mboost-dp1

Hjælp til DBAN og bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Bllets
15. nov. 2008 12:39
Jeg gav for et par måneders tid siden min bærbar til min far, i det jeg ikke brugte den mere. Og nu har han så besluttet at sælge den da han aldrig får den brugt.

Derfor vil jeg køre DBAN (Darik's boot and nuke) på den, så jeg er sikker på at hvem der end nu køber den, ikke får genskabt noget af det private data jeg havde liggende.

Problemet er at DVD drevet på skidtet ikke virker, og derfor ikke kan kører DBAN fra en CD, en diskette er heller ikke en mulighed, og desuden har jeg ikke et USB flash drev. Hvilket gør at jeg ikke har flere muligheder tilbage.

Så jeg tænkte på om nogen havde en smart måde at få kørt DBAN på den?
Og også en måde at køre XP cd'en på?
Gravatar #2 - engfeh
15. nov. 2008 12:47
Du kunne måske flytte harddisken til en anden computer?
Gravatar #3 - Bllets
15. nov. 2008 13:06
Var faktisk ikke en dårlig ide...
Gravatar #4 - Knightmare
20. nov. 2008 08:12
Bortset fra, at hvis du installerer XP på den på en anden maskine, skal du være sikker på at cpu og chipset er det samme som i den bærbare, eller kommer den bærbare til at fejle grumt.
Gravatar #5 - Bllets
23. nov. 2008 11:45
Det er det på ingen måde...

Nogen med andre idéer?
Gravatar #6 - Jonasee
23. nov. 2008 11:55
Skift dvd drevet
Gravatar #7 - 3214N
23. nov. 2008 12:14
Den vil også kunne blive solgt for det mere, hvis du skifter drevet. Ellers er maskinen jo defekt.

Ellers kan du måske låne et USB CD drev så du kan få nuked HD'en, og installere XP igen.
Gravatar #8 - Azuria
23. nov. 2008 15:06
#1 Nu står der godt nok odense i din profil.
Men hvis du skulle være i det sønderjyske et par timer, har jeg et usb drev du kan låne et par timer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login