mboost-dp1

Guide til XP

Gå til bund
Gravatar #1 - PRiNG
11. aug. 2008 07:22
Hej boyz.

Jeg ville hører om der findes en guide man kan printe ud til hvordan man om installere XP home eller XP pro.

Det er min gamle bedstefar som bor i nordjylland som har problemer med det.

Jeg bor ikke lige ved siden af ham, da jeg bor i malmø og ikke kommer over før til efterårsferie, så derfor vil jeg se om jeg kunne finde en guide der kan hjælpe ham.

På forhånd Tak

Pia
Gravatar #2 - vandfarve
11. aug. 2008 07:35

Der findes sikkert en masse guide til installation af WinXP, men før vi begynder at komme så langt, kan vi så få at vide, hvor kæden hopper af? Er han startet og oplever problemer, eller vil han blot gerne have en guide, inden han begynder at installere XP?
Gravatar #3 - vandfarve
11. aug. 2008 07:39
Det var lidt besværlig at finde én, men her kommer i hvert fald en:

http://www.herningvej86.dk/Windows_XP_home_install...

Jeg fortsætter lige med at google for at se, om der er andre.
Gravatar #4 - PRiNG
11. aug. 2008 08:55
Jamen han siger der er mange fejl på hans pc, der er bla. noget galt med Java, da han ikke kan bruge hans netbank.

Han siger også at den er blevet noget langsom og bare stopper midt i det hele og ingen ting vil.

Men jeg tror denne guide du har fundet vil hjælpe :)

Tak
Gravatar #5 - vandfarve
11. aug. 2008 08:59
#4 Lige en ting til:

Hvis han har en SATA-disk i sin computer, så kræver det en særlig installation, da XP ikke native understøtter SATA-diske i de tidlige versioner (Jeg ved ikke, om dette er rettet i SP3).

Der findes mange måder at loade en driver under installationen, hvilket i høj grad af hans bundkort, men gør ham lige opmærksom på, at computeren muligvis ikke vil kunne finde hans harddisk.

Ellers, selv tak...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login