mboost-dp1

Lovlig eller ulovlig deling af software?

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
15. maj 2006 13:28
Jeg har en K-cd hvorpå der bl.a. er dbPoweramp. Et program der kan bruges til at rippe cd'er og convertere forskellige lydfiler. Det er en ældre K-cd jeg har. Jeg har læst her inde (på newz.dk et sted) at dbPoweramp ikke længere er freeware.
Jeg kan ikke huske hvilket nummer af af bladet den ovennævnte K-cd var med i, men den skal da nok være halvandet år gammel.
Mit spårgsmål lyder:
Når dbPoweramp ikke længere er freeware, er det så lovligt for mig, at tage installationsfilen fra min K-cd og sende den til en ven?
Gravatar #2 - wizax
15. maj 2006 13:52
http://www.dbpoweramp.com/

jeg kan ikke se at de er gået væk fra freeware?

Men ellers nej.. man kan ikke bare trække et produkt væk fra freeware... kun nyere versioner.. Det vil sige, at de versioner der allerede er ude som freeware ikke kan gøres kommercielle. mens nye kan.
Gravatar #3 - holmen
15. maj 2006 20:15
Ok, var ikke sikker på at det ikke var freeware længere. Der var bare en herinde der postede om at han manglede et program til at ripe CD'er. Så foreslog jeg dbPoweramp. Så var der en tredje der gjorde mig opmærksom på at det ikke længere var freeware. Det er nok stadig freeware så. (Har ikk etjekket linket, stoler på det du skriver)
Gravatar #4 - amokk
15. maj 2006 20:29
#1 jeg er sikker på at der sammen med DBpoweramp installationsfilerne ligger en txt fil med licensbetingelserne (eller også står de i en disclaimer når du installerer)

Det er den licens som nævnes i betingelserne, som er den gældende (indskrænket af dit lands lov), uanset hvad firmaet bag senere vælger at gøre
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login