mboost-dp1
hak hak hak - min computer hakker underligt
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej med jer
Jeg må være ærlig at sige at jeg har lyst til at kaste min computer ud af vinduet straks. Den driller som bare fanden og det er meget frustrerende. Pludselig hakker og hopper den underligt og skærmen går til tider ud. Dette sker ca hvert 20 30 min. og varer ved i et par minutter. Jeg har scannet for virus (McAfee) og kan intet finde. Jeg har også lavet windows update, defragmentering og støvsuget alle de kære huller på computeren. (Det er en bærbar).
Suk. Computeren er ikke så gammel og kan derfor ikke helt forstå det...Øv.
Jeg tænker, det kunne måske være mit virus program der ikke kan se (en mulig) virus..og skal man så ind og købe et dyere og bedre program for at denne kan finde den lille satan - hvis det er den der er problemet ?? (SUK)
Er der mon en eller to nørder tilstede der kan hjælpe mig en smule. Jeg er godt nok møg træt af det. Det har stået på i ca 2 - 3 uger
mange hilsner
Maj Schou :o)
Jeg må være ærlig at sige at jeg har lyst til at kaste min computer ud af vinduet straks. Den driller som bare fanden og det er meget frustrerende. Pludselig hakker og hopper den underligt og skærmen går til tider ud. Dette sker ca hvert 20 30 min. og varer ved i et par minutter. Jeg har scannet for virus (McAfee) og kan intet finde. Jeg har også lavet windows update, defragmentering og støvsuget alle de kære huller på computeren. (Det er en bærbar).
Suk. Computeren er ikke så gammel og kan derfor ikke helt forstå det...Øv.
Jeg tænker, det kunne måske være mit virus program der ikke kan se (en mulig) virus..og skal man så ind og købe et dyere og bedre program for at denne kan finde den lille satan - hvis det er den der er problemet ?? (SUK)
Er der mon en eller to nørder tilstede der kan hjælpe mig en smule. Jeg er godt nok møg træt af det. Det har stået på i ca 2 - 3 uger
mange hilsner
Maj Schou :o)
Det kan jo være alt muligt (nørdkode for: "jeg har ingen anelse"). Det eneste jeg lige kan foreslå dig ud af den blå luft er at prøve at afslutte (dvs. ikke bare minimere, men helt stoppe) Messenger hvis du har det kørende. Indtil for et par få uger siden havde jeg problemer med at det forsagede hak ca. hvert sekund (!).
Når jeg er inde og se på joblisten kan jeg se i CPU oversigten at brugen er helt oppe i de mange procent når den hakker, men hvordan kan jeg mindske det?
Prøver gerne at lukke for msn hvis du (Anders) har oplevet hak pga det. Bare underligt syns jeg !
Tak :o)
Jeg er villig til alt ligenu!!
Prøver gerne at lukke for msn hvis du (Anders) har oplevet hak pga det. Bare underligt syns jeg !
Tak :o)
Jeg er villig til alt ligenu!!
majos (5) skrev:Når jeg er inde og se på joblisten kan jeg se i CPU oversigten at brugen er helt oppe i de mange procent når den hakker, men hvordan kan jeg mindske det?
Jeg kan ikke huske nøjagtig hvordan man finder den, men der er en liste over kørende processer (den findes også i job liste-vinduet, så vidt jeg husker.) I en af kolonnerne skulle du kunne se hvilken eller hvilke processer der bruger meget CPU tid... Du kan så prøve at afslutte de processer.
majos (5) skrev:Prøver gerne at lukke for msn hvis du (Anders) har oplevet hak pga det. Bare underligt syns jeg !
Helt sikkert, men det gjorde jeg altså. Jeg tror det der skete var at den stod og forsøgte at tilslutte til en eller anden server igen og igen. Men da jeg så afsluttede programmede holdt hakkeriet også op med det samme - så hvis det fortsætter er det ikke samme problem.
Jeg ville personligt bare formatere pisset og reinstalle, jeg kalder det aggressiv problemløsing og 60 procent af gangene virker det hver gang.
Desværre er det lidt svært at fejlsøge i bæbar - ikke så nemt bare at hive hardware ud og se. Det lyder dog som et eller andet program, der spasser ud.
Hvilken bærbar er det? Du siger den er ny, så er der med garanti installeret 32,3 millioner bloatware shit programmer på den, så under alle omstændigheder så er en format-reinstall en god idé (og brænd all de cd'er, der fulgte med til den, på nær windows install, selvfølgelig)
Desværre er det lidt svært at fejlsøge i bæbar - ikke så nemt bare at hive hardware ud og se. Det lyder dog som et eller andet program, der spasser ud.
Hvilken bærbar er det? Du siger den er ny, så er der med garanti installeret 32,3 millioner bloatware shit programmer på den, så under alle omstændigheder så er en format-reinstall en god idé (og brænd all de cd'er, der fulgte med til den, på nær windows install, selvfølgelig)
uha det lyder vildt med formatere !?
Det kunne bare være så fantastisk hvis man kunne se hvad problemet er?! Er der nogen der ved om man kan det?
Det kunne bare være så fantastisk hvis man kunne se hvad problemet er?! Er der nogen der ved om man kan det?
Det lyder til, at du selv har fundet problemt, med de cpu spikes, du beskriver, du skal finde ud af hvilken proces det er, der laver dem.
Du kan tage et screenshot af din, øh, hvad hedder den på dansk, procesliste, næste gang den spiker, sørg for at den sorterer efter cpu-tid (tror jeg de kalds på dansk) så den ligger i toppen.
Så kan du prøve at dræbe den, (højreklik - afslut proces) og så om det hjælper.
Men det kan jo være ret mange ting, som de andre også skriver. Kender du en, der kan tage en kikker på den?
Du kan tage et screenshot af din, øh, hvad hedder den på dansk, procesliste, næste gang den spiker, sørg for at den sorterer efter cpu-tid (tror jeg de kalds på dansk) så den ligger i toppen.
Så kan du prøve at dræbe den, (højreklik - afslut proces) og så om det hjælper.
Men det kan jo være ret mange ting, som de andre også skriver. Kender du en, der kan tage en kikker på den?
Jeg kender muligvis en der kan tage en kiggert ;o) Men er ikke helt inde i det der CPU-halløj. Fik det bare lige vist forleden. Kan bare se at de programmer der fylder mest (selvfølgelig) dem jeg jeg har gang i når det sker. Men jeg skal afslutte processen (programmet) når det sker? - Så skal jeg være skarp, da min com netop hakker og jeg intet kan foretage mig?! :o)
Nej, husker ikke lige jeg har installeret programmer i den seneste tid. Så vil da ikke mene det kunne være problemet
Nej, husker ikke lige jeg har installeret programmer i den seneste tid. Så vil da ikke mene det kunne være problemet
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firef...
Jeg ved faktisk ikke om Vista gør det, men mon ikke?...
Men overvej hvad du klikker på. Der er ret mangle skumle tweaksider. Det første link (http://www.mydigitallife.info/2007/09/18/turn-off-and-disable-search-indexing-service-in-windows-xp/) ser reelt nok ud.
Jeg ved faktisk ikke om Vista gør det, men mon ikke?...
Men overvej hvad du klikker på. Der er ret mangle skumle tweaksider. Det første link (http://www.mydigitallife.info/2007/09/18/turn-off-and-disable-search-indexing-service-in-windows-xp/) ser reelt nok ud.
Jo det gør den, men har ikke oplevet det giver hakkeri eller skærmen går ud...
Men Majos kunne du måske lige finde ud af hvilken model der er? kan være det er noget der er galt med modellen. Og så kunne vi få nogle speccs. Hvilket windows kører du med? Regner med det er en art Vista
Jo det gør den, men har ikke oplevet det giver hakkeri eller skærmen går ud...
Men Majos kunne du måske lige finde ud af hvilken model der er? kan være det er noget der er galt med modellen. Og så kunne vi få nogle speccs. Hvilket windows kører du med? Regner med det er en art Vista
Prøv at hente denne driver til dit grafikkort:
http://www.nvidia.co.uk/object/geforce_notebook_wi...
Det kan være det kan løse det vist det er det som er problemet.
http://www.nvidia.co.uk/object/geforce_notebook_wi...
Det kan være det kan løse det vist det er det som er problemet.
Løsning 1: Formater computeren!
Hvis løsning 1 er for "nem" så er her nogle flere:
Løsning 2: Afinstaller alt dit pr0n, keydials og spamware. Dette inkluderer dit Anti-virus-program. (Og så lad være med at klikke på underlige vedhæftninger i din email og stop med at søge efter pr0n på nettet, efterfølgende.)
Hvad har du installeret for nyligt? Afinstaller det!
Bruger du Vista? Yes, yes. Den kan du også afinstallere hvis det er.
Hvis du er bekymret for adware/virus, så tag et tjek på, om du har connections udaftil (netstat).
Når det så er gjort, så ville jeg starte med at udskifte dine drivere. Prøv evt. nogle ældre versioner, for at se om det giver en forskel. (En af gangen naturligvis.) Du har ganske mange drivere, så det kan tage lidt tid. Dog ville jeg starte med driver til grafikkort, evt. IO/Harddisk-driver (Den skal faktisk bare afinstalleres helt). (Din driver til lydkortet kan du afinstallere til at starte med. Den er ikke livsnødvendig alligevel.)
Har du installeret speciffikke drivere for ting som tastatur, mus o.s.v.? Afinstaller dem! De generiske, som der er inkluderet i Windows, er fine nok!
Prøv at åbn din browser. Er der en masse underlige ekstra-menuer? Såsom Googlebar, Yahoo, McAffe, SuckMyDongle ... ? AFINSTALLER DEM SIGER JEG JO!
... eller du kunne bare formatere computeren og så om det ikke hjælper.
Hvis løsning 1 er for "nem" så er her nogle flere:
Løsning 2: Afinstaller alt dit pr0n, keydials og spamware. Dette inkluderer dit Anti-virus-program. (Og så lad være med at klikke på underlige vedhæftninger i din email og stop med at søge efter pr0n på nettet, efterfølgende.)
Hvad har du installeret for nyligt? Afinstaller det!
Bruger du Vista? Yes, yes. Den kan du også afinstallere hvis det er.
Hvis du er bekymret for adware/virus, så tag et tjek på, om du har connections udaftil (netstat).
Når det så er gjort, så ville jeg starte med at udskifte dine drivere. Prøv evt. nogle ældre versioner, for at se om det giver en forskel. (En af gangen naturligvis.) Du har ganske mange drivere, så det kan tage lidt tid. Dog ville jeg starte med driver til grafikkort, evt. IO/Harddisk-driver (Den skal faktisk bare afinstalleres helt). (Din driver til lydkortet kan du afinstallere til at starte med. Den er ikke livsnødvendig alligevel.)
Har du installeret speciffikke drivere for ting som tastatur, mus o.s.v.? Afinstaller dem! De generiske, som der er inkluderet i Windows, er fine nok!
Prøv at åbn din browser. Er der en masse underlige ekstra-menuer? Såsom Googlebar, Yahoo, McAffe, SuckMyDongle ... ? AFINSTALLER DEM SIGER JEG JO!
... eller du kunne bare formatere computeren og så om det ikke hjælper.
Jeg går ud fra at du har vista i og med at din bærbar er ny.
Nu er det ikke for at nedgøre dig, eller på anden måde få dig til at fremstå dum - men har du sat strømstyringen til "Høj ydeevne"?.
En af mine venner havde et problem med at hans vista var langsom, hvorefter det viste sig at den kørte på strømbesparelse.
Efter at have skiftet til "Høj ydeevne", kørte den meget bedre og hurtigere.
Der kan skiftes strømstyringsmodel på to måder:
1. Klik på batteriet i nedereste højre hjørne af proceslinjen og vælg "Høj ydeevne".
2. Åben Kontrolpanel > Strømstyring > Høj Ydeevne.
Hvis du kører på Strømbesparelse kan det forklare dine underlige hak, men skærmproblemet burde det ikke have indflydelse på.
God dag :)
Jeg går ud fra at du har vista i og med at din bærbar er ny.
Nu er det ikke for at nedgøre dig, eller på anden måde få dig til at fremstå dum - men har du sat strømstyringen til "Høj ydeevne"?.
En af mine venner havde et problem med at hans vista var langsom, hvorefter det viste sig at den kørte på strømbesparelse.
Efter at have skiftet til "Høj ydeevne", kørte den meget bedre og hurtigere.
Der kan skiftes strømstyringsmodel på to måder:
1. Klik på batteriet i nedereste højre hjørne af proceslinjen og vælg "Høj ydeevne".
2. Åben Kontrolpanel > Strømstyring > Høj Ydeevne.
Hvis du kører på Strømbesparelse kan det forklare dine underlige hak, men skærmproblemet burde det ikke have indflydelse på.
God dag :)
Så tror jeg problemet er løst :o)
jeg slettede nogle programmer (deriblandt min elskede msn) og den har ikke opført sig mystisk siden. Hurra :o)
Så det vil altså sige at jeg IKKE skal installere det program igen ? -ØV
Og mange tak for Jeres hjælp og råd :o)
Mange hilsner
Maj
jeg slettede nogle programmer (deriblandt min elskede msn) og den har ikke opført sig mystisk siden. Hurra :o)
Så det vil altså sige at jeg IKKE skal installere det program igen ? -ØV
Og mange tak for Jeres hjælp og råd :o)
Mange hilsner
Maj
#24 Du kan jo bruge noget andet end Microsofts MSN
Miranda, blandt andet
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_instant...
Der er en liste
Miranda, blandt andet
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_instant...
Der er en liste
#24:
Du kan evt. prøve med Skype. Jeg mener også at huske, hvis du opretter en konto på AOL mail, har de en IM klient der snakker med flere slags IMs. Så kan man stadig bruge sin MSN konto uden at skulle installere det på PCen, da det udelukkende foregår via WEB. Og samtalerne bliver så gemt i mailboksen automatisk ;)
Du kan evt. prøve med Skype. Jeg mener også at huske, hvis du opretter en konto på AOL mail, har de en IM klient der snakker med flere slags IMs. Så kan man stadig bruge sin MSN konto uden at skulle installere det på PCen, da det udelukkende foregår via WEB. Og samtalerne bliver så gemt i mailboksen automatisk ;)
#24 har oplevet flere der havde samme problem med msn messenger... Min kærestes computer ville faktisk ikke foretage sig noget hvis det kørte...
Løsning - Hent det nye Trillian Astra og saml din messenger, email, skype og facebook i én! Jeg sagde hun kunne prøve og efter at have set på det i et par minutter besluttede jeg mig selv at bruge det... Kunne ikke drømme om at gå tilbage til messenger igen:S
Og til eventuelle nørder der skulle have lyst til at se nærmere på det - ja du kan godt ændre grafikindstillingerne i Astra så det ikke ser så tungt ud som det gør ved install;)
Løsning - Hent det nye Trillian Astra og saml din messenger, email, skype og facebook i én! Jeg sagde hun kunne prøve og efter at have set på det i et par minutter besluttede jeg mig selv at bruge det... Kunne ikke drømme om at gå tilbage til messenger igen:S
Og til eventuelle nørder der skulle have lyst til at se nærmere på det - ja du kan godt ændre grafikindstillingerne i Astra så det ikke ser så tungt ud som det gør ved install;)
gnarfsen --> ja det var den nyeste msn.
Coney --> Lige inden jeg bevæger mig ud i Trillian Astra kunne du så fortælle mig hvad det er? Jeg samler mine ting (programmer) der ? - men så er msn jo stadig på computeren ??
:o)
Coney --> Lige inden jeg bevæger mig ud i Trillian Astra kunne du så fortælle mig hvad det er? Jeg samler mine ting (programmer) der ? - men så er msn jo stadig på computeren ??
:o)
Jeg har installeret den. MEGET smart og er sikker på jeg kan anbefale det - nu er jeg jo en nybegynder, hehe.
Men det ser spændende ud ;) og meget smart
Tak, Coney :o)
Men det ser spændende ud ;) og meget smart
Tak, Coney :o)
#29 og 30
Ja det er samlet, men det er en anden klient og det er sådan set det smarte i det;) Astra versionen er stadig i Beta og der kommer updates hele tiden - Meget hurtigt når der findes fejl!
Desværre vil det, efter 30 dage, være nødvendigt at betale et engangsbeløb for at anvende dens fulde funktioner... Men det lader til at det eneste "brugbare" der mangler i den gratis version er webcam... Og det kan jo til enhver tid bedre gøres over Skype-klienten alligevel:)
Men ja det er et rigtig nice program synes jeg selv:)
Ja det er samlet, men det er en anden klient og det er sådan set det smarte i det;) Astra versionen er stadig i Beta og der kommer updates hele tiden - Meget hurtigt når der findes fejl!
Desværre vil det, efter 30 dage, være nødvendigt at betale et engangsbeløb for at anvende dens fulde funktioner... Men det lader til at det eneste "brugbare" der mangler i den gratis version er webcam... Og det kan jo til enhver tid bedre gøres over Skype-klienten alligevel:)
Men ja det er et rigtig nice program synes jeg selv:)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.