mboost-dp1
God gratis navneserver?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej...
Efter de danske ISP'er har spærret for The Pirate Bay for deres egne DNS-servere, så er jeg blevet gnaven. Jeg har prøvet OpenDNS som ikke spærrer, men min erfaring er at OpenDNS er ustabile og kan have relativt lange svartider, så jeg vil høre om nogen kender nogle gratis danske, nordiske eller europæiske DNS-servere som jeg kan bruge i stedet for Telia eller OpenDNS, så jeg kan sejle ind i piratbugten når det er nødvendigt.
Anyone?
Tak. :)
Efter de danske ISP'er har spærret for The Pirate Bay for deres egne DNS-servere, så er jeg blevet gnaven. Jeg har prøvet OpenDNS som ikke spærrer, men min erfaring er at OpenDNS er ustabile og kan have relativt lange svartider, så jeg vil høre om nogen kender nogle gratis danske, nordiske eller europæiske DNS-servere som jeg kan bruge i stedet for Telia eller OpenDNS, så jeg kan sejle ind i piratbugten når det er nødvendigt.
Anyone?
Tak. :)
Er det næsten ikke lettere at ændre i host filen, hvis du ikke er tilfreds med hastigheden på opendns ?
Der er også mulighed for at bruge 156.154.70.1 og 156.154.71.1 (DNS Advantage).
Jeg har intet problem med OpenDNS, synes det køre helt uden problemer og "lange" ventetider. Det kan ik skyldes at din forbindelse er langsom eller ustabil? : )
Koer din egen med bind9.
Foelgende er fra mit hovedet :
apt-get install bind9
og i /etc/resolf.conf skal der bare staa :
nameserver 127.0.0.1
apt-get install bind9
nameserver 127.0.0.1
Flemhans (2) skrev:opendns har ellers et geografisk adspredt system hvor den selv vælger den nærmeste
i følge dem selv vel at mærke
Det er vel lidt svaert, nar det er ip nummere man stamper ind.
JensOle (9) skrev:Flemhans (2) skrev:opendns har ellers et geografisk adspredt system hvor den selv vælger den nærmeste
i følge dem selv vel at mærke
Det er vel lidt svaert, nar det er ip nummere man stamper ind.
Google efter Anycast, og bliv klogere.
stevns (7) skrev:Jeg har intet problem med OpenDNS, synes det køre helt uden problemer og "lange" ventetider. Det kan ik skyldes at din forbindelse er langsom eller ustabil? : )
De HAR altså haft udfald/perioder hvor deres maskiner ikke svarede. Ikke tit, men det er altså sket flere gange.
JensOle (8) skrev:Koer din egen med bind9.
apt-get install bind9
nameserver 127.0.0.1
Det var dog ufatteligt nytteløst. Man kan sgu da lige så godt bruge en root-server direkte (ikke at det er særligt pænt gjort).
TullejR (12) skrev:JensOle (8) skrev:Koer din egen med bind9.
apt-get install bind9
nameserver 127.0.0.1
Det var dog ufatteligt nytteløst. Man kan sgu da lige så godt bruge en root-server direkte (ikke at det er særligt pænt gjort).
Proev det. Det virker ret godt og hurtigt. Der er jo cache paa.
Okay. Men jeg har tilgengæld heller ik brugt det så meget længere end 2-3 ugers tid. Havde dog problemer i dag med nettet, ved ik om det skyldes at jeg lige har lagt dd-wrt ind på routeren og den så lige skulle stå og tænke sig lidt om her i staten, eller om det har været OpenDNS.
Okay. Men jeg har tilgengæld heller ik brugt det så meget længere end 2-3 ugers tid. Havde dog problemer i dag med nettet, ved ik om det skyldes at jeg lige har lagt dd-wrt ind på routeren og den så lige skulle stå og tænke sig lidt om her i staten, eller om det har været OpenDNS.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.