mboost-dp1

Leder efter program jeg har læst artikel om

Gå til bund
Gravatar #1 - dimsushi
28. okt. 2009 10:55
Hejsa

Jeg håber at der er en som kan hjælpe mig her. Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt har læst en artikel omkring et nyt program som kunne bruges til at dele filer og mapper mellem to computere via BitTorrent teknologien. Mener også at huske at det var en dansker som udviklede det. Det er inden for det sidste halve år vil jeg tro. Nogen der ved hvad jeg taler om? :)

Mvh
dimsushi
Gravatar #2 - myplacedk
28. okt. 2009 11:26
øh.... En tilfældig bittorrent-klient med indbygget tracker?

Bortset fra det, hvad skulle pointen med at bruge bittorrent være, hvis der kun er to computere?

Det lyder som om du har glemt pointen - det smarte i programmet. :)
Hvad er det, det rent faktisk kan?
Gravatar #3 - dimsushi
28. okt. 2009 11:49
God pointe. Så vidt jeg også husker var det muligt at gøre dette via en plugin til fx firefox. Tror bare man brugte bittorrent teknologien samt noget ekstra krypteringen mellem dem som skulle dele. :)
Gravatar #4 - myplacedk
28. okt. 2009 12:31
Ekstra kryptering, nu er der en klokke der begynder at ringe et eller andet sted.

Jeg tror faktisk jeg har hørt om det program engang. Da tænkte jeg også noget i stil med det jeg skrev i #2. ;-)
Gravatar #5 - dimsushi
29. okt. 2009 07:43
http://www.nabto.com

Fandt det endelig selvom det dog stadig kun virker til Windows og IE. :)
Gravatar #6 - crg_nabto
29. okt. 2009 19:29
dimsushi (5) skrev:
http://www.nabto.com

Fandt det endelig selvom det dog stadig kun virker til Windows og IE. :)

Jeg kan fortælle at vi har netop idag besluttet codefreeze af næste release pr. d. 12 november, og videre bughunt til pr. d. 19 (relase dato).

Firefox support er den vigtigste feature i den release... (men der er også rettet en del fejl og optimeret ret meget på transport laget)... det medfølgende fotoalbum har vi fundet ud af er ret langsom til scalering af billeder, men vi har ikke fundet et rigtigt godt nyt et endnu (som kører uden database) så vi må leve med phpalbum lidt endnu ;-).

mvh,
Carsten@Nabto
Gravatar #7 - crg_nabto
29. okt. 2009 19:45
myplacedk (2) skrev:
øh.... En tilfældig bittorrent-klient med indbygget tracker?

Bortset fra det, hvad skulle pointen med at bruge bittorrent være, hvis der kun er to computere?

Det lyder som om du har glemt pointen - det smarte i programmet. :)
Hvad er det, det rent faktisk kan?

Det er browser baseret, ikke client baseret, dvs. ret nemt at gå til for alle.

Det anvender ikke bittorrent, men er en sammensmeltning VOIP (IP-telefoni) og HTTPS. Dvs. VOIP's feature mht. at kunne oprette direkte forbindelse imellem to punkter uanset "internet placering", "sat ind" i browseren.

Det smarte er at det er direkte forbindelser imellem to computere (uanset om de er bagved firewall's eller lign), og systemet finder den hurtigste forbindelse... Ergo ingen opsætning af routere mv.

Yderligere kan ingen andre lytte med og du er helt sikker på hvem der sidder i den anden ende (der bliver brugt digital signatur i bunden af systemet, og signaturene er udstedt på baggrund af email verifikation)... dvs. hvis I er to venner (eller flere) der gerne vil dele information, og være sikker på at ingen lytter med, så er det Nabto du skal bruge.

mvh,
Carsten@Nabto
Gravatar #8 - myplacedk
29. okt. 2009 19:51
crg_nabto (7) skrev:
Det anvender ikke bittorrent

Ah. Så giver det mening. :)
Gravatar #9 - illishar
10. nov. 2009 08:32
Det lyder også lidt som "Unite" featuren i Opera: Se her
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login