mboost-dp1

Hjælp. BOOTMGR mangler

Gå til bund
Gravatar #1 - Weepy#
14. feb. 2009 15:01
Hej newere.

jeg har lige samlet min computer og tænder den for første gang, jeg kunne installere fra vista cden indtil det pludsig kom en fejl medd. (som var i blå skærm om hardware osv.

jeg slukkede den og tændte den igen efeter 2 min. satte cden i men nu skriver den "BOOTMGR mangler tryk ctrl - alt - delete for at genstarte. er der nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
mark
Gravatar #2 - kimx
14. feb. 2009 15:04
Husker du at trykke på en tast så den starter op fra cd'en.
Gravatar #3 - Weepy#
14. feb. 2009 15:06
umiddelbart nej ? hvordan gør man det :P
Gravatar #4 - kimx
14. feb. 2009 15:09
Der bør komme noget tekst op på skærmen der beder dig om at trykke på en tast for at start op fra cd'en istedet for at forsætte med at starte op fra harddisken.
Gravatar #5 - Weepy#
14. feb. 2009 15:10
okay, det gør den ikke, har du noget forslag til hvordan man kan få den til at boote fra cden istedet for hd?
Gravatar #6 - vandfarve
14. feb. 2009 15:19
#5 Pres DEL-knappen (eller er det F12?) som sindsyg, når den starter op og kører under POST, og så kommer du ind i BIOS. Tjek din manual fra bundkortet, hvis du vil være helt sikker.

Her kan du vælge boot-prioriteten, og så vælger du blot CD/DVD-drevet som førsteprioritet.

Gem --> luk ned og genstart --> nyd din nye computer!

(Husk dog at lave prioriteren om igen, når du har gennemført installationen!)
Gravatar #7 - Weepy#
14. feb. 2009 15:24
okay mange tak,

Kan du lige skrive den rigtige proiriteron kan ikke huske den. :P

Mange tak vandfarve u save my day AGAIN ;D

Gravatar #8 - vandfarve
14. feb. 2009 15:36
Det afhænger af bundkortet og derved BIOS, hvor du finder indstillingen, men tjek manualen eller brug din sunde fornuft.

Din prioritet of choice er stort set underordnet, så længe HDD'en står først. Resten er ligegyldighed, men du kan altid lege med det, hvis det bliver nødvendigt.

Igen, du skal først vælge DVD-drevet som din førsteprioritet, men når indstallationen er overstået, så skal det ændres til HDD som førsteprioritet. Resten kan du indstille, som du vil.
Gravatar #9 - Weepy#
14. feb. 2009 15:44
nu var jeg såsmåt begyndt at insallere windows, men lige pludselig kommer der er en "blåsceen"

-----------------------
A problem has been detected and windows has been shut down to prevnt damage to your somputer. (også noget omkring installed hardware and software)

Technigal infomation
***STOP: 0x0000000A (0xFFFFF6FC480187c0, 0x000000000002
osv, hvorfor nu det?
Gravatar #10 - Niklas H
14. feb. 2009 15:47
#8 Vandfarve, hvorfor skal HDD stå først normalt? Alle mine computere står med DVD-drevet først, og det kører fint. Hvis der sidder en bootable-DVD i drevet, så er det fordi jeg vil have at den booter på den og så behøver jeg ikke lege i BIOS hver gang. Sidder der ikke en bootable-DVD/CD i drevet, så starter den bare på harddisken. Det kan jeg ikke se hvad der er galt i?
Gravatar #11 - Wolly
14. feb. 2009 15:53
Når windows crasher i installationen, er det næsten altid på grund af defekte RAM-blokke...Hvad er det for en computer og hvor har du købt den???
Gravatar #12 - Wolly
14. feb. 2009 15:54
Woops... så lige du selv havde samlet den... Hvis du har to RAM blokke så prøv med en af gangen og se om det ikke virker.
Gravatar #13 - Weepy#
14. feb. 2009 15:56
altså tage en af dem ud ? og kun køre med en ? :P

NB: Jeg har sat ramene i så de sidder i ens farve (A1Gul A2Sort - B1Gul B2 Sort. )
Gravatar #14 - vandfarve
14. feb. 2009 15:58
#10 True that, men jeg har bare lært mig selv (fordi jeg er så pokkers distræt), at man bare sætter HDD'en først, da jeg ellers risikere at skulle genstarte computeren flere gange efter end (re)installation of Windows.
Gravatar #15 - vandfarve
14. feb. 2009 15:59
Weepy# (13) skrev:
altså tage en af dem ud ? og kun køre med en ? :P

NB: Jeg har sat ramene i så de sidder i ens farve (A1Gul A2Sort - B1Gul B2 Sort. )

Ja, tage dem ud og KUN bruge én adgangen. Hvis den crasher med blok 1, men ikke med blok 2, så er det med stor sandsynlighed blok 1, der er problemet og skal byttes til ny.

Hvilken version af Windows er det, og hvor mange GB ram drejer det sig om i alt?
Gravatar #16 - Weepy#
14. feb. 2009 16:02
okay jeg prøver...
Det Vista premium 64bit.
Gravatar #17 - Weepy#
14. feb. 2009 16:08
og det er 4gb ram***
Gravatar #18 - vandfarve
14. feb. 2009 16:09
Her kommer jeg til kort, men er der registreret nogle problemer med 4 GB og Vista 64 bit?

Der har i hvert fald været en del problemer med høje mængder ram og Windows, men jeg skal ikke forklare med hvilke og hvorfor.
Gravatar #19 - Weepy#
14. feb. 2009 16:17
jeg har prøvet at installere vista med kun 2gb virkede ikke, men viste igen en hardware software fejl..

prøver nu med den anden blok.

Gravatar #20 - Weepy#
14. feb. 2009 16:31
det var det det virkede ikke den "blå sceen" poppede op igen..
flere muligheder?
Gravatar #21 - Weepy#
14. feb. 2009 16:39
BUMP
Gravatar #22 - vandfarve
14. feb. 2009 17:02
#21 Min viden stopper normalt ved problem-solving og softwareproblemer, så prøv enten at skrive på tweakup.dk/tweak.dk eller google dig frem til en løsning.

Desværre...
Gravatar #23 - Weepy#
14. feb. 2009 17:07
Det er ret ærgerlidt det her. Men ihvertfal den stopper mit inde i windows vista insalationen.. :S også kommer der en blå sceen. jeg har ikke selv flere ideer til hvad det skulle være..

Men tak for hjæplen alle sammen.
Gravatar #24 - Wolly
14. feb. 2009 17:08
Har du fjernet ALT hvad du kan fjerne... Så når du starter op har du kun budkort, CPU, en RAM blok, en Harddisk, Et cdrom drev og en skærm. Hvis du har onboard grafik så fjern også eventuelle grafikkort.
Gravatar #25 - Weepy#
14. feb. 2009 17:12
hvad mener du jeg har sat computeren til så at den virker optimalt. ved undtagelse af dette problem med den blå sceen.
Gravatar #26 - Wolly
14. feb. 2009 17:17
En god måde at fejlfinde på, er at starte med at udelade så mange faktore som muligt. Et defekt grafikkort kan (med det sker sjældent) resultere i at windows ikke kan installere. Samme gør sig gældene med lydkort osv.

Derfor er det en god ide at starte med så få enheder som muligt, og så se om computeren virker.
Gravatar #27 - Weepy#
14. feb. 2009 21:45
jeg må få en ud at kigge på den.. :P
Gravatar #28 - kimx
14. feb. 2009 23:02
Hvilke RAM har du sat i, der er nogle der skal have en større spænding end standard indstillingen. Du kan teste dine RAM med memtest, bare pak det ud og brænd iso filen til en cd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login