mboost-dp1

Gratis web-sms hvordan???

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
8. jul. 2003 11:33
Er der nogen der ved, hvordan man sender gratis sms'er over internettet??? Jeg skal bruge det til min mail-server, så personer der har mailkonti kan få besked via sms, når de får nye emails.

Hvis der er nogen der kender en nem måde at gøre det på er det fedt, ellers vil jeg meget gerne høre hvordan man laver servisen på en webside som f.eks. http://www.sms.freesub.dk/ så kan jeg selv rodde lidt med det, og prøve at lave et lille script eller noget...
Gravatar #2 - Acro
8. jul. 2003 11:51
#1 @Wolly:
Du skal have fat i et SMSC - hvilket koster penge, hvis du stadig ønsker information - så sig til, men jeg formoder at du regnede med det var gratis.
Gravatar #3 - Wolly
8. jul. 2003 12:25
Yeps... Jeg har set så mange sider på nettet tilbyde servicen, så jeg regnede faktisk med at det kunne laves gratis/billigt. Hvis du ved hvor meget det koster, må du meget gerne skrive det, men det er IKKE noget du skal bruge tid på...

Takker
Gravatar #4 - Acro
8. jul. 2003 12:53
#3 @Wolly:
Kig hos Cool Systems Erhverv ..
Gravatar #5 - Wolly
8. jul. 2003 13:14
Takker... heldigt at Sonofon stadig tilbyder at sende emails som sms til telefonen gratis, så virker det da på min ejen mail:-)
Gravatar #6 - Acro
8. jul. 2003 13:27
#5 @Wolly:
Gør de? Det er [email protected] ikke - for det vil jeg da prøve.
Gravatar #7 - Wolly
8. jul. 2003 14:24
Yeps... det er et par uger siden jeg har testet det sidst, men mener adressen er rigtig... Det virker forøvrigt også på alle de små teleselskaber der bruger sonofons net bla. Debitel...
Gravatar #8 - Acro
8. jul. 2003 15:05
#7 @Wolly:
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Emne: Test
Sendt: 08-07-2003 15:28

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

'[email protected]' den 08-07-2003 15:28
550 : Recipient address rejected: Domain not found
Gravatar #9 - Wolly
8. jul. 2003 17:19
Det virker sq heller ikke for mig :-( Finder lige ud af om det er den rigtige adresse...
Gravatar #10 - Raenil
8. jul. 2003 21:46
Wolly: Problemet er, at mobilselvskaberne er begyndt at bonne hinanden for SMS'er teleselskaberne imellem. Jeg tror, at det er 20 øre - ret mig, hvis jeg tager fejl af prisen. I samme ombæring lukkede de for gratissms via email, og de krævede 20 øre af de gutter, der lavede SMS-services på internettet.

Det er der selvfølgelig en klar grund til, men hvem kan blame dem - de har jo en forretning at drive. Og det var åbenbart blevet for stort, det der med Gratis SMS'er...
Gravatar #11 - Acro
9. jul. 2003 07:47
#10 @Raenil:
Fuldstændig korrekt, det drejer sig om InterConnect-aftalen - det blev ikke indført for at udelukke muligheden for at sende gratis fra Internettet, men det blev indført fordi andre lande havde mulighed for at benytte Danmark til at sende SMS igennem.

Men selvfølgelig er teleselskaberne ikke kede af, at de også har udryddet størstedelen af alle de gratis SMS-services.

Det koster dog reelt set ikke noget for teleselskaberne, for man må forvente at hvis jeg (der har Sonofon) skriver en SMS til en person der har TDC, så svarer vedkommende sikkert også tilbage - hvilket gør at bundlinjen ikke forandres.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login