mboost-dp1

Internet priser rundt omkring i verdenen.?

Gå til bund
Gravatar #1 - speedii69
10. sep. 2006 13:25
Vi laver en rapport i klassen om hvordan priserne er når det kommer til internet. Jeg har søgt og jeg har ledt, men kan desværre ikke finde noget om det på nettet?
Er der nogen der har nogle gode links eller nogen der har lidt gylden viden der kan hjælpe mig..?

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - mrmorris
10. sep. 2006 14:28
Jeg giver 210 kr/md. for 7 Mbps down- og 1 Mbps up-stream, hos Videotron, her i det østlige Canada hvor jeg bor.
Gravatar #3 - buch
10. sep. 2006 14:34
Spørg it og telestyrelsen, sådanne priser har de liggende, ellers så søg efter rapporter her på newz.dk under nyhederne.
Gravatar #4 - arne_v
10. sep. 2006 15:09
Cox (USA)

768 Kbit/256 Kbit - 25 USD/måned
5 Mbit/2 Mbit - 40 USD/måned
15 Mbit/2 Mbit - 50 USD/måned

stort set umuligt a finde på deres hjemme side.
Gravatar #5 - kinaholm
10. sep. 2006 15:34
China Telecom, Kina -

10/10mbit, 200 kroner om måneden over PPPoE :)
Gravatar #6 - Cloud02
10. sep. 2006 19:06
Jeg håber det her kan hjælpe: http://en.wikipedia.org/wiki/Broadband_Internet_ac...
Nu må du jo selv finde ud af hvad der bliver refereret med reelle kilder, da du ikke kan bruge Wikipedia som kildehenvisning.
Men umiddelbart ser der ud til at være gode referencer på wiki'en som du kan benytte dig af, og følge op på.

I øvrigt så var søgeord på google: internet pricing worldwide
Gravatar #7 - speedii69
11. sep. 2006 04:56
Tak folkens :)
Jeg vidste at det her var det rigtige sted at henvende mig.

Igen mange tak
Gravatar #8 - DUdsen
11. sep. 2006 06:52
#7 pas på med bare at tage priser det gør virkeligt en forskel om man tager gennemsnits priser eller bare kigger på de tilbud man kan fremvise i hovedstaden.

Man skal også huske at vurdere hvordan de regner forbrug ind i prisen og alt mugligt snask.

Der er selvfølegeligt det sedvanlige med om priserne er opgivet i rå priser eller bruger en vægtet skale(ofte kaldet "big mac" indexet) hvor man forsøger at angive priser relativt i forhold til genrelt prisnivou/rådighedsbeløb i landet.
Gravatar #9 - Cloud02
11. sep. 2006 08:23
Blot for at gentage mig selv. brug ikke Wikipedia som kildehenvisning! Jeg tror der er mange her der vil opsøge dig og tage dit tastatur langt ned i halsen på dig, pga. det. xD

Wikipedia er godt, men det kan altså ikke bruges som en kilde, da alle har adgang til at ændre i det, og derved underminere dets relle troværdighed kontra et andet låst encycpædi så som Encyclopedia Britannica, eller lign.
Gravatar #10 - BurningShadow
11. sep. 2006 08:57

Nu er Encyclopedia Britannica nok ikke det bedste eksempel på troværdighed. Har du overset de nyheder der har været om at Wikipedia faktisk er mere nøjagtig end EB?
Gravatar #11 - DUdsen
11. sep. 2006 09:19
#10 problemet med wikipedia er at der har været tilfælde af direkte plantet indformation, og at der er rigtigt mange artikler der er udsat for "hærværk" specielt når der bliver nævnt firmaer politiske og religiøse bevægelser samt enkelt personer, http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology har vikipedia måttet låse af den grund men hvad med mindre profilerede områder.

Jeg tror ikke det nødvendigvis ville værre svært at opfinde falske teleselvskaber og priser, og putte dem på den liste, ja man kan sikkert opfinde et helt land til formålet, og da alle med henvisning til #10's argumenter tror at wikipedia er bedre end "Encyclopedia Britannica" så er der ingen der disputer det nye teleselvskabs eksistens.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login