mboost-dp1
Hvilken Linux skal jeg vælge???
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej allesammen.
Jeg har latid kørt med Micosoft produkter, men vil mega gerne i gang med at lære lidt Linux, jeg har prøvet at instalere Linux for længe siden, og der gav jeg desværre lidt op, nu har jeg en meget bedre tålmodighed, og er klar til en frisk udfordring, men nu kommer spørgsmålet, hvilken Linux version vil være den bedste for mig at gå igang med??? Det skal helst være sådan at jeg kan finde en masse faq lister osv på nettet når det hele brænder fast for mig.
Jeg har latid kørt med Micosoft produkter, men vil mega gerne i gang med at lære lidt Linux, jeg har prøvet at instalere Linux for længe siden, og der gav jeg desværre lidt op, nu har jeg en meget bedre tålmodighed, og er klar til en frisk udfordring, men nu kommer spørgsmålet, hvilken Linux version vil være den bedste for mig at gå igang med??? Det skal helst være sådan at jeg kan finde en masse faq lister osv på nettet når det hele brænder fast for mig.
De folk jeg har hjulpet ind i *NIX verden har været med Redhat 7.x. Den er rimelig nem og overskuelig.
Når man så får noget erfaring kan man jo skifte til noget bedre.. Som FreeBSD.. hehe
Når man så får noget erfaring kan man jo skifte til noget bedre.. Som FreeBSD.. hehe
sKIDROw ==>
Jep.. Det er næsten et religionsspørgsmål...
Men jeg kan sige at jeg bruger selv linux redhat 7.1 som workstation, men FreeBSD som server...
Jep.. Det er næsten et religionsspørgsmål...
Men jeg kan sige at jeg bruger selv linux redhat 7.1 som workstation, men FreeBSD som server...
Hvis du er ny er det Mandrake du skal ha fat i.
Dejlig distro, nem installation, høj brugervenlighed, og det virker som om der er gjort meget ud af at gi den det sidste finish. Selv VI er helt let at rode med :)
Dejlig distro, nem installation, høj brugervenlighed, og det virker som om der er gjort meget ud af at gi den det sidste finish. Selv VI er helt let at rode med :)
Hvis du har masser af tålmodighed til at sætte dig ind i linux anbefaler jeg debian. Den er logisk, nem at bruge og man bliver sat ind i hvordan systemet virker (ikke så meget gui). Hvis du derimod bare vil køre linux fordi det er sejt og du vil være 1337, så anbefaler jeg mandrake... Der er MEGET windows over mandrake (derfor bruger jeg det ikke :).
// annoia
// annoia
jeg vil også foreslå redhat da det nok er den der er størst sandsynlighed for at støde ind i andre steder.
debian er også fin men den er efter min mening rettet mod kodere.
http://www.sslug.dk/linuxbog/
det er osse et fint site hvor du kan få svar på en masse af de spørgsmål du helt sikkert vil have efter du har installeret linux
fred være med dig !
er der lavet en linux der kører på amiga for så er jeg osse med på vognen
debian er også fin men den er efter min mening rettet mod kodere.
http://www.sslug.dk/linuxbog/
det er osse et fint site hvor du kan få svar på en masse af de spørgsmål du helt sikkert vil have efter du har installeret linux
fred være med dig !
er der lavet en linux der kører på amiga for så er jeg osse med på vognen
hvor kan man få fat i mandrake eller Redhat på Cd ??? det tager lidt lang tid at downloade med et k56 modem :-)
BIO--DK
BIO--DK
=>BioDK
www.linuxpusher.dk www.linuxperten.dk
De sælger frisk ristede distro'er... ;o)
Hvad er et modem?...
www.linuxpusher.dk www.linuxperten.dk
De sælger frisk ristede distro'er... ;o)
Hvad er et modem?...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.