mboost-dp1
Gratis antivirus
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey,
Jeg har lige wiped, formatteret og reinstalleret styresystem åp min stationære PC (Win XP pro 32 bit) og skal til at installere noget antivirus.
Jeg har kørt med AVG free de sidste 5 år, men jeg så så en nyhed herinde om hvor mange ressourcer de forskellige AV-programmer krævede, og der scorede AVG ikke så flot.
Spørgsmålet er så, om listen også gør sig gældende for deres gratis versioner?
Hvad ville i bruge?
Det skal bare være eet program som man ligger så lidt mærke til som muligt.
Jeg har lige wiped, formatteret og reinstalleret styresystem åp min stationære PC (Win XP pro 32 bit) og skal til at installere noget antivirus.
Jeg har kørt med AVG free de sidste 5 år, men jeg så så en nyhed herinde om hvor mange ressourcer de forskellige AV-programmer krævede, og der scorede AVG ikke så flot.
Spørgsmålet er så, om listen også gør sig gældende for deres gratis versioner?
Hvad ville i bruge?
Det skal bare være eet program som man ligger så lidt mærke til som muligt.
Hej Holmen
Du kan evt. prøves Pandas Cloud Antivirus, som kører i skyen og ikke lægger beslag på mange ressourcer på din Pc.
Du kan hente det her http://www.cloudantivirus.com/en/
Du kan evt. prøves Pandas Cloud Antivirus, som kører i skyen og ikke lægger beslag på mange ressourcer på din Pc.
Du kan hente det her http://www.cloudantivirus.com/en/
Jeg har oplevet tre gange at MSE kannibaliserer sig selv over tid. På pågældende maskine bliver langsommere og langsommere og står og arbejder på højtryk selvom den ikke scanner eller laver noget som helst andet. Kigger man i tasks, forbruger MSE flere hundrede MB RAM hvor den konstant discarder for derefter at allokere flere. Efter uninstall af MSE, flyver maskinen af sted.
Jeg anbefaler derfor Avast fremover.
Jeg anbefaler derfor Avast fremover.
Systran (15) skrev:Er der nogen, der gider at forklare, hvordan man sætter Avast til silent/gaming mode? Har ikke kunnet finde knappen.
Højreklik på ikonet og tryk på "Silent/Gaming mode"
Der
Jeg kan dog fortælle dig at du har været så amatøragtig at installere den Danske version fra avast.dk eller anden 3. part side, som er en gammel version. :)
Den nye version er ikke blevet oversat til Dansk endnu.
Jeg kan dog fortælle dig at du har været så amatøragtig at installere den Danske version fra avast.dk eller anden 3. part side, som er en gammel version. :)
Den nye version er ikke blevet oversat til Dansk endnu.
Brugte personligt MSE fra den udkom og så et halvt års tid frem..
Endte med at blive træt af opførsel som beskrevet i #12.
Det samt at jeg ikke kunne slå den fra, bare midlertidigt gjorde at jeg endte med at droppe den til fordel for Kaspersky.
Ved første scan fandt den en håndfuld malware (kan ikke huske præcist hvilke).
Det har så gjort at jeg ikke har synderligt meget tillid til MSE lige pt.
Dermed ikke sagt at den ikke kan være blevet bedre og mere effektiv. Men det var min erfaring...
Endte med at blive træt af opførsel som beskrevet i #12.
Det samt at jeg ikke kunne slå den fra, bare midlertidigt gjorde at jeg endte med at droppe den til fordel for Kaspersky.
Ved første scan fandt den en håndfuld malware (kan ikke huske præcist hvilke).
Det har så gjort at jeg ikke har synderligt meget tillid til MSE lige pt.
Dermed ikke sagt at den ikke kan være blevet bedre og mere effektiv. Men det var min erfaring...
Microsoft skriver det selv MSE:SlettetBruger (14) skrev:Ville det ikke hedde MSSE ?
http://www.microsoft.com/danmark/om/presse.aspx?ac...
Edit: Men de kan vist ikke rigtig bestemme sig.. Installationsfilen hedder mssefullinstall-x86fre-da-dk-xp.exe :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.