mboost-dp1

Lokal registreringsdatabase?

Gå til bund
Gravatar #1 - horsepower
16. feb. 2007 21:49
Jeg leder efter et program der på en eller anden måde kan opdele registreringsdatabasen i Windows. Jeg har søgt en del, men kan ikke rigtig få nogle konkrete resultater frem.

Hvorfor? Jo, jeg synes det ville være ret interessant at kunne installere såvel programmer som spil på en anden partition, uden at alting ”går i stykker” ved en formatering af Windows, fordi Registreringsdatabasen bliver slettet.

Jeg ved godt hvad man kunne gøre, nemlig gå ind og lave backup af de enkelte nøgler der er tilknyttet det enkelte program eller spil, men der må være en anden og nemmere måde!?

Jeg kunne forestille mig en slags ’black box’, hvor man installerer et program eller spil igennem et andet program, som på den måde dirigerer installationsprogrammet til at oprette nøgler i en lokal registreringsdatabase på den anden partition. Dette ville betyde at man så skulle have en ”wrapper” der også kan starte spillene eller programmerne inde i denne black box, så de altså ikke er afhængige af systemets registreringsdatabase.

Nogen der ved besked om det her findes? Er der noget software derude der kan det her? Er det for dårligt formuleret, forstår I hvad jeg mener?
Gravatar #2 - horsepower
16. feb. 2007 21:54
Jeg ved ikke helt om det kan sammenlignes, men tænker lidt på Wine i Linux. Wine må vel på en eller anden måde også lave en "falsk" registreringsdatabase som holder de informationer programmet normalt ville installerer på en Windows-maskine?

Findes der et program til Windows der benytter princippet fra Wine, som muliggør mit spørgsmål?
Gravatar #3 - arne_v
16. feb. 2007 22:00
Hvorfor installerer du ikke det som du vil lege med på en
virtuel PC ?
Gravatar #4 - BurningShadow
16. feb. 2007 22:14

Måske fordi det ikke er fedt at spille på en virtuel PC? ;)
Gravatar #5 - horsepower
17. feb. 2007 10:53
Som BurningShadow så rigtigt skriver, er det ikke den løsning jeg leder efter. Jeg har prøvet Microsoft Virtual PC, men det hardware man får tildelt i den muliggør ikke at man kan spille igennem den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login