mboost-dp1

HelpDesk System

Gå til bund
Gravatar #1 - TullejR
5. feb. 2009 10:22
Hej,

Jeg er ansat hos et firma der lige nu leder efter et system til at lette supporternes arbejde. I bund og grund er der fire krav til funktionaliteten:

* Systemet skal kunne importere emails ind i systemet, således kunder kan maile til supporten som normalt.
* Det skal (helst) være muligt at oprette kunder i systemet, hvor hver kunde kan have flere kontaktpersoner, og evt. kunne opdele kunden/firmaet i afdelinger.
* Det skal være muligt at fortælle systemet hvor mange timers arbejde der er lagt i et enkelt support case.
* En supporter skal selv kunne oprette tickets og tilknytte dem til en kunde/kontaktperson når de ringer til supporten.

Er der nogen af jer der kender et system der kan det, eller evt. systemer der kommer tæt på? Det skal være webbaseret, men det er de fleste vel også.
Pris er ikke så vigtig, og vi har både windows og linux-servere i huset til at hoste det på.
Og ja, jeg har googlet langt ind i helvede :-)

Mvh. Adam
Gravatar #2 - Acro
5. feb. 2009 10:27
Prøv at tage et kig på Zendesk og Mojo Helpdesk. Det er nogle ret gennemarbejdede løsninger, der leveres som en tjeneste (de hoster det altså).
Gravatar #3 - TullejR
5. feb. 2009 10:39
#2: Tak for forslagene. Problemet er bare, at ingen af de to (så vidt jeg kan se) har de nødvendige features mht. kunde-sammenknytning etc.

Det er ret essentielt, da vi har en række store kunder, med flere kontaktpersoner, og så skal vi altså kunne knytte kontaktpersonerne (og deres tickets) direkte til kunden, og hive data ud igen sorteret efter kunder :-)
Gravatar #4 - 3214N
5. feb. 2009 11:16
Det lyder som noget Outlook vil kunne bruges til.
Tickets - brug en signatur med fortløbende nummer.
Tiden styres via task / ToDo.
Kunder laves i Contacts.

Bare en ide...
Gravatar #5 - TullejR
5. feb. 2009 11:31
#4: Interessant. Hele virksomheden kører i forvejen Exchange, sååh.
Men alle supportere skal jo i så fald bruge samme account, og det går ikke. Og det er i forvejen noget bøvl for flere at se hele samtaler, da det kræver man bcc'er sig selv hele tiden. =/
Gravatar #6 - 3214N
5. feb. 2009 11:46
Man kan bruge en shared account, som mails skrives til, hvorefter man hiver de mails man påtager sig.
Når man svarer en kunde/bruger, sætter man den shared account som "from".
Gravatar #7 - fidomuh
5. feb. 2009 14:33

Lyder som en utroligt boevlet loesning tbh.. :)
Specielt hvis A nu en dag skal overtage Bs "sager" ..

#Topic

osTicket er ogsaa ganske fin.

Men som lidt stoerre loesning saa er der altid Kayak og deres Support Suite.
Det kan utroligt meget.

Men jeg sidder lidt i samme baad stadig.. Jeg kan ikke finde et system ( som ikke koster 100.000.000kr ) som kan alle de ting jeg vil have.
Saa jeg gaar igang med at lave noget selv snart :)
Gravatar #8 - 3214N
5. feb. 2009 15:15
Man giver ens opgaver et flag, så kan man se hvem har hvilke opgaver. Det er en shared account, så alle i helpdesken kan se alle kald.
Det fungerer faktisk rigtig godt, vi har brugt det i de nordiske afdelinger, og der har ikke været nogen problemer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login