mboost-dp1

Hvordan banner jeg folk fra min hjemmeside

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
30. maj 2005 19:53
Ja, overskiften siger det hele, og jeg vil gerne have en html kommando, som kan gøre det, hvis dette ikke findes, så vil jeg gerne have en anden løsning, hvis dette da findes.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Wolly
30. maj 2005 20:13
Der er jo forskellige metoder, men det kommer lidt an på hvordan din side er opbygget.

Er siden skrevet i php eller asp kan du logge personens ip og banne den... Det er et problem hvis personen ikke har statisk ip. Du kan ogs smide en cookie på hans maskine, og så kigge efter den. Men den kan han jo bare slette.

Samme kan gøres i java, hvis du ikke køre php eller asp.

Den eneste effiktive måde at gøre det på, er dog at lave et brugersystem på din side, så du selv kan kontrolere hvem der kan se den!
Gravatar #3 - Acro
30. maj 2005 20:28
#1 jeldtoft:
Du skal lave noget på serveren i hvert fald. Når tingene først er sendt til klienten, så kan det også anvendes, da du ikke kan være sikker på, at klienten forbyder det - heller ikke, hvis det var en egenskab.

Som Wolly siger, så kan du foretage begrænsingen via scripts. Problemet med alle løsninger er dog, at de ikke begrænser nogle brugere i noget. Du kan tilgå siden via en proxy for at skjule din IP, du kan oprette en ny bruger og du kan sidde på en dynamisk IP. IP-blokeringerne kan dog også ske direkte i dit serverprogram (f.eks. Apache, IIS eller lignende).

Hvilket formål ønsker du at blokere? Det er selvfølgelig irrelevant, men egentlig ser jeg ingen grund til at blokere folk fra andre ting, end de kan chikanere. En tagwall kan misbruges, og derfor kan det være interessant at fjerne folks adgang, men det er vel ligemeget, om de kan læse sidens tekst?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login