mboost-dp1

Hvordan kan jeg gå i dvale?

Gå til bund
Gravatar #1 - Gammelbil
31. dec. 2008 12:09
Hej!

Jeg har XP på min computer, ligesom min kæreste, men når hun trykker "luk computeren" har hun 4 valgmuligheder, og jeg har kun 3! Jeg har Luk, Stand by og Genstart, men mangler Dvale.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan gå i dvale?
På forhånd tak..
Gravatar #2 - BurningShadow
31. dec. 2008 12:17
Det kan du ikke, det er kun computere, og nogle dyrearter ;-)

Medmindre der er noget der er slået fra enten i BIOS, eller i Windows, så vil jeg gætte på at du skal have fundet en opdateret ACPI driver (jeg mener det er den der håndterer det).
Gravatar #3 - holmen
31. dec. 2008 12:18
Start ->
Indstillinger ->
Kontrolpanel ->
(Ydelse og vedligeholdelse(hvis det er kategorivisning))
Strømstyring ->
Dvale ->
Tjek "Aktiver dvale" ->
Anvend ->
OK
Gravatar #4 - Gammelbil
31. dec. 2008 12:21
Der er allerede flueben ved "aktiver dvale" og jeg har rigeligt diskplads
Gravatar #5 - vandfarve
31. dec. 2008 12:23
#4 Er det en bærbar eller en stationær? Hvis det er en bærbar, så prøv at sætte computeren til kobbernettet, før du prøver at sætte den i dvale?

Min bærbar viser kun dvalefunktionen, når den er tilsluttet strømnettet, men det er stadig muligt at sætte den i dvale alligevel med genvejstaster.
Gravatar #6 - Gammelbil
31. dec. 2008 12:26
Det er en bærbar - en MSI Wind.
Muligheden er der heller ikke når den er tilsluttet strøm
Gravatar #7 - vandfarve
31. dec. 2008 12:29
#6 Prøv at finde genvejstasten til dvale og se, om det virker - det plejer at være FN + F10, F12 eller noget i den retning.
Gravatar #8 - 3214N
31. dec. 2008 12:30
tryk på "luk computern", tryk på shift og "Stand by" bliver til dvale.
Gravatar #9 - Gammelbil
31. dec. 2008 12:32
Genvejstatsen virker ikke, der sker slet ikke noget, men shift virker! Tusind tak!
Gravatar #10 - Gammelbil
31. dec. 2008 12:42
Nej, det gør den ikke åbenbart.. Den bliver rigtig nok til en dvale-knap, men den har ingen funktion. Det er underligt, for computeren går selv i dvale når den er ved at løbe tør for batteri.
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
31. dec. 2008 13:35
Sært, det lyder som manglende understøttelse eller driver. Har du kikket i bios? Du kan evt. installere chipsæt/bundkort-driverne igen.
Gravatar #12 - Windcape
31. dec. 2008 13:55
Vista kan sætte min PC i dvale, men PC'en kan ikke... dvs. den kan ikke tændes igen hvis den sættes i dvale :p

Elendig feature.
Gravatar #13 - ZenN
31. dec. 2008 16:35

min bærbar gør præcis det samme. det er forresten en HP Pavilion dv5000 med Windows XP
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login