mboost-dp1

IRC for smånørder

Gå til bund
Gravatar #1 - XuN
13. apr. 2009 23:39
Nu er det snart 6 år siden jeg sidst brugte IRC, men faldt over det igen her til aften. Men jeg kan simpelt hen ikke finde nogle servere eller kanaler der er noget som helst værd.

Er der ikke er par IRC nørder imellem, som har nogle gode forslag.
Søger kanaler som kunne afspejle newz.dk ... :)
Gravatar #2 - Anders Fedеr
14. apr. 2009 05:00
Det er muligvis lidt mere langhåret end det du er ude efter, men der er mange Linux- og open source-relaterede kanaler på Freenode.
Gravatar #3 - cyandk
14. apr. 2009 05:05
Grunden til at sidde på IRC er vel at de channels man idler har en relevans for en selv...

Så måske du skulle forklare hvad der interreserer dig ? :)
Gravatar #4 - XuN
14. apr. 2009 10:14
Nu tænkte jeg mest bare på en kanal for primært danskere, hvor man udveksler erfaring med diverse teknologi :)
Gravatar #5 - lorenzen
14. apr. 2009 10:40
linux.dk @ undernet er ikke tosset, men selvfølgelig orienteret imod linux, omend alt bliver diskuteret derinde. (incl bleskifte og objektiver)
Gravatar #6 - mindzero
14. apr. 2009 19:01
XuN (1) skrev:
...Søger kanaler som kunne afspejle newz.dk ... :)

http://newz.dk/om-os/faq#15 skrev:
Er newz.dk på IRC?

Ja, vi har en [url=irc://chat.freenode.org/newz.dk]officiel #newz.dk IRC-kanal[/url] på Freenode-netværket.

Idéen med kanalen er at tilbyde en måde, hvorpå brugere let kan komme i kontakt med crewet på newz.dk, ligesom det kan blive et samlingspunkt - og måske et alternativ til at dele links på vores tagwall. Tonen er derfor fuldstændig fri og uhøjtidelig, men god netikette er selvfølgelig pålagt for at deltage.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login