mboost-dp1

Hjælp til installation af Win 7

Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1029267305]
8. sep. 2009 06:20
Jeg har i siden DOS selv kunne installere mine maskiner. men i igår måtte jeg erkende at ha mødt min overmand; windows over 9000.

Den pågældene version er Pro x64 som fås gennem MSDN-AA.

Det der sker er at den ikke kan finde mine sata drev. noget ala missing device driver.

Der findes flere med samme problem, hvor den typiske løsning var at brænde installations disken ved lav hastighed.. det har ikke hjulpet.

Min maskine er en DELL 1555 også kendt som Studio 15 med 15,6" skærm.

Under installation beder den mig browse efter en fungerende driver. Men alle jeg prøver fejler, har prøvet med Intel matrix storage manager driver. både fra intels side og Dells side.. og installationen kan godt se at der ligger nogen driver som hører til noget AHCI værk - hvilket lovede godt. Men den rapportere så at den ikke kan benyttes... <- har prøvet både at sætte SATA mode til AHCI og Compatible uden held.

Så jeg løbet tør for ideer.

Halp?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1029267305]
9. sep. 2009 05:50
I behøver ikke råbe i munden af hinanden længere. Tror det skyldes et korrupt image. Prøver lige at hente det fra ny. :P
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1029267305]
9. sep. 2009 19:12
Til dem der er interesserede;

Hente samme image fra MSDN flere gange uden held

Så hentede jeg senere samme image fra msdn fra en anden forbindelse. og bum nu kan jeg installere skidtet.

Så det viser sig at det skyldes korrupt image.

tvivler på at det er forbindelsen men det er det eneste jeg kan skyde skylden på...
Gravatar #4 - squad2nd
9. sep. 2009 19:22
Så det viser sig at det skyldes korrupt image.

Er der ikke en image-verifier eller noget MD5 tilgængeligt på siden hvor du downloader softwaren? Det er møg ringe.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
9. sep. 2009 19:27
En løsning, som jeg har været nød til at bruge på min egen maskine med både win7 og Vista, er at fysisk fjerne de drev som ikke skal bruges under installationen, så det kun er mit RAID array og mit DVD drev der var sat til.
Ellers kunne Windows ikke finde mit RAID array.
Gravatar #6 - terracide
10. sep. 2009 04:18
#2:
Damen har selv samme craptop, igen probler her...og næste gang du henter så kontroller lgie MD5 cchecksum...den ER der!

#5:
Hvad mobo, for jeg køre selv både RAID, single disk og DVD og har ingen problemer?
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1029267305]
10. sep. 2009 06:32
Har ikke lige lagt mærke til noget md5 værk på MSDN desværre.

Var lidt for hurtig. nu kom den ganske vist længere end sidst. men den kopiere 0 filer under første punkt af installation ( Copying files hopper lige op på 100% under 1 sek ) og så fejler den -.-

Denne gang håber jeg det er mediet der fejler, for brugte en møg gammel HP dvd-r.

Gravatar #8 - terracide
10. sep. 2009 06:35
#7:
Lav en USB-stick, meget hurtigere..
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1029267305]
10. sep. 2009 06:46
terracide (8) skrev:
#7:
Lav en USB-stick, meget hurtigere..

Har du en guide til hvordan? har forsøgt men det er ikke lykkedes mig at kunne boote ordentlig fra den ( den bliver vist under boot menu. men intet sker )

Problemet er også at når jeg er ved mit udstyr så er det begrænset hvor mange muligheder jeg har, for at fx hente imaged på ny hvis det kræves. ( 512kb linie -.- ) Så jeg er nød til at ha alle værktøjer og data klar inden jeg går i gang.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1029267305]
10. sep. 2009 08:19
Required:

■USB Flash Drive (4GB+) -Check
■Microsoft OS Disk (Vista / Windows 7)- nul, de er jo korrupte alle sammen
■A computer running Vista / Windows 7 dem havde jeg 2 af men deres hdd blev formatteret i forbindelse med forsøgt installation.

Men ja, ellers tak ^^ prøver at lege lidt med de iso'er istedet :)
Gravatar #12 - Mort
10. sep. 2009 09:04
Jeg har nu læst om utroligt mange mennesker som har oplevet problemer med downloadede Win7 images fra MSDN. De fleste fortæller at de bliver nødt til at brænde Win7 DVD'en på laveste hastighed for at få den til at virke, mens andre fortæller at de skal downloade imaget igen og igen indtil de er heldige at få et image som virker.

Jeg ved ikke om det bare er dårlig karma fra Microsoft's side, men jeg har selv downloadet rigtigt mange ISO'er fra MSDN, uden nogensinde at have haft problemer med dem. Der må være noget sort Voodoo der gør at lige netop Windows 7 giver så mange skumle problemer.

PS) Hvordan skulle hurtigere brænde hastighed kunne påvirke lige netop de drivere der skal til, for at få ens DVD drev til at virke ? Jeg har svært ved at se logikken, med mindre DVD driveren ligger helt inderst eller yderst på skiven og den del af skiven ikke kan skrives i høj hastighed.

Jeg kan kun anbefale at tage en død høne, smøre den ind i okseblod og svinge den over hovedet, mens i står på et ben. Det burde skræmme de onde ånder væk, mens i installerer operativsystemet.
Gravatar #13 - TWFH
10. sep. 2009 09:06
Mort (12) skrev:
Jeg kan kun anbefale at tage en død høne, smøre den ind i okseblod og svinge den over hovedet, mens i står på et ben. Det burde skræmme de onde ånder væk, mens i installerer operativsystemet.

#12: Det bør man ALTID gøre under OS-installation, 7-9-13 du ved...

Gravatar #14 - Zombie Steve Jobs
10. sep. 2009 09:49
havde overhovedet ingen problemer, hvordan ser md5'en ud for dem, der har bøvl?
Jeg verificerede min før jeg gjorde noget.
Gravatar #15 - mbw2001
10. sep. 2009 10:06
Win 7 installering har virket fint for mig ved blot at pakke ISO'en ud og flytte filerne over på en USB.
Intet MBR eller lignende... Bare c/p.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [1029267305]
10. sep. 2009 10:37
Mort (12) skrev:
Hvordan skulle hurtigere brænde hastighed kunne påvirke lige netop de drivere der skal til, for at få ens DVD drev til at virke

Dunno. det er vildt underligt. ændring af hastighed hjalp ikke for mig.

Har heller aldrig oplevet problemer med MSDN DL's. nu har jeg igen hentet imaged og forsøger snart igen med en installation.

( Dl på gammel pc over 3G.. download går næsten lige så hurtigt som at flytte imaged over på en USB på USB1,1 :D )

Wish me luck xD
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
10. sep. 2009 10:42
Jo hurtigere du brænder, jo kortere tid har laseren til at lave "huller" i skiven.
Så jo langsommere du brænder, jo tydeligere bliver sporene på CDen/DVDen.
Gravatar #18 - Plimmer
10. sep. 2009 10:49
Jeg hentede win7 32bit i mandags og installerede den tirsdag fra en usb stick. Ingen problemer.
Gravatar #19 - Mort
10. sep. 2009 11:13
Jakob Jakobsen (17) skrev:
Jo hurtigere du brænder, jo kortere tid har laseren til at lave "huller" i skiven.
Så jo langsommere du brænder, jo tydeligere bliver sporene på CDen/DVDen.

Ja det er også fint nok, men på et af de fora jeg læste om problemer med DVD driveren til Windows 7, der var mange personer som manglede netop de filer der skulle til at få DVD drevet til at virke, men ikke andre dele af Windows 7. At lige præcis de samme bytes skulle blive ramt på flere forskellige maskiner, ved en fejlbrænding af en DVD, virker på mig meget usansynligt.
Gravatar #20 - Slettet Bruger [1029267305]
10. sep. 2009 12:17
Yay.. så blev den installeret.

Giver 0 mening. Medmindre internetforbindelsen har haft indflydelse på ISO'en.

De er alle brændt på samme brænder.. samme lave hastighed, samme medier.

Fryd. Nu kan jeg komme videre i Medie center projektet..

Kan ske jeg vender tilbage i aften :P der skal jeg formattere min bærber ^^ med et andet image ( på msdn er der forskel på imaged når det er x64 og x86. hvor jeg ellers mente at alle lagde på samme image, som ved vista )
Gravatar #21 - Slettet Bruger [1029267305]
11. sep. 2009 06:04
... Hvis der var en konkurrence i Murphey's lov.. ville jeg vinde den så meget.

1. Prøvede at installere win 7 x64 på min bærbar... imaged hentede jeg i forgårs hjemme ved en ven. Det fejlede og ødelagde selvfølgelig den allerede eksisterende installation.

2. Mediecentret kører... men af en eller anden grund kan jeg ikke indstille opløsningen på den korrekt. Hvis jeg sætter opløsningen til 1280x720 så fylder billedet på skærmen mere end hvad den kan vise.. altså ikke så den scroller som normalt. Men den viser bare ikke kanten udenfor. skærmens maks opløsning er 1360x768. Som Nvidia controlpanel kun vil vise med 30hz altså interlaced -.-

Prøver at skyde skylden på min reciever hvor HDMI går igennem, for det virker hvis jeg går udenom den. men så igen.. det fungerede under vista.

:(
Gravatar #22 - Jakob Jakobsen
11. sep. 2009 09:52
Med hensyn til #2 så skal du sætte fjernsynet til "Just Scan", det er ikke windows der laver den fejl, men fjernsynet der overscanner.
Gravatar #23 - Slettet Bruger [1029267305]
11. sep. 2009 10:13
Skal se om jeg kan finde den funktion. er ikke lige faldet over den.

Tv'et er et Sony P3000k
Gravatar #24 - Jakob Jakobsen
11. sep. 2009 11:47
Du kan normalt finde det der hvor du indstille aspect.
fx 4:3 16:9 osv.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [1029267305]
11. sep. 2009 12:59
Arh sådan.. tak, Men synes jeg kunne forstå i manualen at disse ting ikke er tilgængelige når det er over HDMI for der skulle den jo selv kunne finde ud af det -.-

Knappe på remoten fungere ihvertfald ikke :/

Gravatar #26 - Jakob Jakobsen
11. sep. 2009 13:04
Du plejer at kunne indstille det inde i selve menuen. knappen er normalt kun til analoge signaler.

Hvilket tv er det du har?
Gravatar #27 - Slettet Bruger [1029267305]
11. sep. 2009 13:17
Sony KDL32P3000 (k)

http://safemanuals.com/user-guide-instructions-own...

Synes ikke lige jeg kan finde noget om det i manualen.
Gravatar #28 - Slettet Bruger [1029267305]
11. sep. 2009 16:47
Siden jeg er kommet hjem har jeg prøvet hver enkelt option af på tv'et og Recieveren. intet virkede.

Nu har jeg dog fået skærmen til at passe ved manuelt at sætte opløsningen på systemet til 1216x706/60 <- Underlig opløsning.

Nu skal det så testes om det har indflydelse på film/spil...
Gravatar #29 - Sømand61
12. sep. 2009 09:20
Jeg fortår ikke helt. Jeg har Downloaded win 7 begge slags, og begge kører fint både 64 Bit og 32 bit,. Jeg brugte Imgburn, som anbefalet herfra, og den finder både SATA drev og nyeste drivere til grafik m.m.

VH
L
Gravatar #30 - Slettet Bruger [1029267305]
12. sep. 2009 10:42
Giver heller ikke megen mening.

Imgburn blev også brugt her. Den eneste mistænkte er stadig internetforbindelsen eftersom det kun er de images jeg har hentet via 3G der har fungeret. ^^

Gravatar #31 - Sømand61
12. sep. 2009 14:25
den må da være et sted, det eneste du behøver at hente er koden, elllers kan jeg sende den til dig.
VH
L
Gravatar #32 - Slettet Bruger [1029267305]
12. sep. 2009 22:53
Det fungere skam nu, men tak ellers.

Gravatar #33 - Slettet Bruger [1029267305]
14. sep. 2009 06:53
Nå Case closed, begge maskiner køre optimalt ^^ Let the ripping begin

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login