mboost-dp1
Hvilket codec til komprimering af DVD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
I forbindelse med at jeg er ved at få et mediecenter op og køre, vil jeg gerne have lagt mine DVD-film ned på dets harddisk.
Jeg har rippet alle mine CDer og lagt dem som tabsfrie WMA-filer og med et Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 kort spiller det ganske udemærket - ved godt Audigy ikke er toppen af poppen, men mod et AC97 er det bestemt at fortrække.
Jeg har onboard HDMI og det er meningen at filmene skal kunne vises på en HD-skærm. Kan godt være det er uden betydning når det kun er DVD.
Uanset vil jeg gerne have mine DVDfilm liggende så de kan poppe frem i mediecenteret (Windows Media Center) uden at jeg skal mounte dem (tænkte jeg kunne ligge dem som ISO)
Hvilket format vil I forslå at jeg ripper i?
Plads er ikke et problem, men kan man få en film på 6 GB til at fylde 3 eller 4, uden tab af information og uden at computeren kløjs i det er det naturligvis at fortrække.
/EmailFX
Jeg har rippet alle mine CDer og lagt dem som tabsfrie WMA-filer og med et Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 kort spiller det ganske udemærket - ved godt Audigy ikke er toppen af poppen, men mod et AC97 er det bestemt at fortrække.
Jeg har onboard HDMI og det er meningen at filmene skal kunne vises på en HD-skærm. Kan godt være det er uden betydning når det kun er DVD.
Uanset vil jeg gerne have mine DVDfilm liggende så de kan poppe frem i mediecenteret (Windows Media Center) uden at jeg skal mounte dem (tænkte jeg kunne ligge dem som ISO)
Hvilket format vil I forslå at jeg ripper i?
Plads er ikke et problem, men kan man få en film på 6 GB til at fylde 3 eller 4, uden tab af information og uden at computeren kløjs i det er det naturligvis at fortrække.
/EmailFX
Du kan ikke gøre det uden tab, men tabet kan tænkes at være så lille, at du ikke kan se det.
Du kan evt. prøve DVD Shrink.
Selv bruger jeg SmartRipper, men jeg tror ikke den kan gøre noget ved størrelsen.
Begge er gratis.
Jeg har så valgt at købe AnyDVD, der bryder de forskellige former for kopibeskyttelse. Tro mig, det er alle €49 værd :-)
Du kan evt. prøve DVD Shrink.
Selv bruger jeg SmartRipper, men jeg tror ikke den kan gøre noget ved størrelsen.
Begge er gratis.
Jeg har så valgt at købe AnyDVD, der bryder de forskellige former for kopibeskyttelse. Tro mig, det er alle €49 værd :-)
Jo, man kan godt rippe en DVD uden tab, også duallayer. Prøv at kigge på RipIt4Me. Det er freeware og kan fjerne kopibeskyttelse. Den har en "wizzard", og med 3 klik har du en kopi, den passer stort set sig selv. Og kan lave duallayer om til 4.3GB
Når du har fjernet kopibeskyttelsen, kan du evt. bruge DVDx til at lave det om til WMV, XVID, DIVX etc.
Når du har fjernet kopibeskyttelsen, kan du evt. bruge DVDx til at lave det om til WMV, XVID, DIVX etc.
Kunne du evt. forklare os hvordan du vil re-encode noget der er encoded med en tabsgivende algoritme, til en anden tabsgivende, uden at der opstår yderligere tab, i forhold til "originalen" (DVD'en)?
Kunne du evt. forklare os hvordan du vil re-encode noget der er encoded med en tabsgivende algoritme, til en anden tabsgivende, uden at der opstår yderligere tab, i forhold til "originalen" (DVD'en)?
Jeg kan ikke se at den presser DVD9 ned til DVD5...
Det er en mulighed, men den starter med at lægge DVD9 direkte ned på HD, bare uden kopibeskyttelse...
Herefter kan man vælge at presse den ned til DVD5, eller brænde den ned på en DVD9.
Det ser jeg som en mulighed for at lave en 1:1 kopi, tager jeg fejl?
Det er en mulighed, men den starter med at lægge DVD9 direkte ned på HD, bare uden kopibeskyttelse...
Herefter kan man vælge at presse den ned til DVD5, eller brænde den ned på en DVD9.
Det ser jeg som en mulighed for at lave en 1:1 kopi, tager jeg fejl?
Er du sikker på at det kan betale sig at re-encode dine film?
På en 500GB disk har du plads til ca. 100 titler, og da du kan få en 500GB disk for ca. en plov, så giver det i runde tal en flad femmer pr. film.
Er du sikker på at det kan betale sig at re-encode dine film?
På en 500GB disk har du plads til ca. 100 titler, og da du kan få en 500GB disk for ca. en plov, så giver det i runde tal en flad femmer pr. film.
Hvis man undlader den slags pjat, så er det rigtigt at den ikke taber kvalitet. Det var bare ikke hvad du skrev.
Jeg kan ikke se at den presser DVD9 ned til DVD5...Du skriver da ellers selv:
Og kan lave duallayer om til 4.3GB
Herefter kan man vælge at presse den ned til DVD5,Hvilket er det der giver kvalitetstabet.
Hvis man undlader den slags pjat, så er det rigtigt at den ikke taber kvalitet. Det var bare ikke hvad du skrev.
Findes der et one-click program der kan lave en DVD om til at ligge i en MKV container i H.264?
Jeg ledte før i tiden for at finde et sådant program, men uden held.
Så min løsning blev også at jeg bare rippede til ISO og så mine film ukomprimeret
Findes der et one-click program der kan lave en DVD om til at ligge i en MKV container i H.264?
Jeg ledte før i tiden for at finde et sådant program, men uden held.
Så min løsning blev også at jeg bare rippede til ISO og så mine film ukomprimeret
Jeg havde faktisk tænkt på H.264 men troede det var til at streame med, da jeg havde hørt om det i forbindelse med noget DR NetTV.
Jeg har følgende bundkort http://www.shg.dk/p/2089504 med onboard HDMI og med en AMD 4400+ X2 CPU og 2 GB RAM
Kan jeg komprimere med H.264 eller kræver det for meget af GFX og CPU?
/EmailFX
Jeg har følgende bundkort http://www.shg.dk/p/2089504 med onboard HDMI og med en AMD 4400+ X2 CPU og 2 GB RAM
Kan jeg komprimere med H.264 eller kræver det for meget af GFX og CPU?
/EmailFX
#15 Hehe, ja. Kan se jeg har formuleret mig uklart.
Jeg mente om der ville blive problemer med at afspille de film jeg har rippet.
Konceptet med at komprimere tabsfrit (eller tilnærmelsesvist) er jo at pakke filmen så den fylder mindre, men så tilgengæld skal decodes under afspilning, hvilket vil tage lidt CPU- og GPU-tid. Da graffikkortet er udviklet til netop at kunne afvikle Aero i Vista og ikke så meget mere, kunne det være at det kunne blive en flaskehals, så jeg enten skulle købe et kraftigere graffikkort eller vælge et format der ikke var encoded så hårdt.
/EmailFX
Jeg mente om der ville blive problemer med at afspille de film jeg har rippet.
Konceptet med at komprimere tabsfrit (eller tilnærmelsesvist) er jo at pakke filmen så den fylder mindre, men så tilgengæld skal decodes under afspilning, hvilket vil tage lidt CPU- og GPU-tid. Da graffikkortet er udviklet til netop at kunne afvikle Aero i Vista og ikke så meget mere, kunne det være at det kunne blive en flaskehals, så jeg enten skulle købe et kraftigere graffikkort eller vælge et format der ikke var encoded så hårdt.
/EmailFX
Så er DVD43 installeret og fungerer tilsyneladende.
Der er et enkelt problem med Handbrake. Jeg kan fint rippe i XviD med prøver jeg med H.264 får jeg følgende fejlmeddelse
Nogen forslag?
/EmailFX
Der er et enkelt problem med Handbrake. Jeg kan fint rippe i XviD med prøver jeg med H.264 får jeg følgende fejlmeddelse
Encoding: tast 1 of 1, 0.01%
12 [unknown (0x510)] Handbrake CLI 3804 _cygtls::handle_exeptions: Exeption: STATUS_ACCESS_VIOLATION
29803 [unknown (0x510)] HandBrakeCLI 3804 open_stackdumpfile: Dumping stack trace to HandBrakeCLI.exe.stackdump
.
.
.
.
754607 [unknown (0x510)] HandBrakeCLI 3804 _cygtls::handle_exeptions: Error while dumping state (probaly corruptet stack)
Nogen forslag?
/EmailFX
#Sikker på din decryptering virker?
Ikke fordi jeg skal spille klog, men kunne det ikke godt minde om det her ?
Ikke fordi jeg skal spille klog, men kunne det ikke godt minde om det her ?
#13 Tak for råd - min ubuntu koger allerede som sindsyg, spændende og se om resultatet bliver noget jeg kan bruge :-)
#20 Når jeg skal lave et eller andet om hvor både kvalitet og størrelse har vægt, så tager jeg et lille klip af filmen hvor der er meget bevægelse og så encoder det flere gange med forskellige bitrates for at se hvad der ser bedst ud i forhold til størrelsen. Det kan faktisk også være sjovt at se hvor smertegrænsen er og hvor meget bedre H.264 er end fx Divx, Xvid etc.
Så fik jeg lige resultatet frem - hold da K*FT hvor et bare spiller :-)
Tænk sig - jeg har led så længe, og svaret var lige her, hehe
Jeg fandt en Quick intro til en CLI:
/HandBrakeCLI -i /media/cdrom0/VIDEO_TS/ -o movie.mp4 -e x264 -b 2000 -B 192
Det ser ud til at lave en ca 1.6G fil - men lyd og default sprog.
Kunne du måske komme med nogle eksempler på en god streng?
F.eks subtitle og AC3 / DTS - og er det evt muligt at have valgfrue undertekster osv... ? :-)
Så fik jeg lige resultatet frem - hold da K*FT hvor et bare spiller :-)
Tænk sig - jeg har led så længe, og svaret var lige her, hehe
Jeg fandt en Quick intro til en CLI:
/HandBrakeCLI -i /media/cdrom0/VIDEO_TS/ -o movie.mp4 -e x264 -b 2000 -B 192
Det ser ud til at lave en ca 1.6G fil - men lyd og default sprog.
Kunne du måske komme med nogle eksempler på en god streng?
F.eks subtitle og AC3 / DTS - og er det evt muligt at have valgfrue undertekster osv... ? :-)
Nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer...
Hele media systemet i Syllable faktisk bygget op omkring ffmpeg, så derfor var det slet ikke i mine tanker at det kunne klare opgaven. Men naturligvis kan det det, og faktisk ser det ud til at jeg slet ikke skal bekymre mig om ffmpeg, da jeg bare kan bruge vores media API, til at lave en liste of titles på DVD'en, og så vælge video og lyd spor.
Utroligt alt det tid man kan spilde på at lede efter noget man allerede har... :-(
Nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer...
Hele media systemet i Syllable faktisk bygget op omkring ffmpeg, så derfor var det slet ikke i mine tanker at det kunne klare opgaven. Men naturligvis kan det det, og faktisk ser det ud til at jeg slet ikke skal bekymre mig om ffmpeg, da jeg bare kan bruge vores media API, til at lave en liste of titles på DVD'en, og så vælge video og lyd spor.
Utroligt alt det tid man kan spilde på at lede efter noget man allerede har... :-(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.