lige så kompetent som en pc til at afvikle spil på.
performance mæssigt tror jeg at en mac er lige så kompetent som en pc til at afvikle spil på.
Jeg ved at et spil som WoW kører ganske udemærket på en G5. Jeg tror maskinen i sig selv er kompentent nok, men det bare kniber med titlerne.
Mac har en fordel med arkitektur idet OpenPPC er en bedre arkitektur end de forskellige x86 arkitekturer vi bruger idag.
De har dog en meget stor ulempe, idet markedet er så meget mindre og PPC arkitekturen er mindre kendt for spiludviklerne.
Så de spil der kommer til Mac kører fint men der mangler mange spil for at kunne tilfredsstille rigtige gamere. Dog vil jeg vove at påstå de fleste casual gamere burde kunne blive tilfredsstillet med Mac'ens udvalg.
Mac brugere kan også håbe på at det på en eller anden led har en afsmittende effekt at der snart findes 3 konsoller med POWER baserede cpu'er (om ikke andet så på prisen for cpu'erne og dermed prisen på Macs).
De har dog en meget stor ulempe, idet markedet er så meget mindre og PPC arkitekturen er mindre kendt for spiludviklerne.
Så de spil der kommer til Mac kører fint men der mangler mange spil for at kunne tilfredsstille rigtige gamere. Dog vil jeg vove at påstå de fleste casual gamere burde kunne blive tilfredsstillet med Mac'ens udvalg.
Mac brugere kan også håbe på at det på en eller anden led har en afsmittende effekt at der snart findes 3 konsoller med POWER baserede cpu'er (om ikke andet så på prisen for cpu'erne og dermed prisen på Macs).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.