mboost-dp1

Home Entertainment Center PC

Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
7. nov. 2005 09:13
Jeg har konstrueret mig en MiniITX PC'er, med en Via C3 processor på 1Ghz, med 512 MB Ram og en 2.5" 40 GB Harddisk. Derudover har jeg modteret et MPEG2 Hardware encoder TV Tuner kort i, men jeg er kommet til kort med hvilket software jeg skal bruge.

Derfor spørger jeg her:

Er der nogen der har erfaring med noget OpenSource software til Home Entertainment brug, om det er til Linux eller Windows er jeg ligeglad med, det må bare ikke koste mig nogle penge at få fat i - nåååårh ja, og så til sidst, skal kunne køre problemfrit på omtalte PC'er.

Det var det, håber i kan hjælpe :-)
Gravatar #2 - Mort
7. nov. 2005 09:21
Bare af ren nysgerrighed, har du købt så meget hardware uden at beslutte hvilket OS du vil køre på den ?
Gravatar #3 - BurningShadow
7. nov. 2005 09:27
Bare af ren nysgerrighed (ligesom #2), har du overvejet hvad den maskine ville sige, hvis du installerede Windows på den?

Da jeg købte en VIA C3, der var det planen at dén skulle være Windows (og Syllable) maskine, og den anden skulle være ren Syllable. Det viste sig at Windows blev så ustabil på VIA'en at det var fuldstændigt håbløst, at fortsætte, så det endte med at det blev den anden maskine, der skulle trække Windows.
Gravatar #4 - oleo
7. nov. 2005 10:20
Har ikke prøvet det men http://www.mythtv.org/ skulle være godt.

Vil du ikke være venlig at skrive lidt om dine erfaringer med dette hardware til brugen af Home Entertainment. Jeg overvejer selv en lignende konstruktion, men er i tvivl om VIA boardet kan følge med. Jeg har selv et VIA epia 800Mhz som ikke helt klare opgaven. Men på de nye boards er der jo hardware divX decoder.
Hvad er det for et board du har købt ?
Gravatar #5 - Corholio
7. nov. 2005 11:19
#3: Ja, jeg købte hardwaren for egentligt at bruge den som computer i min bil, derfor sidder der en 60W strømforsyning, og jeg har også en 12V-12V power supply til den. Desværre løb jeg ind i financielle problemer, så jeg fik aldrig anskaffet min en in-dash touchscreen - derfor blev projektet lagt om.

Jeg havde dog på daværende tidspunkt overvejet at jeg nok skulle putte en linux dist i den, og MythTV blev også overvejet. Jeg er dog temmeligt nervøs for om jeg render ind i et driver helvede når man skal ha' TV-tuneren til at fungere (det er et stk bambus kort med en eller anden BrookTree chip på).

Overvejer Windows da jeg har medfølgende drivere til al hardware til Windows, og før har kørt Windows på en Via C3 processor. Har endnu ikke haft nogle nævneværdige problemer, blot jeg fik installeret al driver-skrammel der medfulgte bundkortet.

#4: Kan ikke helt præcist huske hvilket board jeg har købt, box'en ligger derhjemme, og er på arbejde i skrivende stund. Skal nok vende tilbage med mere info.
Gravatar #6 - Pher
20. nov. 2005 19:31
linux: mythtv
windows: mediaportal

Jeg bruger selv mediaportal fordi jeg ikke længere har tid og lyst til at kæmpe med mythtv, men ville da gerne have haft mythtv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login