mboost-dp1

GTA IV! HJÆLP!

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
3. dec. 2008 16:13
Hej alle, nu da GTA IV er udkommet til pc idag, så selføgelig skulle jeg have det! Har installeret det osv men hen til problemmet.
1. Det tager den 100år at gå ind i selve spillet! (ligesom ved Crysis, men det er også forståeligt :D)
2. Det lagger lidt, når det er på LOW DETAIL, og meget på MEDIUM DETAIL
3. Hjælp?
4. Her er bærbarens specs (HP Pavilion dv6899eo Special Edition)
Kopier mine specs fra www.canyourunit.com så i får det helt præcis at vide.
___
CPU
2 processors running - Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8300 @ 2.40GHz
____
RAM
3,0gb
__
OS
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001)
____
GPU
NVIDIA GeForce 8400M GS (GeForce 8400M GS)
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 256 MB , You have - 1.5 GB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 4.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 4.0

____
5. Spørg vis jeg skrev noget forkert eller vis i vil have mere at vide
6. Tak for hjælpen, på forhånd.
Gravatar #2 - gentox
3. dec. 2008 16:29
Øhm, jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad det er du vil have hjælp med?
Den største forhindring på din bærbare er helt sikkert grafik chippen, som jeg også selv har på min Asus Bærbare.

Den kan så knap køre Lego Indianajones uden at hakke lidt, og gætter på at den ville have kraftige problemer med GTA IV.

Men så er det heldigvis ikke min bærbare jeg spiller på.

Lader til min stationære også ville have et problem:
http://peecee.dk/upload/view/143057
Gravatar #3 - Happy-Cheese
3. dec. 2008 16:33
hans grafikkort er da meget sejt :)prøv at gå ind på:
CANIRUNIT.COM -der kan du se om du BuRde kunne køre det :d
Gravatar #4 - Yulik
3. dec. 2008 16:34
Ja men vis den kan trække COD4 uden lag og regner ikke med der er meget forskel på GTA IV og COD4s grafik! Der må da være et eller andet galt med spillet eller min pc :)?
Gravatar #5 - gentox
3. dec. 2008 16:46
Det er 2 forskellige spil, og kræver ikke det samme af din PC.
Så selvom COD4 kører som en drøm på din maskine, så gør GTA IV det nødvendigvis ikke.
Gravatar #6 - Yulik
3. dec. 2008 16:55
ok, nederen ville ellers have prøve spillet på pc, men kan ikke finde udaf at spille med små lag hehe :( må vel vente efter jul der burdte jeg kunne have en pc der kan trække det meget bedre end min bærbar :)
Gravatar #7 - Happy-Cheese
3. dec. 2008 16:58
Prøv nu:
canirunit.com

EFTER lidt research:
man skal mindst ha 7900gt

I should say that the 7900 would be a lot better than the 8400. This is because the 8400 is a budget dedicated card, and even though it is one series newer (8000 v.s. 7000), the 7900 was a top end card in the 7000 series with only the 7950 being better.
So your desktop card is better than the 8400 for sure...

fandt en del der mente dette og ikke nogen der mente det andet
Gravatar #8 - gentox
3. dec. 2008 17:14
Og glem endelig ikke at GTA IV, lader til at køre bedre på en Quad Core CPU.
Et af de få spil faktisk.

De anbefaler endda at man kører med en Quad.
Gravatar #9 - Yulik
3. dec. 2008 17:48
ja jeg har prøvet det der canirinit.com.
Gravatar #10 - rasmusv
3. dec. 2008 19:52
#1 Idet mindste kan du faktisk starte spillet...

Min nabo/kammerat købte det i en butik her i torsdag. Så vi starter spillet og prøver. Niks går ikke. Der er implementeret et tjek i installationen der sørger for man først kan prøve fra igår af. Okay, lidt nedern når han nu har købt det i en butik og da har måtte være til salg, men det går an og vi venter.
Så vi prøvede igen igår. Først starter en installer der er delvist på engelsk og delvist på volapyk. Det vil sige man ikke kan læse nogle af installationsmenuerne. Det bliver dog installeret. Så vi starter spillet og inden vi er kommet ind i det crasher spillet med en "fatal error: RESC10". Som adskillige andre også får. Så vi prøver at afinstallere. Det går heller ikke. Når den forsøger at afinstallere DRM'lorten securom går windows død og det resulterer også i en fatal error.
Så det skulle bare prøves i dag. Så vi satte disken i hans bærbare. Under installation møder vi en side hvor der står at den kan ikke installere - og så er resten ellers på volapyk så vi ikke kan læse hvorfor.

For god ordens skyld så fejlen hverken bærbar eller pc specifikationsmæssigt noget. pc'en har et 7950 gx2 med 1GB ram (så RESC10 fejlen om manglende ram kan godt sutte af), 8GB system ram og en 2,66GHz core2duo processor med nyinstalleret vista. Vi har selvfølgelig sat alt på low for at sørge for det ikke var fejl40, som de tosser der har sat alt på 100.

GTA IV sutter maksimalt meget diller. Det er en af de ringeste softwareudgivelser jeg har set i lang lang tid - hvis ikke den ringeste. Ja det fungerer jo ikke engang. Hvor uselt er det at udgive sådan noget skidt rockstars? Hvis man har planer om at købe det, så HOLD DIG VÆK! eller prøv med en piratkopi først. Det fortjener de nærmest folk gør.
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
3. dec. 2008 21:40
JEg har et 7950gt til salg inklusiv dedikeret Gpu-PSu, øh.. Nå, nevermind, det var en bærbar

#10 Hmm, tror bare det bliver en piratkopi, som du siger. Så slipper man vel også for alt det drm lort.
Synes nu altid GTA-udgivelserne har været buggy. Lyden i SA var jo helt fucked og random crashes :(
Gravatar #12 - Cavort
3. dec. 2008 22:08
Greetings folk på newz.

Oprettede en bruger nu da jeg kan se der er en diskussion hvor jeg rent faktisk kan bidrage med noget konstruktivt. (Har tjekket newz i lang tid, men aldrig haft en bruger :))

Anyways, jeg købte da også GTA IV idag, udvidende om, hvad der senere skulle komme til at ødelægge min dag. Jeg kan kun give #10 fuldstændig ret i dét han siger, og så lige tilføje lidt extra;

Jeg kører på en helt ny spand, med 4GB DDR2 Ram, samt det aller nyeste GTX 260 grafikkort. Min processer er en Quad 2,5 Intel, og i min verden, burde den forholdsvis let kunne trække GTA. Men ak, det er ét stort lag-helvede. Jeg har sat grafikken forholdsvis højt (skal lige siges jeg ikke engang fik lov at sætte grafikken på max, for det kunne min computer tilsyneladende ikke klare ifølge Rockstar), og ja - Det er værre end NFS Underground!

Jeg kan kun opfordre alle til at holde sig langt væk fra det her spil, og hvis i vil prøve det, så find en kopi. For jeg vil altså have mine 400 kroner tilbage! (Skal lige siges at man ikke kan gemme sine spil i piratkopier, da man skal være medlem af Rockstar Social Club for at kunne gemme)

For en nærmere indsigt i mit præcise forløb med dette spil, kan jeg råde jer til at tjekke følgende link ud. Det er ikke bare en sand historie, men samtidig fantastik sjov læsning;

http://hellforge.gameriot.com/blogs/Random-Ravings...

Det var lige mine 2 cent :)
Gravatar #13 - rasmusv
3. dec. 2008 22:22
#12 Ja han mangler bare at skrive RESC10 fejlen og så den også udbredte MMA10 fejl, så man ikke kan spille når man er logget på rockstar addware klienten (som jeg tror? er tvungen installation - i hvert fald hvis man vil spille multiplayer )... og hvad sker der lige for den? og hvorfor glemte jeg at informere om det. Og hvad sker der for at den synes den automatisk skal starte med windows?

rockstar social club/microsoft live gaming. OMFG, must smash something.
Gravatar #14 - Cavort
3. dec. 2008 22:34
Jeg ramlede også ind i MMA10 fejlen da jeg startede mit spil op for første gang. Så måtte jeg jo hive google frem endnu engang, og se hvad problemet til dette var. Og ganske rigtigt som du siger, opstår fejlen når man er logget på Social Club.. Men hvor fedt er det lige at spille uden det? Så kan man jo ikke gemme, og skal starte forfra hver eneste gang man åbner spillet.

Thumbs up Rockstar. Og denne gang købte jeg endda spillet.
Gravatar #15 - Qw_freak
3. dec. 2008 22:57
så er det når jeg læser sådan noget som dette at jeg elsker minPS3 bare lidt mere...

Men helt seriøst, hvad f**k tænker Rockstar dog på, sikke nogle svin at tage penge for sådan noget lort!
Gravatar #16 - Yulik
6. dec. 2008 21:16
Hehehe, De der driver updates til GPU hjælper faktisk lidt :P se her:
Benchmark test 1
Statistics
Average FPS: 8.79
Duration: 37.56 sec
CPU Usage: 62%
System memory usage: 76%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Medium
View Distance: 22
Detail Distance: 31

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8400M GS
Video Driver version: 156.65
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8300 @ 2.40GHz

File ID: Benchmark.cli

Benchmark test 2
Statistics
Average FPS: 10.21
Duration: 38.10 sec
CPU Usage: 79%
System memory usage: 83%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Medium
View Distance: 22
Detail Distance: 31

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8400M GS
Video Driver version: 174.32
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8300 @ 2.40GHz

File ID: Benchmark.cli

Læg mærke til at opsætning er den samme og den bruger 2% mindre end den gjorde før xD, og de 2% gør at jeg næsten kan spille GTA IV uden lag :P
Gravatar #17 - gentox
7. dec. 2008 07:52
Average FPS: 10.21
= næsten uden lag.

Wow :O

Jeg vil sige over 40, og 60 er = fri for lag, men hey vi er forskellige ;)
Gravatar #18 - Yulik
7. dec. 2008 10:37
jaja, men nu snakker jeg om generalt lagg så man ikke kan spille spillet uden at flippe ud, det forsvandt efter jeg har fået updatet GPU
Gravatar #19 - Borg[One]
7. dec. 2008 22:10
#18 Opdateret GPU?
Købte du nyt GFX, eller opdaterede du driverne?

Jeg kan iøvrigt berette at mit GTA4 kører som en drøm, og mine specs kan ikke stå mål med hvad jeg ser i denne tråd.

Det vil altså sige noget i stil med:
C2D 6600/2.4Ghz
8800GTS/640MB
3GB RAM
XP - 32bit.
21" skærm - 1680x1050
Gravatar #20 - Yulik
8. dec. 2008 14:20
opdaterede driverne
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login