mboost-dp1

Hvem kan hjælpe med KNOPPIX

Gå til bund
Gravatar #1 - jetzet
11. jun. 2003 22:42
Hejsa, jeg ville bare lige først komme med en lille kommentar. I det næste indlæg kan i se mit spørgsmål..

Hvis man er helt grøn med Linux er der en meget god måde hvor man kan lære Unix og Linux at kende det, og uden at instalere det på computeren.

Denne løsning hedder "Knoppix" og er en Linux distribution som ligger på en enkelt cd-rom.

Du booter bare din maskine fra cd-rommen og så har du et helt Linux styresystem afviklet fra cd-rom drevet.

Du behøver ikke instalere noget ekstra, "Knoppix" er konfigureret med java, skriftyper og det hele.

Jeg bruger selv Knoppix til når jeg skal ud til steder hvor jeg ikke kan tage min bærbar med, på den måde har jeg et unix system lige ved hånden lige meget hvor jeg er.

På adressen neden under kan du læse mere om knoppix og downloade ISO images.

http://www.knoppix.net/

Venlig hilsen
Lasse - jetzet.dk
Gravatar #2 - jetzet
11. jun. 2003 22:45
Men hvem kan hjælpe mig med at "min egen" ISO distribution af knoppix?? hvor jeg selv kunne vælge programmer, udsene også viddere.. hvis der er nogle der kunne hjælpe, kunne vi måske lave et ISO image sammen?

min mail er: [email protected]
Gravatar #3 - Ngala
12. jun. 2003 00:16
En lille detalje med knoppig er, at man også kan installere den på harddisken. Det gør man ved at skrive "sudo su" i en konsol for at skifte til root og så skrive "hdparm -c1 -d1 /dev/hda (hvor hda er den harddisk man vil kopiere den til) for at få slået dma mode til, så det går lidt hurtigere -og så endelig "knx-hdinstall", hvilket vil starte et ganske udemærket installscript. Der er dog et par småjusteringer med hensyn til tastatur o.s.v. men det er en rimelig hurtig måde at få en kørende debian på harddisken.
Gravatar #4 - Fafler
12. jun. 2003 06:17
#2 jetzet: Jeg har tidligere modificeret en Trinux, og det gik meget godt, så jeg vil gerne give en hånd med. Det umidlbare problem er at jeg ikke har internet hjemme. Fedt navn iøvrigt... Lasse.
Gravatar #5 - Wolly
12. jun. 2003 06:34
En lille tilføjelse til #1

Knoppix kan også købes på www.linuxpusher.dk til 20 kroner. Det er en super dist, men efter min mening ikke speciel velegnet til nybegyndere!
Gravatar #6 - jetzet
12. jun. 2003 09:18
Det lyder godt at der er nogle der kan hjælpe.. Men mit problem er at jeg ikke er godt til den slags ting, så som rode med ISO images , og især Linux software....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login