mboost-dp1
Gentoo, mozilla og flash
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Har efterhånden søgt både højt og lavt på google, forums.gentoo.org og en masse andre steder, men jeg kan ikke finde løsningen på mit problem:
Mozilla finder ikke flasplayeren!
Ud fra hvad jeg kan finde om mozilla skal filen libflashplayer.so kopieres til mozilla's plugin dir (sjovt nok ;) det dir fandt jeg:
cyrack components # locate mozilla/plugin
/usr/lib/mozilla/plugins
/root/.mozilla/pluginreg.dat
/shared/Backup/root/.mozilla/pluginreg.dat
Fair nok, lad os da kopiere den dertil (eftersom den install der er med flash ikke virkede!)
cyrack components # cp /shared/Linux/flash_player_6/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/
Filen dukker op, det er fint, men vi må lige huske flashplayer.xpt! den skal i mozilla/components/
cyrack components # cp /shared/Linux/flash_player_6/flashplayer.xpt /usr/lib/mozilla/components/
Gik også fint, så jeg lukker mozilla, og tjekker lige efter at der ikke skulle ligge en proces gemt et eller andet sted, alt er fint, mozilla er helt død! det er godt (i dette tilfælde!)
cyrack components # mozilla
bringer mozilla tilbage til livet, men ak og ve!
about:plugins
Viser kun Blackdown Java og et dummy plugin!
Jeg har senere fundet ud af at /usr/lib/mozilla/plugins er et symlink til /usr/lib/nsbrowser/plugins (hvor blackdown også er) men flashplayeren bliver ikke registret! Jeg kunne forestille mig at jeg på en eller anden måde skal aktivere mozilla til at kigge efter nye plugins, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan...
Mozilla finder ikke flasplayeren!
Ud fra hvad jeg kan finde om mozilla skal filen libflashplayer.so kopieres til mozilla's plugin dir (sjovt nok ;) det dir fandt jeg:
cyrack components # locate mozilla/plugin
/usr/lib/mozilla/plugins
/root/.mozilla/pluginreg.dat
/shared/Backup/root/.mozilla/pluginreg.dat
Fair nok, lad os da kopiere den dertil (eftersom den install der er med flash ikke virkede!)
cyrack components # cp /shared/Linux/flash_player_6/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/
Filen dukker op, det er fint, men vi må lige huske flashplayer.xpt! den skal i mozilla/components/
cyrack components # cp /shared/Linux/flash_player_6/flashplayer.xpt /usr/lib/mozilla/components/
Gik også fint, så jeg lukker mozilla, og tjekker lige efter at der ikke skulle ligge en proces gemt et eller andet sted, alt er fint, mozilla er helt død! det er godt (i dette tilfælde!)
cyrack components # mozilla
bringer mozilla tilbage til livet, men ak og ve!
about:plugins
Viser kun Blackdown Java og et dummy plugin!
Jeg har senere fundet ud af at /usr/lib/mozilla/plugins er et symlink til /usr/lib/nsbrowser/plugins (hvor blackdown også er) men flashplayeren bliver ikke registret! Jeg kunne forestille mig at jeg på en eller anden måde skal aktivere mozilla til at kigge efter nye plugins, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan...
Det er nok med emerge netscape-flash så er det bare at genstarte mozilla og så virker flash.
Den gemmer pluginse i /opt/netscape-plugins
For at andre underlige plugins til at fungere også, hent:
emerge mplayer så virker den også med radio :-)
Du kan se om flash er installeret:
i mozilla skriver du: about: plugins
Det er nok med emerge netscape-flash så er det bare at genstarte mozilla og så virker flash.
Den gemmer pluginse i /opt/netscape-plugins
For at andre underlige plugins til at fungere også, hent:
emerge mplayer så virker den også med radio :-)
Du kan se om flash er installeret:
i mozilla skriver du: about: plugins
Grue: også lvl 9 her, med ca. 22K point...
Jeg har ikke set andre end den version, så hvis du kan finde den anden må du godt smide et link (og hvis der er nogen der kender en eksisterende version eller vil være med til at skrive én med netværkssupport så smid en pm (eller fang mig på #newz.dk))
Jeg har ikke set andre end den version, så hvis du kan finde den anden må du godt smide et link (og hvis der er nogen der kender en eksisterende version eller vil være med til at skrive én med netværkssupport så smid en pm (eller fang mig på #newz.dk))
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.