mboost-dp1

hvilket distribution

Gå til bund
Gravatar #1 - trebor
1. jul. 2008 12:53
skal til at have linux på min computer men er ikke helt klar over hvilket distribution jeg jeg skal vægle. håber i kan hjælpe mig ??
Gravatar #2 - paradise_lost
1. jul. 2008 12:55
Hvis du er nybegynder så vil jeg umiddelbart sige ubuntu/kubuntu eller måske fedora.
Gravatar #3 - trebor
1. jul. 2008 13:20
okay er nemlig nybegynder tak :)
Gravatar #4 - Niklas H
1. jul. 2008 13:23
Ubuntu/Kubuntu eller OpenSuse.
KDE (Kubuntu) skulle ligne Windows mest i opbygning, og også være nemmest at gå til. Personligt kan jeg dog best lide Gnome (Ubuntu).
Gravatar #6 - HJess
2. jul. 2008 18:19
Jeg har kørt fedora i lang tid..

men har kastet mig over Linux mint..

Det er helt klart den fedeste disto som jeg nogen sinde har prøvet. Tingene virker bare!

/Hjess
Gravatar #7 - Derfor
2. jul. 2008 20:12
Som foreslået tidligere er Ubuntu, eller Kubuntu nok de bedste at starte med. Den som jeg bedst kan lide er dog OpenSuse, om det er fordi jeg har benyttet den mest og derfor har vændt mig til den kan jeg ikke svare på, men den er værd at kaste et øjeblik på.

Men held og lykke med at komme igang med pingvinen :)
Gravatar #8 - T-Hawk
2. jul. 2008 20:18
Kommer vel lidt an på hvad det er man søger. Hvis man vil køre linux fordi: "Det er ikke windows", eller "Det er frit", så ja. Så er Ubuntu en god dist at gå til (eller kubuntu eller xubuntu whatever). Hvis man derimod gerne vil lære noget om det at køre linux, så vil jeg gerne anbefale Gentoo.
Ved godt den kan virke skræmmende at gå til, men må indrømme jeg ikke ville være foruden oplevelsen.

(Selvom både RedHat, Fedora og Ubuntu er glimrende, har jeg ligesom altid "manglet" noget)
Gravatar #9 - Derfor
2. jul. 2008 20:19
#8 Af ren nysgerrighed, hvad har du manglet?
Gravatar #10 - T-Hawk
2. jul. 2008 20:20
#9 er jeg ikke sikker på jeg kan forklare. Hehe.
For det første frihed. Specielt i Ubuntu. Har kørt Xubuntu på min stationære lidt nu her, men når jeg fx ikke nemt kan få Eclipse 3.3, som har været stable i over et år, så bliver jeg altså frusteret.

Og så kan jeg godt lide gennemskueligheden i Gentoo.
Når det er sagt kører min server faktisk Ubuntu-server
Gravatar #11 - Niklas H
2. jul. 2008 21:06
#10 Jeg har da ellers lige ganske nemt fået fat i den nyeste Eclipse (3.4 tror jeg) og kører Ubuntu. Jeg gik bare ind på deres hjemmeside og hentede det. Dernæst udpakkede jeg og så kørte det :)

Men så vidt jeg ved, så er det en ældre version der ligger i Synaptic - vist nok 3.2.
Gravatar #12 - trebor
2. jul. 2008 21:19
tak for hjælpen tror jeg vil prøve Ubuntu i første omgang det virker som om det er det nemmest at gå til :)
Gravatar #13 - T-Hawk
3. jul. 2008 06:46
#11 Ja netop, jeg kunne også været gået ind på deres hjemmeside. Men det ødelægger ligesom pointen i et package management system.
Foretrækker at have alt igennem portage (eller som i Ubuntu apt), så er det nemt at slippe af med, og overskue. Det andet minder for meget om windows ideen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login