mboost-dp1

Jeg mangler et lille program.

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
8. jun. 2006 08:21
Jeg læste denne tråd og nu kunne jeg tænke mig et program, der ikke gør andet end at åbne et vindue og skrive en besked, f.eks. "du er fed". eller en hvilken som helst anden besked. En der kender noget der kunne bruges?
Det virker måske usympatisk, men det er det ikke.
Gravatar #2 - DiZaster
8. jun. 2006 09:26
Jeg kan da hurtigt fixe et meget simpelt program der kun skriver dette til dig.

Evt. kan du hente Dev-C++, og indsæt nedenstående kode. Så kan du selv rette teksten til det du ønsker.

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
system ("title Modtag en sviner."); //Indsæt en overskrift.
cout << "Du er fed!"; //Indsæt din sviner.
cin.get();
}

Beklager hvis der er fejl i det, men jeg er n00b hvad det her angår :-)
Gravatar #3 - holmen
8. jun. 2006 09:40
Jeg har ikke lært at kode (endnu), men jeg prøver at kigge på det når jeg kommer hjem. Tak for hjælpen, håber at det virker.
Gravatar #4 - Spiderboy
8. jun. 2006 09:40
Eller, hvis det er til Windows og det ikke skal være konsolbaseret, kan du bruge dette lille C-program:
#include <windows.h>

int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszArgument, int nFunsterStil) {
char *title = "Titel";
char *msg = "Besked";

MessageBox(0, title, msg, MB_OK | MB_ICONINFORMATION);

return 0;
}

Koden er også lavet med Dev-C++ og testet, og virker som det skal (det gør #2's kode også).

Er det dette du bad om?
Gravatar #5 - holmen
8. jun. 2006 09:42
Jeg kan desværre ikke prøve noget af nu, da jeg er på arbejde. jeg beklager at jeg glemte at skrive at det skal bruges på en maskine med windows XP.
Gravatar #6 - Spiderboy
8. jun. 2006 09:46
Det er helt i orden. Og både #2 og #4 virker på Windows XP. Forskellen er bare at #2 er konsolbaseret, og #4 er vindue-baseret. Men ellers gør de det samme. Hvilken man foretrækker er et spørgsmål om smag.
Gravatar #7 - holmen
8. jun. 2006 09:51
Ok. Hvis det nu lykkes for mig at få f.eks. #4 til at virke, vil det så komme ti lat ligge som en enkelt .exe-fil eller hvad?
Gravatar #8 - Spiderboy
8. jun. 2006 09:58
Ja. Det gælder for både #2 og #4 - forskellen er kun udseendet af programmet.
Gravatar #9 - holmen
8. jun. 2006 10:05
Okay, det bliver sgu meget morsomt når/hvis det kommer til at virke. Danke für the hjælp.
Gravatar #10 - Spiderboy
8. jun. 2006 10:06
Det var så lidt. Bare skriv igen, hvis du har problemer med at få det compilet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login