mboost-dp1
GTK programmer på russisk(!) i windows?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Har et problem... alle GTK-programmer er overbeviste om at de skal køre på russisk på min maskine. Engelsk WinXP pro (legal, det er jobspanden, rolig nu ;)) med DK sprog og settings. Men gtk-baserede programmer kører på russisk. Gimp2 og GAIM starter begge på russisk, og det er ikke skide fedt. Hvordan retter jeg det?
Mon ikke du kan bruge dette til noget?
The Gimp 1.2.5 crashes on startup if the locale is set to Chinese (and possibly other far-eastern languages). What can I do?
# This seems to be an issue with GTK+ 1.3. 3 workarounds are known:
* Solution 1:
o Windows 95/98/98SE: add the following line to C:\AUTOEXEC.BAT:
set LANG=en
and reboot the computer.
o Windows NT/2000/XP: right-click on My Computer, choose Properties, select the Advanced tab and click the Environmental Variables button. In the window which opens, click then New... button, and set LANG as the Variable name and en as the Variable Value (it does not matter if you create the variable in User or System variables, however, it's recommended to create it in System Variables section, as this will fix the problem for other users, too)
* Solution 2:
uninstall The Gimp and install it again without the Localization component (you may also have to delete folder locale from your Program Files\Common Files\GTK\1.3\lib)
* Solution 3:
copy the correct gtkrc.XX file (depending on your language) from your Program Files\Common Files\GTK\1.3\etc\gtk directory to your Program Files\Gimp\etc\gimp\1.2 and rename it to gtkrc.
#5 Intet af det?
Virker det ikke hvis du sætter variablen LANG=da eller LANG=en_GB i Denne Computer?
Hvilken GTK version/binaries bruger du?
Prøv at afinstallere GTK og installer nyeste GTK runtime fra http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Virker det ikke hvis du sætter variablen LANG=da eller LANG=en_GB i Denne Computer?
Hvilken GTK version/binaries bruger du?
Prøv at afinstallere GTK og installer nyeste GTK runtime fra http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
På min maskine er der i Menuen Start en folder, der hedder GTK+ Runtime Environment. Denne indeholder et link, der hedder Select Language, som peger på:
"C:\Program Files\Common Files\GTK\2.0\unins000.exe" /gtksetup
Hvis jeg starter den, har jeg mulighed for at vælge mellem 30+ sprog, derunder dansk, engelsk og russisk.
"C:\Program Files\Common Files\GTK\2.0\unins000.exe" /gtksetup
Hvis jeg starter den, har jeg mulighed for at vælge mellem 30+ sprog, derunder dansk, engelsk og russisk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.