mboost-dp1

Internet explorer

Gå til bund
Gravatar #1 - A-Taxx
15. jul. 2005 16:10
Har lige geninstalleret min gamle bærbar med windows 98, men kan ikke komme ind på windows update, da IE er for gammel.

Den er ikke meget for at lave instllation af IE over internettet, den stopper hele tiden midt i det hele og siger fejl, kan ikke nå fil server (eller noget i den stil) ..... jeg kan ikke finde IE som full download på MS's side.... det havde de da engang... har de ikke det mere???
Gravatar #2 - mrmorris
15. jul. 2005 16:20
Ville hjælpe en del at vide hvilken version af Windows du har installeret.

Nuvel, Windows update er bygget op omkring install-wrappers, dvs. du henter et program som alle Windows versioner kan læse og som, ud fra dit system, så henter præcis de filer du har brug for. Jeg tror ikke længere du kan finde en "redistributable" MSIE version hos dem!

Har du evt. nogle ældre edb-blade med tilhørende CD, vil du sikkert have MSIE 5 og 5.5 til 98/ME på en af disse.
Gravatar #3 - drbravo
15. jul. 2005 16:22
Gravatar #4 - A-Taxx
15. jul. 2005 16:32
jeg har installeret windows 98 SE, og jeg har prøvet det link der, og det samme med version 5.5, de går begge død midt i installationen.... :(
Gravatar #5 - A-Taxx
15. jul. 2005 16:37
he he... prøvede lige igen (for 10. gang) valgte den her gang bare minimal installation, og det kørte den lige igennem.... lorte software :)

Mange tak for hjælpen ellers
Gravatar #6 - hundeboll
15. jul. 2005 22:10
Ellers har jeg en offline install til IE6, hvis andre skulle få brug for den. Det skal siges, at den var meget svær at finde (brugte ikke P2P) og det endte med at jeg fandt den på et eller andet israelsk site :)
Hvor er det bare meget nemmere at skriver http://mozilla.org eller endnu nemmere: emerge mozilla-firefox :)
Gravatar #7 - drbravo
15. jul. 2005 22:12
JEg kender ikke så meget til linux, men kan man bruge samme kommando på en 7 år gammel distro uden problemer?
Gravatar #8 - hundeboll
15. jul. 2005 22:28
#7 drbravo:
Det er en lidt kompliceret sammenligning, som for det første var ment som en lille sidebemærkning og for det andet er rimelig irrelevant. Men here goes :)

For det første skal det siges, at firefox (eller firebird, phoenix osv) ikke er 7 år gammel. Derfor kunne kommandoen ikke udføres dengang :) Men vi leger, at man installerer en distro i dag, men at den blev released for mere en 7 år siden...

emerge mozilla-firefox bruges på Gentoo Linux eller andre systemer med portage (de er under udvikling til bl.a FreeBSD). Jeg ved ikke hvornår Gentoo og Portage blev startet - men tvivler på det er over 7 år. Så nej, emerge mozilla-firefox virker nok ikke på en 7 år gammel distro.

Men ændrer man kommandoen til apt-get install mozilla-firefox, så er det straks noget helt andet :) Nu snakker vi Debian og Debian blev released i 1.1 i 1996 (1.0 var broken og tælles derfor ikke). Så hvis firefox havde eksisteret dengang (gjorde ie6 jo heller ikke), så ville man blot kunne skrive apt-get install mozilla-firefox. Og installerer man i dag Debian Buzz (1.1), så burde det også virke. Omend du nok får opdateret en del af dit system i samme omgang. Men det er vel ikke et minus?

Det korte af det lange:
Ja, det kan man godt :)
Gravatar #9 - drbravo
16. jul. 2005 02:30

oki.
Gravatar #10 - Kadann
16. jul. 2005 17:51
#6 -

Det er da ellers ikke svært at finde IE6, hvis man skulle få brug for den:

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login