mboost-dp1
Ghost 14 uden kloning ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg står og mangler et stykke software som kan klone en partition over på en anden disk. Jeg har prøvet nogen gratis produkter, som ikke har virket og har konkluderet at jeg nok er nødt til at bruge Norton Ghost, da den altid har virket for mig.
Den version jeg har licens til (Version 9.0) bluescreener når jeg starter den op, så jeg hentede en trial version af version 14 på Symmantec's website. Efter at have installeret den har jeg fundet ud af at den ikke indeholder noget boot image til at klone partitioner med. Jeg ledte efter product support på websitet, men det fandtes ikke med mindre man var corporate customer.
Er der nogen af jer som selv har Ghost 14 i den fulde version, som kan fortælle mig om den indeholder et image man kan boote fra og klone partitioner ?
Den version jeg har licens til (Version 9.0) bluescreener når jeg starter den op, så jeg hentede en trial version af version 14 på Symmantec's website. Efter at have installeret den har jeg fundet ud af at den ikke indeholder noget boot image til at klone partitioner med. Jeg ledte efter product support på websitet, men det fandtes ikke med mindre man var corporate customer.
Er der nogen af jer som selv har Ghost 14 i den fulde version, som kan fortælle mig om den indeholder et image man kan boote fra og klone partitioner ?
en workaround kunne måske være at lægge din ghost trail på en Bart PE boot CD, og klone din partition derfra?
Eller prøve med en Acronis TrueImage trail, hvis den virker bedre i Bart PE.
Jeg mener at det er Ghost 9, der er vedlagt de nye versioner, og det er den man skal bruge til at boote fra.
Hvilke gratis produkter har du prøvet, som ikke virker?
Eller prøve med en Acronis TrueImage trail, hvis den virker bedre i Bart PE.
Jeg mener at det er Ghost 9, der er vedlagt de nye versioner, og det er den man skal bruge til at boote fra.
Hvilke gratis produkter har du prøvet, som ikke virker?
Efter at have prøvet flere produkter som ikke virkede efter hensigten, fandt jeg ud af at Partition Magic kunne løse opgaven med at kopiere en partition fra en disk til en anden.
Havde jeg vidst det på forhånd havde jeg sparet en del tid, ærgelser og blanke medier på diverse gratis programmer. Så vidt jeg kan se er Ghost blevet til et backup program, i stedet for det disk klonings program det startede med at være.
Havde jeg vidst det på forhånd havde jeg sparet en del tid, ærgelser og blanke medier på diverse gratis programmer. Så vidt jeg kan se er Ghost blevet til et backup program, i stedet for det disk klonings program det startede med at være.
Husker altså godt de gode gamle dage med Ghost version (meget lav)
En exe fil på ca 500Kb der bare kunne alt
Volds pakke en Harddisk og brænde det hele på en skive - som man kunne lave bootable, og så havde man en komplet backup Cd - Åhh det var tider :-)
Jeg fandt aldrig et rigtig alternativ, så derfor:
Du skriver Trueimage virker godt, hvordan skal det tolkes - snakker vi Ghost Old time ? :-)
En exe fil på ca 500Kb der bare kunne alt
Volds pakke en Harddisk og brænde det hele på en skive - som man kunne lave bootable, og så havde man en komplet backup Cd - Åhh det var tider :-)
Jeg fandt aldrig et rigtig alternativ, så derfor:
Du skriver Trueimage virker godt, hvordan skal det tolkes - snakker vi Ghost Old time ? :-)
Hmm, jeg kan ikke hjælpe dig med hensyn til Ghost 14, men plejer at klone mine diske med PartImage kørt fra en livecd kaldet SysRescueCD.
Det fungerer fint for mig, den finder i hvert fald alle mine harddiske, eksterne som interne, linux- som windows-formaterede.
Det var bare lige et tip, inden du kaster penge efter et købeprogram:).
Det fungerer fint for mig, den finder i hvert fald alle mine harddiske, eksterne som interne, linux- som windows-formaterede.
Det var bare lige et tip, inden du kaster penge efter et købeprogram:).
Jeg har før brugt SysRescueCD til backup når Windows fuckede. Problemet er bare at det er som om at den ikke kan finde filer der indeholder danske bogstaver (og underlige bostaver med accent-tegn og hvad det ellers hedder) på NTFS-dreve. Brugte ntfs-3g (tror jeg det hedder). Måske er det bare mig der er dum...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.