mboost-dp1

Hjælp til windows ME

Gå til bund
Gravatar #1 - Nekker
26. okt. 2003 09:11
Jeg har kommet til at slette noget i windows som åbner alle programmerne. Jeg kan fx slet ikke komme ind på word, outlook, mine spil, stort set alt.... men kan godt gå på nettet, gå ind i "denne computer" og papirkurven. Er der nogen som har en idé til hvad jeg skal gøre?? Jeg har ikke en cd med windows ME til at reinstallere.
Gravatar #2 - hundeboll
26. okt. 2003 17:23
Lyder måske arrogant, men find en windows 2000 cd og installér det... Du vil takke mig når du får det gjort ;D
Gravatar #3 - Nekker
26. okt. 2003 17:45
Er XP ikke bedre??
Gravatar #4 - Yasw
26. okt. 2003 18:08
Mener du at alle dine genveje ude på skrivebordet ikke virker mere, eller kan du godt åbne programmerne ved at finde dem manuelt på harddisken?
Gravatar #5 - Nekker
27. okt. 2003 08:55
Alle mine genveje virker ikke mere.... Heller ikke når jeg bruger start og går den vej ind... der sker simpelthen ingenting når jeg klikker mig ind på det. Skal jeg ind på harddisken, skal jeg igennem "denne computer".... min genvej med stifinder virker ikke..
Gravatar #6 - derb
27. okt. 2003 13:11
Det han mener er: virker selv programmet, hvis du ikke bruger genveje. Altså kan du gå ind i c:/programmer/whatever og åbne programmet fra .exe-filen?

Som #2 siger, installer 2000. Det er rart. Ikke XP.
Gravatar #7 - TWFH
27. okt. 2003 13:18
Hehe, du er sgu' hård ved din Windows, kan jeg ligesom forstå på det her forum efterhånden...
Har engang været ude for noget lignende under '98 - det hjalp dengang at nakke bl.a. RealPlayer, men hvis du er sikker på det skyldes noget du har rodet med tror jeg din ME er færdig :).
Gør dig selv en tjeneste og smid ME på porten, hvis du ikke har installations-CD'en er der nok ikke så meget du kan gøre alligevel, og så vil jeg anbefale at du installerer XP.
XP er dog ikke i sig selv "bedre" end Win2K - set fra nørdens synspunkt er der nogle forskelle, og mange mere kyndige end jeg selv vil åbenbart anbefale Win2K, selv om jeg ikke rigtigt kan se fidusen, måske bortset fra færre huller i sikkerheden?
Hvis du ikke ved så meget om computere er XP nok det bedste for dit vedkommende, hvorimod Win2K retter sig mere mod den "seriøse" bruger. XP er umiddelbart nemmere at gå til, og det har en del funktioner til vedligeholdelse (bl.a System Restore), som så vidt jeg ved ikke forefindes i 2K. Nu kunne jeg så godt tænke mig at de andre kom med nogle argumenter for hvorfor du skal installere 2K, for jeg har ingen...
Skal dog siges at jeg aldrig har haft Win2K på min egen maskine, men kun har rodet med det på en tidl. arbejdsplads, men min XP-anbefaling står ved magt.
Som en anden bruger har stående i sin signatur: Linux er kun gratis hvis din tid ikke er noget værd. På den baggrund har jeg holdt mig væk fra netop det OS, men måske engang når jeg rent faktisk skal have tændt for den server...
.
Gravatar #8 - DUdsen
27. okt. 2003 13:47
#7 problemet med XP er primært, at de har redesingnet UI til noget, der mildest taget er belastende hvis man har lidt for indgroede rutiner.
win9x til linux kan i visse tilfælde give færre frustrationen en win9x til XP.

linux har den store begrensning at det ikke et værd at tale om som spille platform. Og der mangler 3 parts aplikationer.

MHT til opsætning af en morderne linux distribution, er det i værd fald på nivou med XP hvis ikke nemmere.

Snup en knoppix, og hvis du kan finde dig til rette med den så overvej skiftet.
Hvis du kan afinde dig med at den sletter indholdet af din hardisk er det mindre en 20 tastetryk der skal til, fordelt over en linie.
Gravatar #9 - TWFH
27. okt. 2003 17:40
#8: Jeg fatter altså ikke at folk bliver ved med at brokke sig over layoutet, som man har mindst lige så meget kontrol over i XP som i 2000, ME eller 98 for den sags skyld. Jeg vil godt give dig ret i at XP standard-layoutet ligner noget en død gris har kastet op i, men det ordnes ved at slå "klassisk Windows-layout" til.
Igen, min anbefaling af XP beror på at manden selv har givet udtryk for at computere ikke er det han har mest styr på, ellers ville denne tråd vel næppe været oprettet i første omgang. Det kan godt være at Linux er blevet nemt at installere, MEN som du også selv skriver (jeg læser mellem linierne) mangler der opbakning fra software-industrien, og især spilmagerne, før det kan konkurrere på lige fod med Windows. Personligt glæder jeg mig til den dag jeg kan vende Windows ryggen, men det bliver ikke før der er et alternativ, som kan dække alle mine behov, og ikke blot de mest basale.
...
Gravatar #10 - DUdsen
27. okt. 2003 19:59
#9 jeg ville sige at det kommer an på hvilke opgaver der skal løses, hvis man bare skal have en udviddet skrivemaskine med netadgang så er linux et godt valg.

Ellers skal man værre lidt halvnørdet for ikke at følge førelemmingen, og vælge windows.

winXP har flere quirks i forhold til win9x en man lige kan løse med theme tingen.
Specielt ligner admin delen ikke noget man har set før.
Jeg bruger selv XP som sekundærd os(det var det jeg gunne fremskaffe en licens til) og kender ikke rigtig til win2k.

#1 det lyder som om du er kommet til at slå taskbaren fra og skal finde en sekundær indgang til kontrol centeret. har du prøvet at eksperimentere med alt+F2 højre musetals og windows tasterne
Gravatar #11 - Nekker
27. okt. 2003 20:00
Hey Wuzz... Tak for din hjælp og forklaring... Jeg slår over til XP og prøver det. Jeg har nakket en del programmer i min computer, men det hjælper ikke. Kan ikke engnag komme ind i "tilføj/fjern" programmer... windows ser ikke ud til at ha adgang siger den!!
Så jeg smider en XP i. Mine forældre har XP og jeg har ikke noget imod det. Det jeg stort set bruger min computer til er spil, internet og word... så XP skulle nok kunne dække mit behov.... Og så ka jeg jo bare lære det!!! (-:
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login