mboost-dp1

Hvordan får man fat i en OEM windows xp cd?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
22. feb. 2007 16:43
Heay.

Jeg ejer en Acer laptop, og jeg vil gerne have en clean install på den istedet for den Acer installation som følger med sådan en computer.

jeg har lige snakket med Acer, og de siger det er fuldt lovlig at bruge en helt almindelig OEM cd, og så bare bruge den cd-key som står på mit klistermærke i bunden af computeren.

Det er jo kanon, men hvordan får jeg lige fat i en OEM cd? Det er jo lovlig så længe jeg bruger min egen cd-key, så jeg ved ikke om man bare kan downloade sådan et cd image på nettet, eller microsoft kan sende en cd til mig?
Gravatar #3 - Jace
22. feb. 2007 18:42
#2, Ja man kunne jo købe en OEM version, men jeg har jo faktisk allerede købt en windows, så jeg vil nødigt betale for det samme produkt 2 gange.

Desuden synes jeg prisen er meget lav på det medie kit, når en fuld version koster næsten 1000 kroner. Hvad er forskellen?
Gravatar #4 - kinaholm
22. feb. 2007 19:58
#3 at det er et medie kit uden licensnøgle, så jeg synes faktisk det er ret dyrt !
Gravatar #5 - Jace
22. feb. 2007 20:34
Okay, så det er kun en CD simpelthen?
Gravatar #6 - Derfor
22. feb. 2007 22:28
Jamen hvis det er lovligt for dig kan du jo bare downloade en Windows oem ved hjælp af et p2p program og så bruge cd koden, kan ikke se hvorfor dette skulle være et problem da du jo reelt har betalt for det.
Gravatar #7 - amokk
22. feb. 2007 23:15
#6 den man downloader er ofte en corp version med volume license (som ik skal aktiveres) - sandsynligvis passer en normal OEM key ikke til den...

Check om der er en funktion til at oprette en windows XP restore CD eller lign - ellers hvis du har nogle venner, og de har mulighed for at lave en winXP OEM CD så lån den
Gravatar #8 - svappe
23. feb. 2007 07:51
Har selv, og sidder selv i samme situation...
Jeg fik forslået et hack til selve en anden cd, hvorved man ændrede dens status til OEM.
Jeg kunne dog ikke få det til at fungere og har lidt opgivet...

Dell siger det er MS, MS siger det er Dell...

Så hvis du finder en løsning, må du endeligt skrive...
Gravatar #9 - Jace
23. feb. 2007 12:45
#8, Jeg har skrevet til MS, men jeg har endnu ikke fået noget svar fra dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login