mboost-dp1

Itunes nægter musik

Gå til bund
Gravatar #1 - STIVAN
15. jul. 2009 20:40
Nu den da helt galt.

Forsøger at lægge noget musik ind i iTunes og får denne besked

"Forsøg på at kopiere til disken "Macintosh HD" mislykkedes. Du har ikke nok adgangstilladelser til denne handling."

Hvad gøres galt?
Gravatar #2 - myplacedk
15. jul. 2009 20:59
Must - not - say - obvious - joke *rrrrr*
Gravatar #3 - nielsbuus
15. jul. 2009 21:00
Det lyder ikke som et iTunes problem, men som et MacOS X problem. Du skal logge på som administrator eller sørge for at din bruger har adgang til den mappe hvor du vil kopiere musikken ind. :)
Gravatar #4 - STIVAN
15. jul. 2009 21:03
Ingen steder i iTunes står der om rettigheder, det er i selve iTunes jeg får den besked og ikke ved at kopiere ind i dens mappe på selve computeren. men I programmet. Så forstår det ikke.

Der er kun 1 bruger koblet på, og den har admin rettigheder.
Gravatar #5 - terracide
16. jul. 2009 05:59
Mac reklame:
"Er du træt af fejl og vil du bare have en computer der virker, så kom ind i æblebyen"...hvilket vi nu kan konkludere er vildledning af kunderne *smiler blondt og uskyldigt*
Gravatar #6 - STIVAN
25. jul. 2009 13:16
Jeg har forsøgt på en anden MACbook og lægge de samme sange ind, og der kunne det sagtens lade sig gøre.. Hvad kan det skyldes siden den anden MAC nægter?
Gravatar #7 - MiniatureZeus
25. jul. 2009 13:26
Sikker på din musik mappe eksistere? Eller at stien som iTunes har er korrekt? Ellers kunne det lyde som om, at mappen er beskyttet.

Gå ind i iTunes indstillinger (command + ,) og så under avanceret fanen og tjek så stien til dit bibliotek..
Gravatar #8 - izym
25. jul. 2009 14:12
Prøv følgende:
- Åben Disk Utility
- Vælg din Mac partition i sidebaren
- Klik på "Repair Disk Permissions"
Jeg skal ikke kunne garantere, at det hjælper, men det burde det.
Gravatar #9 - STIVAN
25. jul. 2009 14:45
#7 : Sangene ligger IKKE i Itunes. Sangene ligger i en mappe på computeren og den eksistere, for kan se sangene. men kan ikke ses i Itunes selvfølgelig da de slet ikke ligger der.

Det er når jeg flytter sangene fra mappen på computeren hen i iTunes biblioteket at den skriver det.

#8: Har prøvet det med disktilladelser og det hjælper slet ikke :(
Gravatar #10 - Josso
25. jul. 2009 14:50
Prøv at lave et nyt iTunes Library.
(Hold Alt/Option nede mens du åbner iTunes)
Gravatar #11 - MiniatureZeus
25. jul. 2009 15:16
#9 Tror ikke helt du forstår mit indlæg:
Hvis stien til din musik mappe (der hvor iTunes gemmer din musik) er forkert, at mappen er "ødelagt" eller at mappen slet ikke eksistere, så kan iTunes ikke tilføje musikken til iTunes biblioteket, da den ikke har nogle steder at gemme det henne. Jeg har prøvet det før i itunes 7.
Bl.a. Disk Inventory X har tidligere været beskyldt for at rode lidt rundt med iTunes musik mappen, hvis man har slettet musik direkte igennem programmet.
Gravatar #12 - kinaholm
26. jul. 2009 09:21
#Stivan... Jeg er sikker på at det er fordi den prøver at kopiere sangene til iTunes egen musikbiblioteksmappe - dette kan slås fra ved at trykke cmd+, i iTunes, så under avanceret skal du deaktivere noget med "copy files to iTunes Music Folder when adding to library"..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login