mboost-dp1

Gratis Software Firewall?

Gå til bund
Gravatar #1 - Scherlund
26. mar. 2005 14:09
Jeg leder efter en gratis Software Firewall til WinXP, da Tiny ikke rigtig vil mere efter jeg installerede Visual Studio.

Jeg tjekkede lidt rundt, men kan ikke rigtig finde nogen udover Zone Alarm og Sygate. Jeg har bare dårlige erfaringer med begge og vil derfor helst ikke bruge dem. Men hvad alternativer er der?

På forhånd tak for hjælpen.
Gravatar #2 - DUdsen
26. mar. 2005 15:59
hvad med den indbygede?
Gravatar #3 - Mort
27. mar. 2005 09:40
Hvilke dårlige erfaringer har du haft med Zone Alarm og Sygate ?
Gravatar #4 - Scherlund
27. mar. 2005 10:05
#2 Jeg mangler at kunne indstille den efter mine behov.

#3 Jeg har tit haft problemer med at lige de 2 har svært ved at skelne mellem Internet og lan trafik. Det er derfor nogen gange nødvendigt at slå dem fra når nogle programmer skal bruge lan. Ikke lige det jeg vil kalde den bedste løsning.

Har lige prøvet Kerio som jeg fik anbefalet. Men den har lavede en underlig fejl. Når jeg åbnede konfigurationensdelen for 2. gang efter en genstart, ville den æde 100% CPU og crashe hele maskinen.
så jeg søger stadigt.
Gravatar #5 - mr_merlin
28. mar. 2005 02:27
Prøv Kerio Personal Firewall 4, bruger den selv. Den er virkelig god, men efter 30-dage virker popup-blokningen og andet browser-halløj desværre ikke.

kerio.com

Derfor kan du bruge BETAupdate releases så virke disse muligheder igen, dette kan du slå til under Overview - > Perferences...
Gravatar #6 - Deternal
28. mar. 2005 10:54
Ville det ikke være nemmere at smide en hardware firewall mellem inet og dine windows bokse? Koster trods alt ikke en bondegård mere. Alternativt smid en lille freebsd op, så kan du også køre squid og andre gode sager :)
Gravatar #7 - Scherlund
28. mar. 2005 12:55
Det ville nok være den bedste løsning. Men da vi kun snakker om 2 maskiner normalt, vil jeg mene at det er lidt overkill. Samtidig så har jeg stort set ingen erfaring med freebsd.

#5 Som jeg skriver i posten lige over, så har jeg prøvet at Kerio Personal Firewall uden den store success. Jeg tror måske det snart er på tide at smide min ghost ind og se om det vil kunne hjælpe.
Gravatar #8 - Deternal
28. mar. 2005 18:40
Så vil jeg mene at en hardware firewall og evt. noget software firewall ah-la windows indbyggede tingest er bedst.

Du kan få en med dhcp og firewall til 582 kr.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77882
Eller 749 kr. hvis du også vil have wifi:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40254

Eller for 835 kr. kan du få:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83797
Den supporter også VoIP og QoS - det er dog ikke en rigtig firewall - kun basic natting og ip masking.
Gravatar #9 - mr_merlin
6. apr. 2005 13:48
eh, du skrev ikke du havde prøvet Kerio. Men du tænkte det nok, hva ved jeg... du kan også prøve netpeeker - lille men god, (haha).
Gravatar #10 - Dreamless
16. maj 2005 21:13
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login