mboost-dp1

HTML - base target - iframe

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
17. feb. 2004 15:18
Jeg har et problem med et site jeg er ved at skrive. Jeg har en side med en iframe med navnet main (genialt navn, ikke? ;) på siden er <base target="main"> sat, men den login form der anvends på hovedsiden bruger dermed også iframen som target istedet for _self, det er et problem da menu og lign. ikke bliver opdateret. Hvordan klarer jeg den lettest? Jeg kan naturligvis sætte target ind på alle links, men da der er dynamiske links er det godt besværligt, så hvis der er nogen der har en idé så skriv! :-)
BTW. I kan se siden på hcparty.dk/HCP/
Gravatar #2 - Acro
18. feb. 2004 16:56
#1 CyRacK:
ALad være med at benytte en inline frame, det løser problemet. Hvorfor vil du egentlig benytte det på den side, det bevirker bare at jeg skal rulle to steder - ikke fedt.

Alternativt skal du på dit <form>-element lave en egenskab for "target".
Gravatar #3 - jakobdam
19. feb. 2004 08:08
Kan du ikke bare lave en sektion i din main-fil, hvor der står target="_self" ? Eller har jeg forstået det forkert...?

Som jeg forstår det vil du have bug'en væk der kommer hvis man trykker gentagne gange på login (uden at skrive noget i felterne).
Gravatar #4 - Cyrack
19. feb. 2004 15:20
#2 - Acro:
Senere sakl der laves et smart grafisk design, og eftersom jeg er a) dovn b) god ved brugerne c) glad for iframes vælger jeg den metod

a) Det er lettere på den måde (synes jeg)
b) Det tager for lang til at skulle render og hente siden når det kun er indholdet der ændres, al grafikken er jo ens!
c) Jeg kan godt lide at bruge iframes, synes det er lettere at sætte på :-)

#3 - jakobdam
Er den tilladt efter XHTML? Jeg synes ikke jeg kunne finde eksempler på det, og det er meningen at hele siden skal være 100% XHTML og CSS2 valid, så jeg vil helst undgå IE-hacks :-)

Jeg er senere kommet til at tænke på om det er muligt at lave et javascript der kan gøre trikket for mig, altså en side der loades i iframen og som blot afspiller et script der reloader hele vinduet, jeg ved bare ikke hvordan man gør det kompatibelt med både IE og Mozilla
Gravatar #5 - Acro
19. feb. 2004 15:57
#4 CyRacK:
I den nyeste XHTML er frames og inline frames afskaffet - derfor er "target" heller ikke en gyldig egenskab længere, i fuld anerkendelse af, at brugeren selv skal have mulighed for at kontrollere hvor de forskellige links åbner.

Hvis du benytter CSS og sørger for at de forskellige billeder caches, så skal dine brugere da heller ikke hente hele siden forfra hver eneste gang. De skal hente XHTML-kilden til den specifikke side, men størrelsen af denne er vel også begrænset.

Vil du overholde standarderne, så drop inline frames, og vil du være god mod brugerne, så drop inline frames.
Gravatar #6 - Cyrack
19. feb. 2004 16:01
#5 - Acro

Hmm... vidste jeg ikke :-) jeg må vel bare merge til det nye :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login