mboost-dp1

ITunes DRM fri?

Gå til bund
Gravatar #1 - fuzd
6. jan. 2009 19:11
Når jeg læser artiklen http://www.apple.com/itunes/whatsnew/ så kommer jeg sgu i tvivl om hvor vidt alle numre på Itunes nu er DRM fri eller om det stadig er en mindre delmængde under navnet Itunes Plus.

Hvis de alle er DRM fri så skal der sgu købes ind

Nogen som har nogle facts?
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
6. jan. 2009 19:23
#1 Så vidt jeg husker: De fjerner det vist efterhånden som de får lov, alt fra EMI er uden DRM.
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
6. jan. 2009 20:06
Price: we've worked with the companies. Over the past six years, we've had jsut one price. Starting April, .69, .99, and $1.29.

Three tiered pricing.

More songs will be offered at .69 than $1.29.

Second thing: iTunes Plus.

That's how we offer DRM free music.

Also encoded better.

What's new: all the major labels. 8 million songs DRM free.

By end of the quarter, all 10 million songs on iTunes will be DRM free
Every song in the catalog.

Third new thing has to do with the iPhone.

We've got the iTunes Music Store on the phone.

You can now use Wi-Fi and 3G for the Music Store.

Same price, same selection.
Gravatar #5 - Systran
6. jan. 2009 20:10
Dejligt initiativ, og det ville faktisk ikke have gjort mig noget, hvis de så oveni havde sat priserne lidt op. Det er en absolut acceptabel ofring :) Men fedt either way.

Kan man stadig ikke betale med VISA Electron derinde? (bruger ikke iTunes længere, men overvejer det igen).
Gravatar #6 - magravn
6. jan. 2009 20:19
#1 VISA Electron virker fint derinde. (I hvertfald for mig)

Jeg synes at det er dejligt med de nye priser og at det hele bliver DRM frit. (Jeg havde ikke regnet med en lavere pris på nogle numre, men dog en højere anden pris)
Gravatar #7 - Systran
6. jan. 2009 20:25
Hmm, sidst jeg oprettede en bruger kunne jeg ikke bruge Elec, det var i hvert fald hvad jeg fik oplyst. Det er nu et års tid siden.

Oh well.. tak for oplysningen :)
Gravatar #8 - GormDK
6. jan. 2009 20:27
Jeg forstår ikke helt formålet med den her tråd.
(Hverken iTunes 8 eller iTunes "plus" er da noget nyt?)

Jeg har brugt iTunes nogle få gange (senest vel en måned siden)
Nogle sange kan fås i "plus", andre kan ikke. (jeg køber selv kun dem der er tilgængelige i "plus".
De sange jeg har købt med "plus" har jeg slet ikke haft problemer med hvad angår DRM. Jeg afspiller dem i WinAmp og har dem lagt ned på min mobiltelefon hvor de også virker helt fint.

Og til #5: Jeg bruger Visa Electron og har gjort det længe (dvs måske 2 år?).
Ved ikke om det kan have noget at gøre med at du skal vælge den danske iTMS Systran?

edit: læste lige #4 grundigere og det ser ud som om, det er en nyhed at det bliver lave bedre og det med de forskellige priser.
Gravatar #9 - Systran
6. jan. 2009 20:44
Ved ikke om det kan have noget at gøre med at du skal vælge den danske iTMS Systran?

Jo, det kan sgu godt være, jeg kan ikke helt huske hvad jeg gjorde sidst - det var sikkert også i en kæmpe koger - men jeg vil da undersøge muligheden hvis det bliver aktuelt igen. ;)
Tak for jeres feedback i hvert fald :)

Jeg køber i øvrigt min musik igennem Bilka's Music Store, og den fungerer absolut upåklageligt. Har ikke oplevet hverken afspilnings- eller overførselsproblemer endnu, så det er bare herligt og jeg sværger stadig lidt til deres side :) De har dog sikkert ikke et så stort kartotek som ITMS, men det er nu kun sket en enkelt gang at jeg ikke har kunnet finde det, jeg ledte efter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login