mboost-dp1

Hjælp til at få Lba2 til at køre.

Gå til bund
Gravatar #1 - Nazh
3. jun. 2003 21:23
Jeg har det klassiske adventure spil Little Big Adventure 2 (Lba2), til at ligge og vil edenlig gerne spille det igen. Nu er mit problem bare at når jeg kører det, ser det hele meget underligt ud, grafikken er nærmest forskubbet og tværet ud, som om spillet ikke kan kører med nyere grafik kort. Jeg har et Geforce 3 Ti200 og mit styresystem er Windows 2000 professionel.
Jeg ville så lige høre om der var noget man kunne gøre, jeg har ledt efter en patch, men har ikke kunne finde en. Jeg har set spillet i sådan nogle PC-Best buy spil kasser og der pjerer at være en form for patch med, så det burde være muligt.
Håber nogle kan hjælpe mig.
Gravatar #2 - DUdsen
4. jun. 2003 13:23
Et af de klasike problemer med den slags er at spilne bruger clock frekvens til nogle timer funktioner.
En andet problem er at w2k modsat dos er et operativsystem og ikke en række løst sammenknyttede bibloiteker og at dos-emulatoren i w2k ikker er 100% effektiv.

At visse dos udviklere så derudover glemte alt om dos og skrev deres egne drivere og lavede alle muglige triks med rå hardware andgang gør det jo heller ikke nemmere.

Umidmard kunne en dos partition og dual boot værre en muglighed ellers kunne man finde en emulator.

eller prøv at finde et af de programmer
Gravatar #3 - Acro
4. jun. 2003 14:16
#2 @DUdsen:
DOS er da også et operativsystem.
Gravatar #4 - Nazh
4. jun. 2003 18:04
#2:
Jeg tror ikke spillet er lavet til dos, men til windows 95.
Gravatar #5 - DUdsen
4. jun. 2003 20:48
#3 det kommer an på hvordan man definere et operativ system Jeg ville mener at systemet burde have bare en lille smule at skulle have sagt over hvilke programmer der andvender hvilke resourcer og den slags.

I folke munde bliver DOS kald for et operativ system men jeg har bare svært ved at putte DOS ind i samme kategori af teknologi som wniNT og unix.

DOS gjorde absolut intet så snart systemet var loaded der er ingen process kontrol og den slags.
Gravatar #6 - ECFE11
5. jun. 2003 20:13
Hmmmm. hvis spillet kan kører under dos...
Så prøv følgende:

1. Skaf en Win98 cd.... (hvis du ikke har en, så find en ekspedient i mika, slå ham ned og be om hans)

2. Stop den i dit cd drev og genstart.

3. Gå ind i din bios, og få den til at loade fra dit cd drev før din hdd

4. start computeren op, og når den spørger hvad du vil starte fra cden, så vælg dos, med cd understøttelse...

5. efter opstart er du nu i en rigtig dos promt... Cden kan nu erstattes med dit spil og der kan spilles...(altså spillet)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login