mboost-dp1

Hvordan sætter man pass på WinXP netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - xk1m0n
29. mar. 2003 10:44
Hej all !!

I ved godt at man kan næsten sætte password på netværket i alle Windows... Men hvordan gør man det i WinXP !?!

Mange tak på forhånd
Gravatar #2 - DiZaster
29. mar. 2003 19:04
Det er ikke så svært.

I programmet "Computer Management" (Start --> All programs --> Administrative tools --> Computer management) under "Local users and groups" kan du sætte password på de gæster der vil logge sig på dit netværk :-)
Gravatar #3 - Wolly
29. mar. 2003 22:12

ALT i windows XP er svært!!! Jeg har lige smadret en XP CD fordi jeg blev så sur på det LORT, at jeg i aggressioner kastede den ud i køkkenet... Det skal man ikke gøre :-)

Fuck hvor er alting besværligt, man skal trykke ca 20 gange for at lave bare en simpel administrativ opgave!!! Det tog mig ca. 30 min. at finde ud af hvordan man ændre rettigheder på filer og kataloger, og så virkede det ikke endgang ordenligt bagefter!!! Ved ikke om det siger noget om mig eller XP :-)

- Wolly -
Gravatar #4 - Cyrack
29. mar. 2003 22:58
@Wolly: Det er fordi XP er over-pædagoriseret, hvad der før to fire klik at fucke up tager med XP 20 klik og så virker det enda stadig bagefter... ;) Ej, XP er for folk som ikke kan finde ud af andet en point'n'click interfaces.... og derfor hader jeg XP så meget (btw. er Lunar themes designet af en halvblind mongol-spasser (ikke noget ondt om dem)?)

Anyway... godnat folkens, hårdt _FYSISK_ arbejde en hel dag er sq hårdt! Specielt efter en druktur fredag....

//CyRacK out....
Gravatar #5 - xk1m0n
30. mar. 2003 01:14
Tak for hjælpen...

Jeg har snakket med en masse, men de hvis det ikke...!!
Nu er jeg over glad for at vide det!!

Godnat All
Gravatar #6 - Raenil
30. mar. 2003 20:37
#3 & #4

Jeg tror, at det siger mere om jer, end om XP. :-)
Gravatar #7 - TcaT
30. mar. 2003 22:06
Tror nu også det siger mere om jer. De ting I beskriver tager ikke mere end et par enkelte klik og 2 min. at ordne.

#4 ja måske er XP default theme ikke det pæneste, men nu er det jo heller ikke videre svært at disable det eller bruge et andet theme.
Gravatar #8 - nightH
31. mar. 2003 13:29
til #1 og andre (specielt wolly) ;))
i skal tænke på winxp som en server.
enten skal du oprette alle de brugere på xp´en som der skal have adgang, (du skal oprette dem som de er oprettet på de andre maskiner de sidder på).
eksempel : hvis du har søren på en win2k/win9x maskine og hans brugernavn på den maskine er supermand, så skal brugeren også hedde supermand på win xp´en.
det var den besværlige måde ;)) (hvis du har mange der skal have adgang)
her er den lette : lav en konto (flere hvis det er nødvendigt) og fortæl alle der skal bruge adgang til xp´en, Login/Pass. når de så skal connecte til xp´en skal de bruge "tilslut som" og skrive det L/P du har givet dem.
god fornøjelse.
PS : og jo XP suger IMNSHO ;)))
Gravatar #9 - Wolly
18. apr. 2003 09:23
Ok til jer der ikke mener at XP er besvælig... Vil I lige beskrive hvordan man ændre rettigheder på et katalog i XP. Alle brugere skal have adgang og skal kunne kører alle programmer der ligger i kataloget. Her er hvad jeg gør på min linuxbox:
chmod 777 kataloget -R

Når i er kommet med en god forklaring, så prøv det lige på Diablo II.
Gravatar #10 - west
18. apr. 2003 15:47
[primært] #9 Wolly

Heh ... yeah ..

Leger lidt med tanken om at installere OpenBSD på min firewall, det bliver nok engang når v3.3 kommer ud.

Anyways, sidder og stener lidt over en guide til førnævnte's pf -

Hvordan man sætter Default Getaway i forsk. O/S'er:

AIX: edit /etc/rc.net and add /usr/sbin/route add 192.168.1.1 gateway >>$LOGFILE 2>&1
FreeBSD: edit /etc/rc.conf and add defaultrouter="192.168.1.1"
HP-UX: edit /etc/rc.config.d/netconf and add ROUTE_GATEWAY[0]="192.168.1.1"
Linux Redhat: edit /etc/sysconfig/network and add GATEWAY=192.168.1.1
NetBSD: echo "192.168.1.1" > /etc/mygate
OpenBSD: echo "192.168.1.1" > /etc/mygate
Solaris: echo "192.168.1.1" > /etc/defaultrouter
Win2k: Start-Settings->Control Panel->Network and Dial-up Connections->Local Area Network->
Properties->Internet Protocol (TCP/IP)->Default Gateway->192.168.1.1

Så .. hvad er lettest ?
Og hvad er Hurtigst? :)
Synes i grunden det illustrerer emnet ret godt ...

Uh oh, OT, Anti-MS, nu bliver jeg flamet.
Gravatar #11 - TcaT
18. apr. 2003 16:57

Højreklik folderen -> Properties -> Security

Everyone (Read and Execute, List folder contest, Read)
Evt. flere rettigheder hvis dette ønskes og prøv også "Advanced" (NTFS partitioner).

Højreklik "My Network Places" -> højreklik "Local Area Connection" -> dobbeltklik "TCP/IP" -> ændre gateway.

Det kan jeg gøre hurtigere end nogle af de måder du nævner så hvad er der svært og langsomt i det?
Gravatar #12 - Wolly
18. apr. 2003 17:04
#11 Problemet for mig var at det du beskrev ikke var nok. Du mangler lige et par options og så ville du også have givet alle filer og under mapper de rettigheder, men der er STADIG mange programmer der ikke virker hvis du kører dem som en anden bruger. Og det på trods af at men har overgivet ejerskabet til brugeren, ved først at tillade andre brugere at overtage ejerskabet, og så logge ind som den bruger for at klikke sig vej igennem winduerne og reelt overtage ejerskabet. Der må altså være noget i XP kernen der gør at en almindelig bruger ikke kan kører disse programmer!!!

Forøvrigt tror jeg ikke at du kan gøre det hurtige end på en linuxbox
Gravatar #13 - west
18. apr. 2003 17:17
#11 TcaT -

Floot !
Og nu, automatiseret via et script?

Var lidt det jeg prøvede at komme frem til, det fremgik ikke så klart (slet ikke?), min fejl.

Luk nu røven west!
Jaja, jeg skal nok.
Gravatar #14 - nightH
18. apr. 2003 20:29
@#9 Wolly : "Ok til jer der ikke mener at XP er besvælig..."
nu mener jeg godt nok at XP ER BESVÆRLIGT... :D
"Vil I lige beskrive hvordan man ændre rettigheder på et katalog i XP. Alle brugere skal have adgang og skal kunne kører alle programmer der ligger i kataloget."...."Når i er kommet med en god forklaring, så prøv det lige på Diablo II."
oki here goes : jeg kunne forstillle mig at de er oprettet som brugere, og mit gæt er at hvis du gør dem til superbrugere, så virker det nok. alternativet (som jeg tror er "way over your head"), er at du skal finde ud af hvor Diablo II skriver/læser henne i registreringsdatabasen, og så give dem rettigheder til at skrive/læse disse steder.
Gravatar #15 - Wolly
19. apr. 2003 17:56
# 14

Hvorfor skal jeg gøre en bruger til superbruger for at han/hun kan kører et program???

-------

alternativet (som jeg tror er "way over your head"), er at du skal finde ud af hvor Diablo II skriver/læser henne i registreringsdatabasen, og så give dem rettigheder til at skrive/læse disse steder.

hmmm hvordan kan man se hvilke steder en bruger kan læse i registreringsdb'en??? Og hvordan ændre man dette??? Du får det jo til at lyde som om at du selv kan finde ud af det, så en lille guide ville da være fint :-)
Gravatar #16 - nightH
20. apr. 2003 20:33
her er et eksempel på dit spørgsmål, jeg har fjernet meget af orginaltexten, men det er et glimerende eksempel på hvorfor du højst sansynligt skal ændre rettigheder for at kunne køre diablo II. men artiklen nævner flere hjælpefiler, som du bør læse. og nej jeg vil ikke lave en lille guide til dig, ihvertfald ikke før du har prøvet/læst noget mere om det "underliggende" i windows, da det er MIN overbevisning at man ikke lærer noget (eller ihvertfald meget lidt) hvis man bare bliver fødet med løsninger. jeg har pillet meget ud af eksemplet, og det siger ikke så meget om hvordan du skal løse dit problem, men det kan du få i næste omgang ( ud fra ideen om at man skal kunne kravle før man kan gå.) dette kan måske virke som en arrogant måde, dette er ikke meningen, og jeg håber ikke det bliver opfattet sådan, men det er den måde JEG opfatter som den bedste måde at lære på.
held og lykke.

Meddelelsen "Oplysninger om filformat kan ikke findes i registreringsdatabasen" vises, når du starter Photo Editor
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft Photo Editor, version 3.0.2.3 2000 på følgende platforme
operativsystemet Microsoft Windows NT 4.0
operativsystemet Microsoft Windows 2000

VIGTIGT: Denne artikel indeholder oplysninger om redigering af registreringsdatabasen. Inden du redigerer registreringsdatabasen, skal du sikre dig, at du ved, hvordan du gendanner den, hvis der opstår problemer. Oplysninger om dette findes i Hjælp-emnet "Sådan gendannes registreringsdatabasen" i Regedit.exe
Symptomer Når du forsøger at starte Photo Editor, får du følgende fejlmeddelelse:

Oplysninger om filformat kan ikke findes i registreringsdatabasen
Når du klikker på OK, starter Photo Editor. Men hvis du forsøger at åbne en grafikfil, f.eks. en bitmapfil (.bmp) eller Windows-metafil (.wmf), får du følgende fejlmeddelelse:

Photo Editor kan ikke finde eller åbne filnavn
hvor filnavn er stien til og navnet på den fil, du forsøger at åbne.
Årsag: Photo Editor forsøger at få adgang til de registreringsdatabasenøgler, der kræver, at du har tilladelser, som din konto ikke har. I dette tilfælde er de oplysninger ikke tilgængelige, der skal bruges til at oprette listen Filtype og åbne grafikfiler.

Problemet kan forekomme på Microsoft Windows NT 4.0 Workstation samt på Microsoft Windows 2000 Professional
Workaround: ADVARSEL: Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet.

Oplysninger om, hvordan du redigerer registreringsdatabasen, finder du i Hjælp-emnet "Ændre nøgler og værdier" i Registreringseditor (Regedit.exe) eller Hjælp-emnerne "Tilføje og slette oplysninger i registreringsdatabasen" Bemærk, at du bør sikkerhedskopiere registreringsdatabasen, før du redigerer den. Hvis du kører Windows NT eller Windows 2000, bør du også opdatere reparationsdisketten.
Gravatar #17 - Wolly
21. apr. 2003 09:04
Der står NADA om emnet i hjælp filen!!! Kun hvordan man bruger regedit, det var ikke lige det jeg havde behov for at vide!!!
Gravatar #18 - nightH
21. apr. 2003 18:10
hmm.. point taken..jeg havde taget lidt for meget ud..
men jeg har tilgengæld fundet en udemærket guide til dig
http://docs.rinet.ru:8083/UNT4/ch41/ch41.htm
det er specielt kapitel 42 som er interessant for dig.
(du skal nok finde en regkey der hedder blizzard, diablo II eller lign. og rette det til.)
Gravatar #19 - Wolly
24. apr. 2003 06:46
Naaaah Der står sq ikke rigtig noget jeg ikke vidste i forvejen. Hvis det du mener med at modificerer regdb er at kopierer de strenge Diablo ( eller et hvilket som helst andet program ) laver under installationen, over til den enkelte bruger, har jeg prøvet det. Det virkede ikke.

Kunne du ikke bare give et eksempel på hvordan man giver en bruger rettigheder til at læse en stræng eller en del af db'en som du omtalte i post 14???
Gravatar #20 - nightH
24. apr. 2003 09:16
ok jeg var åbenbart for dybt begravet i at skulle skrive forslag til min arbejdsplads nye lønpulitik da jeg skrev sidst ;((( det var selfølgelig kapitel 44 på den side "Changing the Access Control List (ACL) for a Key" du skulle have fat i. beklager. her er det eksempel jeg startede med #14.
Gravatar #21 - Wolly
24. apr. 2003 10:50
LOL fuck hvor er det simpelt... Hvorfor skrev du ikke bare det i den første post, det ville være ca 30 min hurtigere end alt det andet fiss!!!

BTW Diablo virker stadig ikke... hehe
Gravatar #22 - nightH
24. apr. 2003 11:02
yep det er simpelt, men havde du lært noget om det underliggende i windows ? jeg håber da ihvertfald at du har lært noget undervejs...

hmm.. du tvinger mig jo næsten til at nedværdige mig til at ARBEJDE med ex XP maskine på arbejde på mandag (jeg kan jo ikke sidde her og spille smart og så virker diablo ikke ;)))
jeg tror nok jeg kan låne et sæt diablo 2 skiver og prøve, men jeg lover ikke noget.
btw, jeg går ud fra du bare har givet brugerene full access i regdb´en, men husk at vælge at det skal gælde for alle underliggende nøgler. (kan ikke huske hvad der er sat som standart.)
Gravatar #23 - Wolly
24. apr. 2003 12:41
Yeps jeg har lært at ændre rettigheder i regdb'en men ellers ikke så meget, vidste alt det andet i forvejen :-) Hvad angår Diablo synes jeg ikke at du skal bruge tid på det, det er spillet sq for dårligt til :-) Jeg er efter at have talt med Blizzards support team overbevist om at det er spillet der direkte er programmeret til ikke at kunne kører under almidelige brugerkonti :-) Egentligt var det ikke derfor jeg fortsatte tråden, men fordi at jeg gerne ville vide hvordan man ændrede de rettigheder :-)

Jeg har fornyligt smækket en computercafe på benene, og der var her jeg løb ind i problemerne. Diablo var et af spillene, og der var også et par til af de gamle spil der ikke kunne kører under en almindelig bruger. Supporterne fra spil-husene har fortalt mig at det ikke kan lade sig gøre med deres spil, så nu kører alle maskinerne med administrations konti :-( nederen...

Men tak for hjælpen, og igen; lad være med at bruge mere tid på det, det er ikke det værd ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login