mboost-dp1

GTK programmer på russisk(!) i windows?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
2. maj 2006 08:34
Har et problem... alle GTK-programmer er overbeviste om at de skal køre på russisk på min maskine. Engelsk WinXP pro (legal, det er jobspanden, rolig nu ;)) med DK sprog og settings. Men gtk-baserede programmer kører på russisk. Gimp2 og GAIM starter begge på russisk, og det er ikke skide fedt. Hvordan retter jeg det?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
2. maj 2006 08:35
Tager et russisk sprogkursus på AMU... :)
Gravatar #3 - Spook
2. maj 2006 08:46
#2: Lidt lange udsigter på den løsning...
Gravatar #4 - bugger
2. maj 2006 08:52
Mon ikke du kan bruge dette til noget?

The Gimp 1.2.5 crashes on startup if the locale is set to Chinese (and possibly other far-eastern languages). What can I do?

# This seems to be an issue with GTK+ 1.3. 3 workarounds are known:

* Solution 1:
o Windows 95/98/98SE: add the following line to C:\AUTOEXEC.BAT:
set LANG=en
and reboot the computer.

o Windows NT/2000/XP: right-click on My Computer, choose Properties, select the Advanced tab and click the Environmental Variables button. In the window which opens, click then New... button, and set LANG as the Variable name and en as the Variable Value (it does not matter if you create the variable in User or System variables, however, it's recommended to create it in System Variables section, as this will fix the problem for other users, too)

* Solution 2:
uninstall The Gimp and install it again without the Localization component (you may also have to delete folder locale from your Program Files\Common Files\GTK\1.3\lib)

* Solution 3:
copy the correct gtkrc.XX file (depending on your language) from your Program Files\Common Files\GTK\1.3\etc\gtk directory to your Program Files\Gimp\etc\gimp\1.2 and rename it to gtkrc.
Gravatar #5 - Spook
2. maj 2006 09:39
#4: No worky... :(
Gravatar #6 - bugger
2. maj 2006 10:38
#5 Intet af det?

Virker det ikke hvis du sætter variablen LANG=da eller LANG=en_GB i Denne Computer?

Hvilken GTK version/binaries bruger du?

Prøv at afinstallere GTK og installer nyeste GTK runtime fra http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Gravatar #7 - Spook
3. maj 2006 07:51
#6:
Har sat LANG=en_DA

Har hentet og installeret nyeste GTK, inkl. oversættelser og herefter sat sprog til dansk. No luck. Heller ikke med engelsk. Lortet kommer stadig på russisk... Både Gaim & Gimp
Gravatar #8 - kimx
3. maj 2006 08:19
LANG=en_DA er ikke gyldig du bør bruge en_DK.

Men ellers er det et mærkiligt problem som du har, jeg har aldrig haft nogle problemer.
Gravatar #9 - Spook
3. maj 2006 08:23
#8: Det er også bare mig der er mongol... har sat den til en_GB. D'oh!
Gravatar #10 - Spook
11. maj 2006 07:23
...det løste dog ikke problemet. Kom glad, kom forslag!
Gravatar #11 - andresen
13. maj 2006 14:01
På min maskine er der i Menuen Start en folder, der hedder GTK+ Runtime Environment. Denne indeholder et link, der hedder Select Language, som peger på:
"C:\Program Files\Common Files\GTK\2.0\unins000.exe" /gtksetup
Hvis jeg starter den, har jeg mulighed for at vælge mellem 30+ sprog, derunder dansk, engelsk og russisk.
Gravatar #12 - Spook
23. maj 2006 07:14
i anden anledning fik min maskine en re-install. Og vupti, lortet kører. Ved ikke liige hvad der var gået galt før
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login