mboost-dp1

Kan ikke få det her program til at virke. Hjælp tak.

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
16. sep. 2006 08:12
Jeg faldt over det her program, LanShutDown, og ville få prøve om jeg kunne få det til at virke. Jeg kan nå dertil hvor jeg giver en ordre om at lukken en maskine, på vores lille hjemmenetværk, ned. Når jeg prøver, får jeg at vide at jeg skal have admin-rettigheder for at lukke de nadre computere. Er der en der lige er frisk på at downloade programmet og få det til at virke og så poste det her inde? Eller er der evt. en der kende rprogrammet, og ved hvad der skal til for at opnå de rettigheder?
Gravatar #2 - buch
16. sep. 2006 09:45
"ved hvad der skal til for at opnå de rettigheder?"

Som du selv siger, du skal være administrator ;)
Gravatar #3 - holmen
16. sep. 2006 09:52
Administrator af hvad? jeg er admin på min egen pc. Jeg er det natruligvis ikke på de andre. De har deres egne brugere på deres pc'ere.
Gravatar #4 - buch
16. sep. 2006 09:55
Prøv at logge på som admin på de andre computere
Gravatar #5 - holmen
16. sep. 2006 09:58
Hvad skulle jeg dog få ud af det? Tror du at det kan være at der bliver sendt en request om tilladelse til at lukke den ned eller sådan noget? Men det er da en mulighed
Gravatar #6 - buch
16. sep. 2006 10:00
Fornemmer lidt du prøver at slukke andres computer på et netværk, der ikke er dit eget såsom en skole eller til et lan ?
Gravatar #7 - holmen
16. sep. 2006 10:07
Fornemmer lidt at du ikke er så klog... Jeg går hverken i skole eller til lan. Jeg sidder ved min egen computer der hjemme, hvor i alt 4 computere er på samme netværk via en switch. Jeg fandt dette program, og ville få det til at virke, da det kunne være morsomt at slukke f.eks. min bror's computer. Til tider vil de måske også kunne bruges til noget fornuftigt. Men hvor sjovt tror du selv at det er at sidde og genstarte andres computere igen og igen og igen? Og hvis nogen her i huset tror at der er noget galt med deres PC, så er de mig der skal kigge på det.
Gravatar #8 - buch
16. sep. 2006 11:17
Ved ikke helt, jeg kunne have meget sjov ud af at gøre sådan noget ;)
Gravatar #9 - Saxov
16. sep. 2006 13:29
#7,
Nu er der ingen grund til at fornærme buch, da han jo faktisk har ret. Det du forsøger at gøre, er at installere/skaffe et program der kan lukke en pc som du ikke har authorization til.
Et program kan ikke se om den maskine du forsøger at lukke er en pc der står ved siden af dig i dit hjem, eller det er en webserver. Og naturligvis kan du ikke bare lukke en pc ned som du ikke har adgang til.
Forstil dig at du kunne, ud over der er folk der syntes det er sjovt så at lege med på skoler mm. hvad så når en eller anden klaphat sætter programmet op til at broadcaste signalet ud på nettet... ? måske er det kun alle windows servere eller linux server der er affectede, men stadigvæk.
Gravatar #10 - aktu
21. sep. 2006 16:38
Fornærme - eller ikke, men det er da sygt at slukke andres computere for sin fornøjelses skyld
Gravatar #11 - buch
21. sep. 2006 16:39
Det kan sagtens bruges til noget fornuftigt!
Gravatar #12 - Benjamin Krogh
21. sep. 2006 20:29
Eksempel: Hvis man har en 18-20 computere i hjemmet tændt, kunne det være meget smart at lukke dem via et batch script. Det kunne være rimeligt nemt og rart. Især hvis man kunne lave noget "Wake On Lan".
På den måde ville jeg nøjes med at SSH samtlige computere i mit hjem. Er alligevel administrator af alt der kan manipulere med mere end 10 byte i dette hus :)

Ellers er der vnc eller remotevnc eller hvad det nu hedder. Lille program der skal installeres på alle computere, hvorefter de kan fjernstyres. Nemt og behageligt. :)

Bruger du Linux eller Windows? Til Linux er der i hvert fald mange alternativer. Regner med at lave et lille projekt med SSH når min nye computer kommer ind af døren. Så skal den lave alle beregningerne, og min bærbare skal bare være en klient. :)

Fjernkontrol er alt for sejt :)
Gravatar #13 - holmen
22. sep. 2006 07:33
Nu er der ingen grund til at fornærme buch, da han jo faktisk har ret. Det du forsøger at gøre, er at installere/skaffe et program der kan lukke en pc som du ikke har authorization til.
Det er forkert. Samtlige computere i hjemmet er samlet af mig, og jeg har installeret styresystemer på samtlige af dem, og sørger for at de virker, så jo, jeg har autorisation til dem. Det kan du naturligvis ikke vide, da jeg ikke har fortalt dig det. Men når det er sagt, så burde du ikke udtale dig om noget du ikke har den fjerneste idé om hvordan hænger sammen. Vil jeg mene.
Gravatar #14 - Saxov
22. sep. 2006 09:10
#13, jamen hvis du har autorisation til dem, hvad er problemet så med at du skal bruge admin rettigheder til computerne.. ?
For så kan du lukke dem ned at at bruge den admin account som du har oprettet til dig på maskinerne, til at slukke dem med.

Og hvis ikke du har en admin account, så har du softwaremæssigt heller ikke autorisation til det på computerne.
Også selv om du har samlet dem og installeret OS på dem.
Din Joe Random teknikker har heller ikke nødvendigvis fuld adgang til chefens PC - bare fordi Joe Random har samlet pc'en og installeret OS'et.
Gravatar #15 - holmen
22. sep. 2006 09:33
Jeg har admin rights. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bruge de rights til at få programmet til at virke.
Gravatar #16 - Wolly
22. sep. 2006 21:19
Hvad holmen også har glemt at fortælle, er at han hiver 100 kroner ud af sin bror hver gang han skal lave hans computer... Det kan sq hurtigt blive til mange penge, hvis man slukker den 4-5 gange om dagen... Jeg synes sq holmen er genial :-)

Nå men tilbage til spørgsmålet... Jeg synes at huske noget med at man skal være logget ind under samme brugernavn og password, som der er en admin bruger der hedder på den anden computer, ellers skal man slå gæste kontoen fra og give alle adgang uden password... Det er godt nok 4 år siden jeg har roddet med XP men mener det er noget i den retning... Håber det kan hjælpe dig...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login