mboost-dp1

Kan ikke installere windows 2000

Gå til bund
Gravatar #1 - mR. GULEROD
18. jun. 2006 18:09
Jeg kan ikke installere min windows 2k professional. Når jeg booter fra installations cdromen kommer den til "setup is inspecting your computer's hardware configuration" fryser computeren. Den stopper med at arbejde fra harddisk og cd-rom drev. Hva skal jeg gøre?
Gravatar #2 - Bornslippy
18. jun. 2006 18:36
Prøv med en anden skive af Win2K Prof.
evt. prøve at slipstreame hotfixes og service pack 5 på den, og brænd den ud på en ny skive. Kan være det bare er skiven den er galt med.
Men ud over det er det jo rart at ha' de nyeste opdateringer installeret fra start.

Edit:
Og har du prøvet at køre skiven fra en anden maskine?
Hvis den virker der, er det nok noget med din hardware som ikke kan li' den.
Gravatar #3 - amokk
18. jun. 2006 23:14
#1 Gå ind i din BIOS og load setup defaults eller failsafe defaults eller hvad det hedder.

pil unødigt hardware ud af maskinen mens du installerer

sørg for at HDen du installerer på er i orden og at den ikke sidder på en eksotisk RAID controller medmindre det er nødvendigt

til sidst kan du jo prøve i en fungerende maskine om der er problemer med at læse fra windows-CDen...
Gravatar #4 - mR. GULEROD
19. jun. 2006 05:50
Nej det er ikke skiven den er galt med, jeg har prøvet på en anden computer samme dag. #2/Bornslippy hvordan kan jeg slipstreame hotfixes og service packs ned på cd'en?
Gravatar #5 - Bornslippy
19. jun. 2006 12:06
Der er mange måder du kan slipstreame SP's og Hotfixes.
Den letteste er nok med nLite
Har lavet en del forskellige versioner af windows xp med den og er efterhånden nået til et godt resultat som passer mig bedst.
Gravatar #6 - tj141192
19. jun. 2006 13:12
Du kan prøve at installeré Windows XP home edition. Hvis det ikke virker kan du prøve at installeré det igen. Ellers må du søge professionelt hjælp.

Af Thomas Jakobsen...
Gravatar #7 - Bornslippy
20. jun. 2006 00:08
pil unødigt hardware ud af maskinen mens du installerer
Nej du skal gøre det før du installere, og med en utilsluttet maskine hehehehehehe :D

Cool Typo!
Gravatar #8 - amokk
20. jun. 2006 22:40
#7 egentlig ikke en typo men snarere et spørgsmål om fortolkning fra din side.

Skal jeg præcisere det til "Under installationsprocessen kan du lade unødigt hardware være frakoblet"?
Gravatar #9 - Bornslippy
21. jun. 2006 14:31
Synes bare det lød griner...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login