mboost-dp1

Hvilket CMS system.

Gå til bund
Gravatar #1 - Trogdor
9. okt. 2009 17:13
Hej.
Jeg ville høre om nogle havde en ide til hvilket CMS system jeg skal vælge.

Det er bare til et lille site til en forening. Der kommer nok ikke så mange artikler. Vi har ikke brug for voldsomt mange fancy funktioner og det vil være rart hvis det kan sættes op således at folk der ikke er super eksperter kan oprette artikler. (vi taler om folk som kan finde ud af at sende en email, bruge regneark og diverse andre grundlæggende ting.)

Vi kunne bare lave et super simpelt site og så uploade det med ændringer(f.eks iWeb), men jeg vil gerne have at flere mennesker kan gå ind og putte informationer ind eventuelt i et par kategorier.

Hos f.eks. surftown kan man vælge blandt:
* e107
* MediaWiki
* Joomla!
* Mambo CMS
* PHP Nuke
* vtiger
* xoops

Jeg har leget lidt med Joomla og den kan man godt nedbarbere så det ikke ser helt så skræmmende ud, men hvis der er et med mindre funktionalitet, ville det være rart.
Gravatar #2 - Jonasee
9. okt. 2009 17:19
Skal det være PHP?
Gravatar #3 - arne_v
9. okt. 2009 17:20

Jeg er overbevist om at Joomla og Xoops er det bedste af dem du nævner.

Men bedst er udfra en ikke-defineret teknisk vurdering og det behøver ikke at betyde at de nødvendigvis passer bedst med dine behov.
Gravatar #4 - Trogdor
9. okt. 2009 17:29
#2 Nej det tror jeg ikke. Grunden til at jeg valgte dem jeg skrev er at syntes at være dem som diverse hosting firmaer tilbyder.

Man kunne installere en server selv. Men jeg vil helst ikke bruge for meget tid på at vedligeholde det.

Ok.
Nu har jeg en konto hos dem med plads til 10 websites, så har overvejet at lave et test site og så vise det til folk og så kan de se om det er noget de kan finde ud af inden jeg går i gang med de store tilretninger.
Gravatar #5 - Jonasee
9. okt. 2009 17:33
Jeg har selv arbejdet lidt med umbraco, som jeg umelbart syndes virker rigtig godt.
Gravatar #6 - arne_v
9. okt. 2009 17:35

Men som er ASP.NET baseret fremfor PHP baseret.
Gravatar #7 - arne_v
9. okt. 2009 17:36

Plone er baseret på Python.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
9. okt. 2009 20:00
Jeg har leget lidt med drupal, som jeg synes er meget interessant fordi der er så mange brugerforas som kan svarer på det meste inden for få timer..
Gravatar #9 - Borg[One]
9. okt. 2009 20:08
Joomla har meget stor support-forum, og alverdens plug-ins, extensions og andre former for udvidelser.
Søg på 'joomla templates', så kan du se hvor mange der supportere det CMS, udvikler templates, og andre løjer.

Drupal er mere agilt end Joomla, men det kræver at du sætter dig ned og koder selv - hvis du vil ramme gaden med et site hurtigt...vælg Joomla.

Er det et mikrosite, med et meget enkelt CMS, kan du overveje Wordpress, det er også temmelig understøttet hele vejen rundt - og meget nemt at sætte op.
Gravatar #10 - 3214N
9. okt. 2009 21:03
Endnu en Joomla fan her... Bl.a. fordi næsten alt kan lade sig gøre designmæssigt.
Gravatar #11 - Borg[One]
10. okt. 2009 07:38
#1 jeg får lige læst jeres behov, og mit forslag til dig er WordPress.

Det er nemmere at forstå end Joomla, det er nemmere at sætte op, og der bliver leveret mange plugins, skins og andet godt til systemet.

Hold jer fra Drupal - det er et fantastisk CMS, men ikke i den liga i spiller. I kommer meget enkelt til at bruge alt for meget tid på at lære systemet, konfigurere systemet etc.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login