mboost-dp1

Hvordan skal jeg brænde en Divx med lyd og tekst??

Gå til bund
Gravatar #1 - thecelt
31. jul. 2005 06:36
Hejsa

Jeg er sådan lidt ny inden for det område. Vil gerne have brændt en Divx film, så lyd og tekster virker når jeg putter skiven i dvd afspilleren - som selvfølgelig afspille divx ;-)
Gravatar #2 - BurningShadow
31. jul. 2005 07:51
Ripper du selv de originale DVD'er?
I så fald kan du bruge DVDx. Så ripper du filmen med det lydspor, og de tekster du ønsker.
Gravatar #3 - bugger
31. jul. 2005 12:28
#1 Hvilken afspiller har du? Det er nødvendigt at vide om den kan afspille undertekster (og hvilket format) eller om de må påklistres filmen. Jeg har en Denver DVD-188, der kan vise SubRip undertekster. På min maskine skal undertekstfilen ligge i samme mappe og have samme navn som DivX filen.

Hvis din afspiller ikke kan afspille undertekster skal du have sat underteksterne direkte på filmen. Du vil opleve et kvalitetstab på filmen hvis du klistrer dem på en DivX video, men hvis du derimod sørger for at smække dem på mens du ripper mister du ikke kvalitet. Programmer til formålet findes der rigeligt af derude og mon ikke piratgruppen.org kan hjælpe lidt.
Gravatar #4 - amokk
31. jul. 2005 16:15
må jeg spørge, hvorfor ikke bare kopiere DVDen med DVDshrink, i stedet for at lave den om til DivX?

Hvis man alligevel skal brænde det på en skive, er det jo lige meget om det fylder 700 eller 4,5GB, en CD og DVD skive koster jo næsten det samme, den ene kr ekstra er i hvert fald givet godt ud mht kvalitet og features
Gravatar #5 - buch
31. jul. 2005 16:54
#4 måske ejer han ikke en dvd brænder

hvis han har sådan en, vil jeg os mene at den 1 ekstra krone er godt givet ud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login