mboost-dp1
HD computer signal
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej derude!
Jeg har en computer som jeg fast har koblet til mit phillips hd tv. Men når jeg sætter computeren op til at vise HD opløsninger, så bliver billedet midelst talt utåleligt at se på, og billedet flyder udenfor selve skærmen. Nogen derude der ved hvordan jeg fixer problemet?
Jeg har HDMI kabel i mellem grafikkortet og fjernsynet =).
Jeg har en computer som jeg fast har koblet til mit phillips hd tv. Men når jeg sætter computeren op til at vise HD opløsninger, så bliver billedet midelst talt utåleligt at se på, og billedet flyder udenfor selve skærmen. Nogen derude der ved hvordan jeg fixer problemet?
Jeg har HDMI kabel i mellem grafikkortet og fjernsynet =).
hvor mange hz sender du signalet ud med?
Køre din skærm eventuelt interlaced?
Det lyder lidt til din skærm ikke understøtter det du prøver!
Og der sidder en indstilling på dit grafikkort som kan udvide dit desktop. Så kan du sætte det op.
Hvis du har nvidia kan jeg guide dig, ati.. det kan jeg sgu ikke finde rundt i.
Køre din skærm eventuelt interlaced?
Det lyder lidt til din skærm ikke understøtter det du prøver!
Og der sidder en indstilling på dit grafikkort som kan udvide dit desktop. Så kan du sætte det op.
Hvis du har nvidia kan jeg guide dig, ati.. det kan jeg sgu ikke finde rundt i.
Jeg bruger et Nvidia 7600 GS (Med drivere fra producenten, da nvidias egen nyeste til windows 7, ikke virker med HDMI lyd for mig) Jeg har prøvet at sætte det op på 60 hz, og billedet er bedre, men den skaleret stadig ikke billedet så det passer, det gør den sjovt nok bare på alle ikke HD opløsninger. Jeg aner ikke hvad interlaced er?
Det er et nyere phillips HD tv (Kan ikke huske prod nummeret) men med PS3 til f.eks. viser den fremragende HD. Samt at jeg har prøvet at sætte den i 1920x1080i og afspille diverse testklib i 1080i hvor det også ser fremragende ud. Det er hele oplevelsen af at benytte desktoppet der går helt i ged.
Det er et nyere phillips HD tv (Kan ikke huske prod nummeret) men med PS3 til f.eks. viser den fremragende HD. Samt at jeg har prøvet at sætte den i 1920x1080i og afspille diverse testklib i 1080i hvor det også ser fremragende ud. Det er hele oplevelsen af at benytte desktoppet der går helt i ged.
#3 1080i er interlaced... 1080p er ikke interlaced.
Find lige navnet på dit tv, for det kan være at du kun understøtter 1080i.
interlaced betyder groft oversat at tv'et kun viser hver anden linje af billedet. Skiftevist self, så der ikke kommer huller. :)
hmm, skal lige se efter om der ligger noget i windows 7, vil self. ikke anbefale at du installere nvidia's drivere til windows 7.. har jeg meget dårlige erfaringer med.
Find lige navnet på dit tv, for det kan være at du kun understøtter 1080i.
interlaced betyder groft oversat at tv'et kun viser hver anden linje af billedet. Skiftevist self, så der ikke kommer huller. :)
hmm, skal lige se efter om der ligger noget i windows 7, vil self. ikke anbefale at du installere nvidia's drivere til windows 7.. har jeg meget dårlige erfaringer med.
Det er ikke computeren der er problemet, men dit fjernsyn.
Du skal ind i TVets menu og finde indstillingerne for aspect, der skal du vælge "just scan", "exact scan", "full pixel", eller noget lignende, istedet for 16:9, eller hvad dit TV nu er sat til.
Du skal ind i TVets menu og finde indstillingerne for aspect, der skal du vælge "just scan", "exact scan", "full pixel", eller noget lignende, istedet for 16:9, eller hvad dit TV nu er sat til.
Der har (er?) været problemer med de drivere man har kunne hente til Win7 fra Nvidias side. Jeg har dog ikke set problemer med de drivere som windows selv installerer.
Der har (er?) været problemer med de drivere man har kunne hente til Win7 fra Nvidias side. Jeg har dog ikke set problemer med de drivere som windows selv installerer.
#9 Gad vide om der er forskel på hvilken hardware den fucker up på?.. hmmm.. nej da, alt software er ens for alt hardware, der er ingen forskelle.
Kan ikke helt huske hvad der gik galt med Forceware driveren.
Men nForce driveren fjernede f.eks. mit netværkskorts funktionalitet, da det gik ned inden for 10sek efter man startede med at bruge det. Prøvede at skifte driver og så videre, gå tilbage til windows.. slette alt. Intet virkede.
Kan ikke helt huske hvad der gik galt med Forceware driveren.
Men nForce driveren fjernede f.eks. mit netværkskorts funktionalitet, da det gik ned inden for 10sek efter man startede med at bruge det. Prøvede at skifte driver og så videre, gå tilbage til windows.. slette alt. Intet virkede.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.