mboost-dp1

Linux Ubuntu - lille problem :-)

Gå til bund
Gravatar #1 - simonsweb
25. maj 2007 18:18
Hejsa.

Hmm... Nu har jeg lige fået installeret Linux Ubuntu på min pc, og jeg må sku sige at det er ret fedt bygget op; designmessigt og også logistikken :-)...

Nu lyder mit spørgsmål så:
Hvordan får jeg mit linux til at vise min anden harddisk jeg har hvor alt mit musik, film, spil, programmer o.s.v. ligger på?

Vil lige sige til sidst, at jeg er lidt ny til linux, så hav medlidenhed med mig :D ;)

MVH
Simon
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
25. maj 2007 18:45
Er det et NTFS drev?
Gravatar #3 - simonsweb
25. maj 2007 18:46
Det vil jeg mene :-)
Gravatar #4 - simonsweb
25. maj 2007 18:47
det er det, har lige tjekket ;)
Gravatar #5 - plazm
25. maj 2007 19:11
Ønsker du at kunne skrive til drevet også?

(Du skal være opmærksom på at dette kan resultere i korrupt data/ødelagt partition)
Gravatar #6 - simonsweb
25. maj 2007 19:33
Det er ligemeget med at skrive til drevet, jeg skal bare kunne læse fra det, høre muisik fra det o.s.v :-)
Gravatar #7 - frostic
25. maj 2007 20:53
#5, Der er kommet en stable version :)

Det du leder efter: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009
Gravatar #8 - volle
28. maj 2007 13:25
Den kan installeres fra automatix2, et installeringsprogram i ubuntu. dog skal du lige indstallere automatix, det gøres auto på www.getautomatix.com og det virker fint.
Fra automatix kan du også installere plugins så du kan høre dine mp3 og andet godt, samt java og flash plugin.

Du kan også installere et lille addon som mounter (gør dine diske tilgængelige) dine diske ved opstart, den ligger i tilføj/fjern programmer.

Mvh Volle
Gravatar #9 - frostic
28. maj 2007 19:05
#8, Ja, men så kan du lige så godt bruge XP. Det giver ingen mening at bruge automatix.
Gravatar #10 - tgr
28. maj 2007 19:25
#9 Hvis man er ny bruger af Linux giver det da rigeligt med mening at bruge Automatix.
Gravatar #11 - frostic
28. maj 2007 19:53
#10, hellere bruge tid på at finde ud af hvordan tingene i starten end at sidde med automatix :)
Gravatar #12 - hfp
28. maj 2007 22:19
Citat fra ubuntuguide.org:

"Automatix2 is a proprietary script that tries to install some software, and often fails and breaks systems. The Ubuntu community doesn't provide support for it, and we strongly discourage its use. Problems caused by Automatix are often hard to track and solve, and it might sometimes be easier to install a fresh copy of Ubuntu."

Jeg har selv haft problemer med nogle pakker, som blev installeret med Automatix, og havde Automatix mistænkt for at fucke dem op. Jeg endte med at installere Ubuntu forfra. Har nu installeret dem selv og alt virker, som det skal.
Gravatar #13 - volle
29. maj 2007 03:34
#11 fair nok, man vil sikkert også godt lære mere om tingene og gør det sikkert hen ad vejen, men det tager tid at blive fortrolig med linux. Så hvis man gerne vil have det til at fungere er der ikke noget forgjort i at benytte en nem udvej i starten.

Hvis jeg som ny bruger af linux skulle sidde og skrive alle commands, ville Linux have en kort levetid hos mig.
Gravatar #14 - plazm
29. maj 2007 07:25
#13 Nu er pakkemanageren i ubuntu faktisk en ganske udemærket metode at installere dem på, faktisk kræver det mindre aktivitet fra brugeren, hvis han ved hvilke pakker han skal have.

Så det vil bare kræve at opstille en liste med ubuntupakker som han skal bruge...
Gravatar #15 - volle
29. maj 2007 09:00
Jeg er enig i at pakkemanegeren er udmærket i Ubuntu, men lige omkring lyd plugin og java, så kunne jeg ikke finde det der.
Er som sagt også ny i linux.
Gravatar #16 - fidomuh
29. maj 2007 09:21
Bruger ubuntu ikke synaptic som standard?

apt-get ui-ting ?

apt-get til debian fungerer uden kvaler for mig.. Baade paa PPC og Intel platform.. :)
Gravatar #17 - sophus
29. maj 2007 10:02
#16 Jo, det gør den :)
Gravatar #18 - fidomuh
29. maj 2007 10:09

Then what is teh problem? :)
Gravatar #19 - sophus
29. maj 2007 10:13
#18 Jeg har ikke nævnt nogle problemer :) Men et af dem kunne f.eks. være at brugeren ikke aner hvilke pakker der skal installeres for at gøre hvad...
Gravatar #20 - fidomuh
29. maj 2007 10:14

Oh, er der ikke dselect? ( debian gui ting til apt-get :D )

MEn udover det synes jeg da det var rimeligt selvforklarende med de fleste pakker..
Gravatar #21 - sophus
29. maj 2007 10:19
#20 Efter et lille tjek, jo det er der... Jeg har dog aldrig selv brugt det, og det så ret meget anderledes ud en dengang jeg så det i debian :)
Gravatar #22 - fidomuh
29. maj 2007 10:41

Hehe, har ikke brugt det i umindelige tider, men synes da det var relativt beskrivende..

Det kraever selvfoelgelig stadig at man gider saette sig ind i hvad der behoeves, men google er din ven og det er rigeligt til mig :P
Gravatar #23 - frostic
29. maj 2007 12:19
Hvis man ikke gider at bruge tiden på at blive fortrolig med linux, så kan man lige så godt lade vær'!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login